پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تمیز کردن درز کاشی و سرامیک

تمیز کردن درز کاشی و سرامیک

تمیز کردن درز کاشی و سرامیک | تمیز بودن و وضع ظاهری فضای داخلی ساختمان‌ها رابطه مستقیمی با تمیز بودن کاشی و سرامیکدارد. یک کاشی و سرامیک تمیز و درخشان می تواند تمامی عیوب خانه شما را بپوشاند در نتیجه بهتر است رسیدگی به این پوشش دهنده ها را در الویت تمیزکاری خانه خود قرار دهید.
کاشی و سرامیک در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شود که شما می توانید با توجه به فضای مورد نظر خود و سلیقه ای که دارید از هر یک از این ابعاد استفاده نمایید. هر چه اندازه کاشی کوچکتر باشد به همان میزان تعداد کاشی و سرامیکی که استفاده خواهد شد بیشتر خواهد بود و این تعداد بالا باعث افزایش درزهای بین کاشی و سرامیک نیز خواهد شد.
مهمترین بخش در تمیزی سرامیک‌ها و کاشی‌ها درزهای بین کاشی و سرامیک است که با استفاده از دوغاب سیمان یا پودرهای بندکشی پوشانده می شوند. رنگ مواد پوشاننده درزها با توجه به رنگ کاشی و سرامیک تعریف می گردد.
امروزه پودرهای بندکشی با بهترین کیفیت در رنگ های متنوعی توسط شرکت های بزرگ تولید کننده کاشی و سرامیک ساخته می شود تا مشکل هم رنگی درزهای کاشی و سرامیک و لعاب سرامیک ها برطرف گردد.
تمیز بودن درزهای کاشی و سرامیک یکی از مهمترین بخش های تمیزکاری کاشی و سرامیک می باشد.
تمیز کردن یک دیوار سرامیکی یا کف سرامیکی برخلاف تصور عموم کار راحتی نیست به خصوص اگر آلودگی به گونه ای در این سرامیک ها پخش شده باشد که بخش وسیعی از کاشی و سرامیک و درزهای بین سرامیکی را درگیر کرده باشد. اما یادتان باشد شما با یک تمیز کاری اصولی می توانید جلوه ای نو به خانه خود به خصوص حمام و آشپزخانه ببخشید.

تمیز کردن درزهای بین سرامیک های حمام

حمام ها و سرویس بهداشتی در ارتباط مستقیم با رطوبت و آب هستند و این همجواری بستر مناسبی برای رشد قارچ و کپک خواهد بود در نتیجه رسیدگی به درزهای سرویس بهداشتی و حمام به طور مرتب و متناوب عامل مهمی در جلوگیری از ایجاد بیماری های مرتبط با قارچ و کپک می باشد.
برای تمیز کردن درزها و بندکشی های بین کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی به طور از مواد شوینده استفاده می شود. جرم گیرها و مایعات سفید کننده گزینه های مناسبی برای تمیز کردن اینگونه آلودگی ها می باشند اما همیشه نمی توان به آنها تکیه نمود. شما می توانید برای این درزها از خمیر جوش شیرین و سرکه یا آمونیاک و سرکه استفاده نمایید. این خمیر بدون ایجاد مشکلات تنفسی به راحتی می توانند جای شوینده های صنعتی را بگیرند.

برای تمیز کردن سرامیک های جرم گرفته آشپزخانه ها و حمام ها شما می توانید از  یک سطل آب گرم، یک دوم پیمانه بوراکس یا بوره (یکی از نمک های اسید بوریک که به راحتی قابل تهیه است) ، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با یکدیگر مخلوط نمایید. این محلول به دست آمده پاک کننده ای مناسب برای شستشوی آشپزخانه و سرویس بهداشتی خواهد بود. توجه داشته باشید که به هنگام کار با این محلول حتما از دستکش استفاده نمایید تا از آسیب رسیدن به پوست دستتان جلوگیری نمایید. این محلول گزینه ای مناسب برای تمیز کردن دیوارهای رنگ روغنی نیز می باشد.
در پاک کردن درزها تنها نوع پاک‌ کننده‌ای که استفاده می‌کنید مطرح نیست، بلکه روشی که برای پاک کردن لکه‌ها به کار می‌گیرید نیز اهمیت بسیاری دارد. بهترین روش برای از بین بردن بیش‌ترین مقدار آلودگی و جرم میان درزها و بندکشی های سرامیک به کار بردن یک پاک‌کننده و دادن زمان کافی به آن برای تاثیر گذاری بر جرم و آلودگی، قبل از ساییدن درزها و بندکشی های می باشد.

مرحله اول تمیز کردن درز سرامیک

قبل از شروع تمیز کردن درزها با استفاده از جارو خشک تمامی گرد و خاک و غبار و آلودگی های سطحی را پاک نمایید. این کار آلودگی های جمع شده سطحی را از بین برده و اجازه می دهد شما دسترسی مستقیمی به درزها داشته باشید.

مرحله دوم تمیز کردن درز سرامیک

تمامی درزها و بندکشی ها را با استفاده از ماده‌ی تمیزکننده‌ بپوشانید و مطمئن شوید همه نواحی را کاملا پوشانده اید.  باید توجه داشته باشید که در حین عمل نمودن ماده تمیز کننده ممکن است لازم باشد برخی نقاط تجدید ماده شوند.

مرحله سوم تمیز کردن درز سرامیک

پس از پوشاندن سطوح بگذارید ماده‌ی پاک‌کننده برای حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ( زمان کافی برای نرم شدن لکه‌ها و راحت‌تر پاک شدن آن‌ها ) باقی بماند.
پس از خیس خوردن کامل درزها از یک فرچه یا برس زبر برای تمیز کردن و ساییدن درزها استفاده نمایید.شما می توانید از یک مسواک قدیمی نیز برای این کار استفاده نمایید.

مرحله چهارم تمیز کردن درز سرامیک

 پس از برس کاری لازم است سطح را با آب شسته و آن را خشک نمایید. اگر هنوز لکه هایی وجود دارد لازم است عملیات پاک سازی را چندین بار تکرار نمایید تا سطح کاملا تمیز شود.

مرحله آخر تمیز کردن درز سرامیک

برای درخشان کردن سرامیک ها و کاشی های روی دیوار یا کف شما می توانید یک محلول رقیق از آب و سرکه تهیه نمایید و با اسپری آن بر روی سرامیک ها با یک دستمال نرم بر روی آنها دست بکشید و آنها را خشک نمایید. این محلول ملایممی تواند جایگزینی برای انواع شیشه شور برای شما باشد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments