پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل ۰ برای بررسی این موضوع اول باید بدانیم وینیل چیست،سپس بدانیم پی وی سی چیست تا بتوانیم در مورد تفاوت آنها صحبت کنیم. وینیل چیست؟ به نقل از ویکی پدیا فارسی: وینیل(به انگلیسی: vinyl) یا اتنیل(به انگلیسی: ethenyl) گروه عاملی در شیمی آلی است که به صورت یک مولکول اتنیل که یک اتم هیدروژن از آن جدا شده باشد، تعریف می‌شود. ترکیبات شامل گروه وینیل به ترکیبات وینیلی معروف هستند. پی وی سی چیست؟ پلی وینیل کلراید یا پی وی سی(PVC) نوعی از پلاستیک هاست. پی وی سی به خاطر ویژگی های فیزیکی و فرآیند تولید ارزان بسیار پرکاربرد است. جالب است بدانید بیش از نیمی از پی وی سی های تولید شده جهان در قالب ها و شکل های گوناگون در ساختمانها به کار برده می شوند. مونومر سالزنده زنجیره این پلاستیک وینیل کلرید نام دارد. در واقع اگر بازوی باز وینیل با کلر جایگزین شود به آن وینیل کلرید میگوییم. و پلی وینیل کلراید، پلیمری است که از تکرار وینیل کلراید در یک زنجیره حاصل می شود. پس تا اینجا فهمیدیم پی وی سی گونه ای از وینیل است و این واقعیتی علمی است. اگر بخواهیم صادق باشیم در صنعت کفپوش وینیل و پی وی سی هر دو یک مفهوم را به ما میدهند . در واقع این تولید کنندگان و بازاریاب ها هستند که به شما کلمات متفاوتی را می گویند. بد نیست به انواع این کفپوش ها در بازار نگاهی بیاندازیم : کفپوش ها در تقسیم بندی هایی اعتباری بر اساس قطع، ضخامت، ساختار فیزیکی و ویژگی ها تقسیم بندی میشوند اما پر کاربرد ترین این تقسیم بندی ها قطع است و بر این اساس کفپوش ها به دو گونه رول و تایل تقسیم میشوند. در این جا اصطلاحی کاربردی به وجود آمده است با عنوان LVT که مخفف Luxury Vinyl Tile می باشد. ضخامت رول ها معمولا ۲ میلیمتر می باشد ولی تایل ها تا ضخامت ۷ میلیمتر در بازار موجود می باشد. تقسیم بندی پر کاربرد دیگر ساختار فیزیکی آنهاست: بر این اساس وینیل ها ساختاری همگن یا ناهمگن دارند. ما در فروشگاه اینترنتی کنگره مفتخر هستیم که دانش مخاطبان و مصرف کنندگان را اولویت امور خود قرار داده ایم و در کنار این دانش حق انتخاب مبتنی بر دانش را برای آنها فراهم میکنیم

برای بررسی این موضوع اول باید بدانیم وینیل چیست،سپس بدانیم پی وی سی چیست تا بتوانیم در مورد تفاوت آنها صحبت کنیم.

وینیل چیست؟

 به نقل از ویکی پدیا فارسی: وینیل(به انگلیسی: vinyl) یا اتنیل(به انگلیسی: ethenyl) گروه عاملی در شیمی آلی است که به صورت یک مولکول اتنیل که یک اتم هیدروژن از آن جدا شده باشد، تعریف می‌شود. ترکیبات شامل گروه وینیل به ترکیبات وینیلی معروف هستند.

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل

 پی وی سی چیست؟

پلی وینیل کلراید یا پی وی سی(PVC) نوعی از پلاستیک هاست. پی وی سی به خاطر ویژگی های فیزیکی و فرآیند تولید ارزان بسیار پرکاربرد است. جالب است بدانید بیش از نیمی از پی وی سی های تولید شده جهان در قالب ها و شکل های گوناگون در ساختمانها به کار برده می شوند. مونومر سالزنده زنجیره این پلاستیک وینیل کلرید نام دارد. در واقع اگر بازوی باز وینیل با کلر جایگزین شود به آن وینیل کلرید میگوییم. و پلی وینیل کلراید، پلیمری است که از تکرار وینیل کلراید در یک زنجیره حاصل می شود.

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل

پس تا اینجا فهمیدیم پی وی سی گونه ای از وینیل است و این واقعیتی علمی است.

اگر بخواهیم صادق باشیم در صنعت کفپوش  وینیل و پی وی سی هر دو یک مفهوم را به ما میدهند . در واقع این تولید کنندگان و بازاریاب ها هستند که به شما کلمات متفاوتی را می گویند.

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل

بد نیست به انواع این کفپوش ها در بازار نگاهی بیاندازیم : 

کفپوش ها در تقسیم بندی هایی اعتباری  بر اساس قطع، ضخامت، ساختار فیزیکی و ویژگی ها تقسیم بندی میشوند اما پر کاربرد ترین این تقسیم بندی ها قطع است و بر این اساس کفپوش ها به دو گونه رول و تایل تقسیم میشوند. در این جا اصطلاحی کاربردی به وجود آمده است با عنوان LVT که مخفف Luxury Vinyl Tile می باشد. ضخامت رول ها معمولا ۲ میلیمتر می باشد ولی تایل ها تا ضخامت ۷ میلیمتر در بازار موجود می باشد.

تفاوت کفپوش پی وی سی و کفپوش وینیل

تقسیم بندی پر کاربرد دیگر ساختار فیزیکی آنهاست: بر این اساس وینیل ها ساختاری همگن یا ناهمگن دارند. 

ما در فروشگاه اینترنتی کنگره مفتخر هستیم که دانش مخاطبان و مصرف کنندگان را اولویت امور خود قرار داده ایم و در کنار این دانش حق انتخاب مبتنی بر دانش را برای آنها فراهم میکنیم .


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:کنگره
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments