پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

جذب آب پرسلان

جذب آب پرسلان

جذب آب پرسلان

یکی از طبقه‌بندیهای مهمی که در بین کاشی‌ها صورت می‌گیرد، میزان جذب آب یا W.A می‌باشد. حال سوال اینجاست که منظور از جذب آب چیست و چگونه تعریف می‌شود؟ و دانستن آن چه کمکی به ما می‌کند؟

جذب آب یا Water Absorption

میزان آبی است که در طول انجام آزمون ، توسط کاشی پخت شده جذب می‌شود را ، جذب آب می‌گویند که به عنوان یکی از استانداردهای کاشی معرفی می‌شود و یک اصطلاح رایج برای صنعت کاشی است .

به معنی ساده تر بخواهیم بگوییم یعنی مقاوم بودن در برابر نفوذ آب .

جهت تعیین درصد جذب آب کاشیهای سرامیکی از فرمول زیر استفاده می‌شود : وزن اولیه کاشی حرارت دیده اندازه گیری می‌شود ، سپس همین کاشی به مدت ۵ ساعت در آبجوش قرار می‌گیرد و پس از آن ۲۴ ساعت درون آب می‌ماند . پس از ۲۴ساعت دوباره وزن کاشی اندازه گیری می‌شود . براساس عدد به دست آمده کاشیهای را از نظرجدب آب به سه گروه دسته بندی می‌کنند:

گروهE I : کاشیهــــایی که میزان درصد جذب آب آنها بین ۰ % تا ۳% می‌باشد ( کاشیهای پرسلانی و گرانیتی )

گروهE II: کاشیهــــایی که میزان درصد جذب آب آنها بین ۳% تا ۱۰% می‌باشد ( کاشیهای کف لعابدار )

گروهE III: کاشیهــــایی که میزان جذب آب آنها بیشتر از ۱۰% می‌باشد ( کاشیهای دیواری )

جذب آب پرسلان

کاشیهای پرسلان دارای نرخ جذب آب پایینی هستند و درصد جذب آب در آنها کمتر از ۵% می‌باشد . همچنین تراکم پرسلان از سرامیک بیشتر است. پرسلان هـــای خاک رس متراکم هستند و در نتیجه منافذ کمتری نسبت به سرامیکهای خاک رس دارند . این امر باعث می‌شود که کاشی پرسلان سختتر بوده و نسبت به کاشی سرامیک نفوذ پذیری رطوبت کمتری داشته باشد . با توجه به همین موضوع و همچنین تخلخل پایین آن ، این کاشی در برابر یخـــزدگی بسیار مقاوم است . پرسلان ها قابل نصب در مکانهای مختلف از جمله کف ، دیوار و نمای بیرونی ساختمان هستند.

درجه جذب آب یا W.Aدرسرامیکها به شما این کمک را می‌کند که بدانید چه کاشی برای چه مکانی مناسب و قابل نصب است و اگر قصد خرید سرامیکی را دارید فقط به رنگ و طرح آن توجه نکنید و ویژگیهای دیگر محصول را نیز در نظر داشته باشید .

پس برای استخرها و مکانهایی که آب و رطوبت زیادی وجود دارد ، بهتراست خریدکاشیهای پرسلان را در نظر داشته باشید.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:کالاساخت

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments