پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معرفی دستگاه‌های تسمه کش مناسب صنعت کاشی و سرامیک

معرفی دستگاه تسمه کش صنعت کاشی سرامیک

معرفی دستگاه‌های تسمه کش مناسب صنعت کاشی و سرامیک

امروزه مصالح ساختمانی متنوعی در ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند که علاوه‌بر افزایش استحکام، موجب زیبایی هرچه بیشتر نمای داخلی و خارجی ساختمان می‌شوند. یکی از این مصالح، کاشی و سرامیک است که به‌صورت گسترده در ساختمان‌سازی به‌کار می‌روند. کاشی و سرامیک به‌دلیل ضخامت نسبتا کمی که دارند، مستعد شکستگی و ترک‌خوردگی هستند و از این‌رو حمل‌ونقل آن‌ها باید به‌درستی انجام شود تا آسیب نبینند. یکی از راه‌های ایمن‌سازی کاشی و سرامیک، تسمه‌کشی است که توسط دستگاه تسمه کش انجام می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید، تا بیشتر در این زمینه صحبت کنیم.

دستگاه تسمه کش اتوماتیک

دستگاه تسمه کش چیست؟

تسمه‌کش‌ها، دستگاه‌هایی هستند که به‌وسیله آن‌ها بسته‌ها و کالاهای مختلف تسمه‌کشی می‌شوند. هدف از این‌کار افزایش استحکام بسته‌ها و کنار هم نگه‌داشتن کالاهای مختلف است. دستگاه‌های تسمه کش انواع مختلفی دارند که شامل تسمه کش دستی، پرتابل، نیمه‌اتوماتیک، اتوماتیک و فول‌اتوماتیک است. هریک از این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. همچنین هرکدام از آن‌ها برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند که ممکن است با یکدیگر مشترک باشند.

کاربرد دستگاه تسمه کش در صنعت کاشی و سرامیک

همان‌طور که اشاره کردیم، کاشی و سرامیک در صنعت ساختمان، کاربرد گسترده‌ای دارد و انواع مختلفی از آن‌ها در سایزها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. در گذشته این مصالح ساختمانی در ابعاد کوچکی تولید می‌شدند، اما امروزه تقاضا برای کاشی و سرامیک‌هایی با ابعاد بزرگ افزایش یافته است که بسته‌بندی و حمل‌ونقل آن‌ها را به یک چالش جدی برای کارخانه‌های تولیدکننده تبدیل کرده است. زیرا بزرگی ابعاد آن‌ها موجب می‌شود، احتمال آسیب‌پذیری آن‌ها بیشتر شود. از رایج‌ترین مشکلاتی که برای حمل‌‌ونقل و نگهداری کاشی‌ و سرامیک وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایداری ضعیف بار در حمل‌و‌نقل، به‌دلیل پالت‌بندی و بسته‌بندی نادرست
  • جابه‌جاشدن بار، به‌دلیل پایداری پایین یا عدم تراکم و فشردگی مناسب
  • ایجاد ترک، شکستگی و لب‌پر شدن محصولات به‌دلیل بسته‌بندی و حمایت نامناسب

یکی از راه‌کارهایی که تولیدکنندگان کاشی و سرامیک برای افزایش ایمنی و استحکام محصولات خود انجام می‌دهند، استفاده از دستگاه تسمه کش است. تسمه‌کشی موجب می‌شود که بسته‌بندی محصولات کاشی و سرامیک، دوام بیشتری داشته‌باشند و حمل‌ونقل آن‌ها با اطمینان و ایمنی بیشتری انجام شود. 

کدام دستگاه تسمه کش برای صنعت کاشی و سرامیک مناسب است؟

اشاره کردیم که دستگاه‌های تسمه‌کشی به پنج بخش دستی، پرتابل، نیمه‌اتوماتیک، اتوماتیک و فول اتوماتیک دسته‌بندی می‌شوند. باتوجه‌به حجم بالای تولید کارخانه‌های کاشی و سرامیک، به‌نظر می‌رسد، مناسب‌ترین دستگاه تسمه کش برای این صنعت، دستگاه‌های اتوماتیک و فول‌اتوماتیک باشد.

اما در ایران به‌دلیل این که بسته‌بندی کالا در کارخانه‌های تولید و سرامیک با استانداردهای جهان فاصله دارد، از دستگاه‌های تسمه کش پرتابل، نیمه‌اتوماتیک و اتوماتیک استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی این دستگاه‌ها و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید تسمه کش اتوماتیک از ایجی پک با شماره ۰۹۱۹۹۵۸۸۱۸۱ تماس بگیرید یا به سایت ایجی‌پک مراجعه کنید.

تسمه کش در صنعت کاشی سرامیک

کاربرد تسمه کش نیمه‌اتوماتیک و اتوماتیک در صنعت کاشی و سرامیک

پس از این‌که تولید کاشی و سرامیک به پایان رسید، نوبت به بسته‌بندی آن‌ها می‌رسد. این محصولات باتوجه‌به ابعاد مختلفی که دارند، در دسته‌های چندتایی، کارتن می‌شوند. اما کارتن به‌تنهایی نمی‌تواند دوام و ایمنی بسته‌بندی آن‌ها را تضمین کند. از این‌رو کارتن‌های کاشی و سرامیک به‌صورت تکی یا چندتایی روی هم قرار می‌گیرد و به‌وسیله دستگاه تسمه کش نیمه‌اتوماتیک یا اتوماتیک، تسمه‌زنی می‌شود.

در گذشته، کارتن‌های کاشی و سرامیک، شیرینک می‌شدند اما به‌دلیل هزینه بالا، ایجاد آلودگی برای محیط زیست و دوام کم، دیگر از این روش استفاده نمی‌شود و کارتن‌های با تسمه‌های PET یا PP تسمه‌کشی می‌شوند.این تسمه‌ها از استحکام بالایی برخوردار هستند، آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.

خرید تسمه کش ایجی پک

کاربرد تسمه کش پرتابل در صنعت کاشی و سرامیک

وقتی تسمه‌کشی کارتن‌های کاشی و سرامیک به پایان رسید، نوبت به پالت‌بندی آن‌ها می‌رسد. کارتن‌ها روی پالت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به‌وسیله تسمه کش پرتابل، تسمه‌زنی می‌شوند. بدین‌ترتیب، در هنگام حمل و نقل و جابه‌جایی آن‌ها هیچ‌گونه نگرانی بابت آسیب‌دیدگی به محصولات وجود ندارد و صحیح و سالم به مقصد می‌رسند. تسمه‌ای که برای پالت‌بندی کاشی و سرامیک استفاده می‌شود نیز از نوع PP یا PET است.

سخن پایانی

صنعت کاشی و سرامیک، یکی از صنایعی است که در ایران توسعه زیادی پیدا کرده است و کارخانه‌های متعددی در نقاط مختلف کشور، به تولید این محصولات پرکاربرد مشغول هستند. اما به‌دلیل ظرافت و شکنندگی کاشی و سرامیک، حمل‌ونقل آن‌ها باید به‌صورت کاملا ایمن و مطمئن انجام شود تا دچار آسیب‌دیدگی نشوند. از این‌رو کارخانه‌های تولیدکننده از دستگاه تسمه کش برای افزایش استحکام و پالت‌بندی محصولات خود استفاده می‌کنند. فروشگاه اینترنتی ایجی‌پک به‌عنوان اولین و معتبرترین واردکننده و عرضه‌کننده دستگاه‌های تسمه‌کشی از برترین برندهای دنیا، افتخار دارد که این دستگاه‌ها را با قیمتی رقابتی و گارانتی معتبر ارائه می‌دهد. برای خرید تسمه کش اتوماتیک از ایجی پک و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۹۹۵۸۸۱۸۱ تماس بگیرید یا به نشانی اینترنتی https://www.egpacks.com/ مراجعه نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سرام پخش در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments