پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان

حمام ها بخش مهمی از خانه را تشکیل می دهند

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان | با این وجود اهمیت و تاثیر غیرقابل انکار آنها، اکثر صاحبخانه ها تمایل دارند که در هنگام نوسازی خانه آن را نادیده بگیرند. درک این نکته ضروری است که حمام ها، با وجود فضای بسته، همچون سالن و یا اتاق خواب ها، از این رو، باید محلی باشد که نه تنها قابل استفاده باشد بلکه از زیبایی آن هم تزئین شده باشد.

حمام های ساخته شده با سنگ های طبیعی از جذابیت، شکوه و جلوه خاصی برخوردارند. ساختار سنگ طبیعی، ساختاری مستحکم است و نسبت به سنگ های مصنوعی (ساخته شده توسط انسان) طول عمر بالائی دارند. به دلیل دوام زیاد سنگ های طبیعی شاید بهترین گزینه برای استفاده در حمام باشد چراکه این سنگ مقاوم در برابر رطوبت، تغییر دما ست. سنگ های طبیعی در طیف گسترده ای از رنگ ها، بریدگی ها و بافت ها قرار گرفته اند و همین امر دستیابی به چیزی که مطابق با سلیقه شما باشد بسیار آسان تر می کند. این سنگ ها به راحتی و به هر طریقی قابل طراحی و کاربرد هستند.

تلاش برای یافتن ایده های طراحی برای حمام خود که مظهر زیبایی و سبک است می تواند کار سختی باشد به خصوص هنگامی که بازار سنگ طبیعی از چنین طیف گسترده ای از انواع سنگ ها، رنگ ها، پوشش و طرح های مختلف پر شده است. اگر فردی هستید که می خواهید که خانه شما منعکس کننده سبک و طرز نگرش شما باشد، کل فرآیند انتخاب و خرید سنگ، می تواند تجربه بسیار خسته کننده باشد. به غیر از این، هزینه سنگ طبیعی، بودجه مورد نیاز و هزینه های نگهداری آن نیز مواردی ست که باید قبل از خرید سنگ را در نظر بگیرید.

سنگ مرمر

مرمر نوعی سنگ آهک دگرگون شده با کانی های رنگارنگ است که کلسیت اصلی ترین کانی تشکیل دهنده این سنگ می باشد و در طی فرآیند هایی که تحت تاثیر گرما و فشار شدیدی قرار می گیرد و متبلور و درشت تر می شود. تغییر رنگ و روکش سنگ مرمر به دلیل سطوح مختلف ناخالصی ها یعنی سیلس، میکا، ماسه، اکسیدهای آهن، گرافیت، سرپانتین و سایر مواد آهکی در آنها است. به عنوان مثال ، مرمر سفید خالص فاقد هرگونه مواد ناخالصی است و خالص ترین شکل دولومیت یا سنگ آهک می باشد.

مرمر به دلیل داشتن مقاومت و دوام، بافت و طراحی زیبا و فراوان بودن آن در انواع و رنگ ها، به راحتی می توان به عنوان سنگ طبیعی شماره یک در بازار محسوب شود. مرمر از جذابیت خاصی در طراحی داخلی و معماری برخوردار است که باعث می شود تا تجمل، شکوه و جلال در ساختمان پدید آید.

زیبایی و جذابیت سنگ مرمر بی نظیر و منحصر به فرد است، از این رو، یکی از محبوب ترین سنگ های طبیعی در کل بازار است. معماران، طراحان داخلی و صاحبخانه ها، اعتبار ساختمان خود را با سنگ مرمر ارتقاء می دهند. سنگ مرمر، به دلیل ماهیت متنوع آن، تقریباً در هر نقطه قابل نصب می باشد و یک گزینه مناسب برای بازسازی فضای باز یا سرپوشیده است.

با این حال ، یکی از اشکالات عمده ای که باعث می شود بازار سنگ مرمر بزرگ نشود، قیمت سنگین آن است. همه هزینه های سنگ مرمر تنها به انواع مختلف مرمر بستگی ندارد و به متغیرهایی مانند کیفیت، دوام، رنگ و طرح های آن وابسته است.

به عنوان مثال، سنگ مرمر کلکته به دلیل نادر بودن و عرضه کم در بازار، بعنوان لوکس ترین و گران ترین نوع سنگ مرمر در نظر گرفته شده است. البته انواع رایج تر و کم هزینه تر سنگ مرمر نیز وجود دارد اما هیچ یک از آن ها به اندازه سنگ های مصنوعی یا سایر سنگ های طبیعی کم قیمت تر نیست.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که قیمت بالای سنگ مرمر به دلیل ویژگی ها و ظاهر قابل توجه آن  است که در کاشی ها و سنگ های ارزان قیمت یافت نخواهد شد.

همینطور هر روندی از کاشی های مصنوعی در نهایت بعد از یک دهه قدیمی خواهد شد اما سنگ مرمر، سنگی است که در گذر سال ها و دهه هرگز از مد نمی افتد بنابراین خرید سنگ مرم همیشه سرمایه گذاری خوبی در طولانی مدت به شمار می رود.

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان

حمام مرمری: انواع سنگ مرمر، ایده های دکور و چیدمان

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:sefastone

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments