پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تزئین شیشه‌های دورریختنی

تزئین شیشه‌های دورریختنی

تزئین شیشه‌های دورریختنی

  تزئین شیشه‌های دورریختنی | شما می‌توانید با کمی خلاقیت و حوصله از شیشه‌های دورریختنی برای تهیه هدایای مناسب استفاده کنید. همچنین امروزه به‌جای دور ریختن این وسایل، از آن‌ها برای هنرنمایی‌های مختلف مانند ساخت لوازم تزئینی نیز استفاده می‌شود. این بطری‌ها با طرح‌ها و ابعاد مختلف خود می‌توانند زینت‌بخش فضای خانه‌تان باشند.

تزئین شیشه‌های دورریختنی

امروزه بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی در هر خانه‌ای به تعداد کم یا زیاد دیده می‌شوند. بطری‌های نوشابه، قوطی‌های خالی، پلاستیک‌ها و… زمانی برای نگهداری انواع رب، ترشی، مربا و… کاربرد داشتند و پس از اتمام مواد غذایی دیگر مورداستفاده قرار نمی‌گرفتند. شما برای کمک به حفظ محیط‌زیست و حذف یا کاهش حجم زباله از مبدأ می‌توانید از این بطری‌ها برای ساخت وسایل زیبا و قابل‌استفاده و یا کاردستی‌های تزئینی و جذاب استفاده کنید. در ادامه به ایده‌های متنوع و جالبی برای ساخت این وسایل اشاره‌شده است.

۱- چاپ طرح دلخواهتان روی شیشه

چاپ استنسیل یکی از روش‌های جالب‌توجه نقاشی است که از طریق آن، می‌توانید شکل موردنظرتان را بر روی هر سطحی کپی کنید. این روش هنری برای تزئین شیشه‌ها نیز کاربرد دارد. شما با خریداری یک شابلون با طرح دلخواهتان می‌توانید نقاشی موردنظرتان را بر روی شیشه اجرا کنید. لازم به ذکر است که هنگام انتخاب طرح باید به کارایی شیشه نیز دقت کنید. برای نمونه، چنانچه این شیشه به‌عنوان عیدی به کودکان مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌بایست از نقوش حیوانات بر روی آن استفاده کرد.

تزئین شیشه‌های دورریختنی

۲- فانوس‌های شیشه‌ای

یکی دیگر از روش‌های استفاده از شیشه‌های بازیافتی، به مناسبت جشن‌ها و اعیاد است. شما می‌توانید این وسایل را به‌عنوان فانوس تزئین کرده و سپس با استفاده از طناب و قلاب، شیشه‌ها را از سقف آویزان کنید. برای زیباتر به نظر رسیدن آن‌ها باید از شمع‌هایی مناسب با ابعاد هر شیشه استفاده کنید تا علاوه بر روشنایی محیط، فضایی دل‌نشین و جذاب برای افراد خانواده و مهمان‌ها فراهم شود.

تزئین شیشه‌های دورریختنی

۳- شمعدان‌های هفت‌سین

از بطری‌هایی با دهانه کوچک می‌توانید به‌عنوان شمعدان روی میز پذیرایی یا بخش‌های مختلف دکوراسیون خانه‌تان استفاده کنید. برخی نیز از این وسیله برای تزئین سفره هفت‌سینشان استفاده می‌کنند و شمع را بر روی پایه شیشه‌ای آن قرار می‌دهند. این کار که در نوع خود لذت‌بخش و جذاب است حس دلپذیری را به شما و سایرین منتقل می‌سازد. برای تزئین بدنه بطری می‌توان از رنگ‌های مختلف و یا روبان‌های رنگارنگ استفاده کرد.

تزئین شیشه‌های دورریختنی

۴- ظرفی برای تخم‌مرغ

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه و هنرمندانه، استفاده از شیشه‌های بازیافتی به‌عنوان محل قرارگیری تخم‌مرغ‌های سفره هفت‌سین است. تخم‌مرغ‌ها پس از قرار گرفتن در این شیشه‌ها به‌عنوان نمادی از سنگ‌های درشت و رنگی نمایان می‌شوند و زیبایی وصف‌ناپذیری به سفره شما می‌بخشند. همچنین شما می‌توانید گل‌های طبیعی را در بالای شیشه قرار دهید و با تبدیل آن به گلدانی باشکوه، موجبات دومنظوره شدن آن را فراهم‌سازید.

تزئین شیشه‌های دورریختنی

۵- گلدان‌های شیشه‌ای

ایده جالب دیگر برای بازیافت بطری‌ها، استفاده از آن‌ها به‌عنوان گلدان است. با فرارسیدن فصل بهار، گل‌های رنگارنگ نقش مهمی را در زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی خانه‌تان ایفا می‌کنند. شما می‌توانید روی شیشه‌ها را با ربان‌ یا وسایل رنگ‌آمیزی نقاشی کنید و گل‌های زیبایی را داخل آن قرار دهید. همچنین، آن‌ها را به مناسبت عید نوروز در نقاط مختلف خانه قرار دهید و یا به‌عنوان هدایا و عیدی دادن به مهمان‌ها استفاده کنید.

تزئین شیشه‌های دورریختنی

۶- جعبه‌های شیشه‌ای

شما با رنگ‌آمیزی شیشه‌ها و قرار دادن هدایای منحصربه‌فرد در درون آن‌ها می‌توانید کودکان و آشنایانتان را با یک هدیه هیجان‌انگیز و خاص خوشحال کنید. این هدایا می‌توانند شامل لوازم‌التحریر، انواع شیرینی‌‌ها مانند پاستیل و… باشند. همچنین چراغانی فضای داخلی خانه، یکی دیگر از کاربردهای این شیشه‌ها است. شما باید یک ریسه کوچک را درون شیشه قرار ‌دهید و نیازی به ریسه‌های بزرگ ندارید. با این کار، جلوه بسیار زیبایی به میز پذیرایی خود خواهید بخشید.

نتیجه‌گیری

با توجه به اهمیت محیط‌زیست نمی‌توان به‌راحتی از کنار بطری‌های شیشه‌ای همانند دیگر وسایل بازیافتی گذشت. ساخت وسایل متنوع با شیشه‌های دورریختنی ایده جالب‌توجهی است که به‌سادگی و با کمترین هزینه و امکانات می‌توان آن‌ها را ساخت. این شیشه‌ها، مواد اولیه مناسبی برای ساخت هر نوع لوازم و وسایل تزئینی هستند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]تزئین شیشه‌های دورریختنی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments