پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

توجه شرکت های کاشی و سرامیک به کیفیت خدمات

توجه شرکت های کاشی و سرامیک به کیفیت خدمات

توجه شرکت های کاشی و سرامیک به کیفیت خدمات

چرا شرکت های کاشی و سرامیکی باید به کیفیت خدمات توجه داشته باشند؟

کیفیت خدمات حرف اول را می زند

بخش عظیمی از نیروی جامعه در بخش خدمات مشغول به کارند و به طور مستقیم با ارباب رجوع ارتباط دارند. شرکت ها و فروشگاه های کاشی و سرامیک نیز از جمله مراکزی هستند که عهده دار مسئولیت خدمت رسانی ست و کیفیت خدمت آن در جلب اعتماد مردم نقش مهمی دارند.

ادامه این مطلب را بخوانید تا با اثر کیفیت خدمات بر بهبود عملکرد کسب و کارهای حوزه کاشی و سرامیک بیشتر آشنا شوید.

اگر در حوزه کاشی و سرامیک فعال هستید، رویکرد مبتنی بر بازار داشته باشید

با وجود چارچوب هایی مانند ساختار صنعت در حوزه کاشی وسرامیک، زنجیره ارزش و استراتژی های عمومی، پایه و اساس تعیین مزیت رقابتی و طراحی استراتژی های خارج از سازمان می باشد. اگر شما نیز در حوزه کاشی و سرامیک فعال هستید بهتر است تمرکز خود را روی رقابت بگذارید. توجه داشته باشید که در رویکرد مبتنی بر بازار توجه چندانی به شرکت و منابع آن نمی شود.

در رویکرد مبتنی بر بازار شما از منابع متنوعی برخوردار هستید: قابلیت های ارتباط با مشتری، ارزش برند شما، منابع انسانی و توان نوآوری موفقیت آمیز در بازار از جمله این منابع به شمار می آیند.

توجه شرکت های کاشی و سرامیک به کیفیت خدمات

بنابراین در بازار کاشی و سرامیک (و یا هر کسب و کار دیگری!)  نقش مشتری و میزان کسب رضایت او می پتواند به عنوان یکی از عوامل و منابع مهم مبتنی بازار در جهت کسب مزیت رقابتی تلقی شود.

مزیت رقابتی خلق کنید

رقابت پذیری به عنوان یک مفهوم چند بعدی و با استفاده از ویژگی هایی همچون درجه انطباق پذیری سازمان با تغییر شرایط کسب و کار، مزیت های رقابتی و عملکرد کسب و کارتان مورد سنجش واقع می شود. پس کسب مزیت رقابتی و عملکرد کسب و کار، هردو به مشتری و رضایت او منتهی می شوند و در این میان کیفیت خدمات مهمترین عوامل موفقیت در کسب رضایت مشتری و در نهایت موفقیت به شمار می آید.

باید بدانید که مشتری معمولا به سراغ جایی می رود که به بهترین وجه به خواسته ها و نیازهای او توجه شود. در نتیجه شما باید با استفاده از روش های مختلف و سیستم های اطلاعاتی مختلف تمایلات، نیازها و خواسته های مشتریان را درک کنید.

توجه شرکت های کاشی و سرامیک به کیفیت خدمات

 

امروزه، کیفیت خدمات اهمیت جهانی داشته است

امروزه کمپانی ها و شرکت های موفق زیادی به اهمیت کیفیت خدمات سازمانشان در موفقیت های مالی پی بردند. ارائه خدمات مناسب جز بر پایه شناخت نیازها، علاقه مندی ها، امکانات و انتظارات مشتریان امکان پذیر نیست. امروزه فقط جلب رضایتمندی مشتریان کافی نیست و شرکت ها نیز نباید تنها به این موضوع بسنده کنند، بلکه آنها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندشان، وفادار هم هستند.

شما باید مشتریان وفادار داشته باشید

نکته جالب اینجاست یکی از عواملی که باعث افزایش رضایت، اعتماد و در نهایت افزایش وفاداری مشتریان می گردد، کیفیت خدمات الکترونیکی می باشد. رضایت مشتریان هر کسب و کار معمولا به طرز رفتار و نحوه برخورد کارکنان با ارباب رجوع، جوابگویی، سرعت در کار و کیفیت ارائه خدمت بستگی دارد، که در این بین کیفیت ارائه خدمت اهمیت زیادی در بازگشت دوباره مشتریان دارد. در نتیجه کیفیت خدمات بر روی عملکرد (مالی، بازار و مشتری)شرکت های کاشی و سرامیک اثر مثبتی خواهد داشت. در این میان کیفیت خدمات روی عملکردِ مشتری بیشترین تاثیر و در مرحله بعدی بر روی عملکردِ بازار و در نهایت روی عملکرد مالی شرکت تاثیر داشته است.

توجه شرکت های کاشی و سرامیک به کیفیت خدمات

کیفیت خدمات را جزء اصول کاری خود قرار دهید

به خاطر داشته باشید که در محیط رقابتی میان شرکت های کاشی و سرامیک، عوامل درونی، نقش مهمی ایفا می کند و محیط کسب و کار این شرکت ها به نوعی ست که رقابت پذیری بسیار مهم می باشد و کیفیت خدمات به عنوان استراتژی های رقابتی، تاثیر عظیمی بر عملکرد شرکت های کاشی و سرامیک بخصوص در بُعد بازار خواهد داشت.

این مطلب از مقاله “نقش کیفیت خدمات بر عملکرد کسب و کار” نوشته مهدی حاجی سید سلیمان، کریم حمدی، هرمز مهرانی برگرفته شده است.

 

تهیه و تنطیم توسط تیم تولید محتوا سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments