پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت سرامیک نما با سنگ نما

تفاوت سرامیک نما با سنگ نما

تفاوت سرامیک نما با سنگ نما

تفاوت سرامیک نما با سنگ نما | نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان است. نما به مثابه لباس ساختمان شما می باشد که در نگاه اول نظر ببینده را جلب می کند در نتیجه استفاده از یک متریال مناسب برای نما بسیار حائز اهمیت می باشد.
پوشش دیواره ها با استفاده از موادی همچون گچ، سیمان سفید، سیمان سیاه، سرامیک ها، ام دی اف ها و بلاخره سنگ ها همه در راستای زیبا سازی محل زندگی انسان هاست. اما در حال حاضر در بین این پوشش ها دو پوشش سرامیک و سنگ های نما گوی سرقت را از دیگران ربوده اند.

مزایای سرامیک نما

استفاده از سرامیک یا سنگ در نمای ساختمان تفاوت های زیادی دارد. امروزه با گسترش استفاده از کاشی و سرامیک، سرامیک نما به یکی از محبوب ترین پوشش دهنده های نمای ساختمان تبدیل شده است. باید بدانید که انتخاب نمای ساختمان کاری سخت است و سازندگان ساختمان باید بین گزینه های موجود بهترین گزینه را انتخاب نمایند. در گذشته استفاده از سنگ رواج بسیاری داشت و دلیل آن مقاوم تر بودن سنگ نسبت به کاشی هاو سرامیک های دست ساخته بشر بوده است. با روی کار آمدن صنایع نوین و فناوری های جدید در زمینه تولید کاشی و سرامیک و ظهور نسل جدید کاشی و سرامیک مقاوم که با عنوان پرسلان شناخته می شود، کاشی ها و سرامیک ها دارای تنوع رنگ های متنوعی شدند و شما امروزه در هر شکل و طرحی کاشی و سرامیک نیاز داشته باشید در بازار موجود می باشد. اغلب آنها به صورت رنگ های یکدست و ترکیبی در یک نما، زیبایی خود را به رخ می کشند.

اما سنگ ها وضعیت متفاوتی نسبت به کاشی و سرامیک پرسلان دارند و از آنجایی که به جز سنگ های مصنوعی بقیه سنگ ها طبیعی هستند در نتیجه آنها محدودیت هایی در زمینه طرح و رنگ و حتی مقاومت دارند.

تفاوت سنگ و سرامیک (کاشی پرسلانی)

چه تفاوت های میان پوشش دیواره های ساختمان با سنگ و سرامیک است؟ کدام مزیت بهتری دارند؟ چرا با وجود قیمت بالای سنگ نسبت به سرامیک، تعداد افراد بیشتری سنگ را به سرامیک ترجیح می دهند؟

استفاده از سنگ به دلیل ظاهری که به فضا می دهد از محبویت بیشتری برخوردار است. به طور کل سنگ ها نمای جذابی را ایجاد می کنند. امروزه سنگ های مصنوعی نیز وجود دارند که هیچ تفاوتی به لحاظ طرح و رنگ با سنگ های مصنوعی ندارند و چه بسا در نگاه اول شما نتوانید تشخیص دهید نمای مقابل از سنگ طبیعی است یا از سنگ مصنوعی.

سنگ های مصنوعی بیشتر در دسته کاشی و سرامیک به خصوص نوع پرسلانی طبقه بندی می شود. پرسلان ها که مناسب کار در نمای ساختمان می باشند گزینه مناسب تری نسبت به سایر متریال های ساختمانی است.

در اینجا توجه به چند نکته حائز اهمیت می باشد. در مقایسه با سنگ طبیعی، کاشی پرسلانی از یکنواختی بالایی برخوردار است و در برابر مواد شیمیایی مثل اسیدها و بازها مقاومت بهتری دارند، هم چنین به دلیل ضخامت کمتر نسبت به سنگ نصب آن راحت تر است و بار مرده کمتری به ساختمان تحمیل می‌نماید و روش نصب آن هم از نوع ریلی و بدون ملات است، بنابراین آسیب‌های احتمالی کمتر می‌شود و نصب آسان‌ و سریعی دارد.

معایب سرامیک نما

سرامیک ها که ساخته دست انسان ها هست دارای تنوع رنگ های متنوعی است و اغلب به صورت رنگ های یکدست و ترکیب آنها در یک نما، زیبایی خود را به رخ می کشند. هر چند سرامیک زیبایی خاص خودشان را دارند و از نظر استحکام و جلا بسیار روی آنها کار شده است اما مرور زمان از زیبایی اولیه آنها می کاهد و طرح های جدید جایگزین آنها خواهند شد.

یکی از مهمترین معایب استفاده از سرامیک در نمای ساختمان، عایق نبودن آن در مقابل سرما و گرما و صدا می‌باشد. همچنین نماهای سرامیکی به دلیل حالت لعاب چاپی و طرح یکنواخت آن در کنار بازتاب شدید نور جلوه زیبایی به ساختمان نمی دهند و برای بیننده در بلندمدت خسته کننده می شود. این نما در هنگام نصب مشکل پیوستگی داشته و بندهای آن نمایان خواهد بود. سرامیک پرسلان به دلیل ضدآب بودن فاقد چسبندگی مستحکم به مصالح سیمانی است در نتیجه تغییرات جوی باعث انقباض و انبساط و جدا شدگی آن از بدنه ساختمان می گردد. این پرسلان ها در صورت نصب نادرست با کوچکترین نوسانات دمایی دچار ترک و شکستگی می گردند.

لازم است بدانید سنگ های نما با بهترین سرت رنگی هم در هنگام نصب به طور یکنواخت در نمی آیند و باز هم بازی رنگ در آنها دیده می شود. کسانی که سنگ را به عنوان نمای داخلی ساختمان خود قبول می کنند باید با این مقوله که نمی توان سنگی را پیدا کرد که در آن بازی رنگ مشاهده نشود، کنار بیایند.

سنگ های طبیعی بعلت تخلخل زیاد پیوسته و ناپیوسته ای که در بافت خود دارند دارای جذب آب بسیار بالایی هستند. همین عبور آب و رطوبت از تخلخل های شبکه شده درون سنگ باعث نفوذ رطوبت به پشت سنگ و داخل ساختمان طی زمان، و آسیب دیدگی گچ دیوار ، در درون ساختمان می گردد. در مناطق سرد سیر و فصول سرد سال بدلیل تشکیل یخ در حفره های موجود در سنگ ، دچار آسیب دیدگی و شکستگی می می گردد در نتیجه دیوارها ممکن است دچار رطوبت زدگی شوند. در نتیجه این نما جهت مناطق معتدل و مرطوب، همچنین مناطق سردسیر گزینه مناسب نمی باشند.

جالب است بدانید رنگ های متنوع در سنگ ها که نشان دهنده گذران زمان بوده و مشقت و صبر طبیعت در آن جلوه گر است، بر اثر مرور زمان نه تنها تکراری نمی شوند بلکه روز به روز نقش و نگار آنها به روز شده و هیچ بیننده ی خوش ذوقی را از تماشای خود خسته نمی کنند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]تفاوت سرامیک نما با سنگ نما


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments