پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

دلایل حضور در نمایشگاه (بخش اول)

نمایشگاه کاشی و سرامیک در ایران

دلایل حضور در نمایشگاه (بخش اول)

تــا کنون مقالات متعــددی در اینتـــــرنت و صفحات مجازی در زمینه های مختلف نمایشگاهی گردآوری و تولید شده است، اما کمتر مقاله ای بوده اســت که به دلایل حضور در نمایشگاه آن هم در ابعاد مختلف آن، پرداخته باشــد. به همین خاطر ما قصد داریم تا در این مطلب به همین موضوع که بررســی نمایشگاه و دلایل حضور در آن می باشــد؛ بپردازیم.

 پیش از شروع مطلب شاید بد نباشد بدانید که نمایشگاه ها، بزرگ ترین عرصه تبلیغاتی در دنیا به حساب می آیند و از این رو حضور هدفمند در آن ها، سبب برخورداری از یک خروجی مطلوب برای موسســه یا تیم شرکت کننده خواهد بود. دلایل حضور در نمایشــگاه در گذر زمان تغییرکرده است چرا که مطالبات مردم از نمایشگاه ها در گذر زمان دست خوش تغییراتی شده است؛ مثال اگر در گذشته به نمایشگاه ها به عنوان بازارهایی که همه چیز در آن ها یافت می شد، نگاه می کردند اکنون به نمایشگاه های تنها به عنوان بنگاه های عظیم تجاری و تبلیغاتی می نگرند و بیشتر از جنبه های خریداری سعی در به روز کردن خود در یکی از ایستگاه های مدرنیته دنیا می باشند.

 پس بهتر است با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با نمایشــگاه و انواع آن، برجستگی نمایشــگاه ها در عصر کنونی ما، اهداف حضور در نمایشــگاه، دلایل حضور در نمایشگاه و در آخر هم دلایل عدم اســتقابل و حضور کشورهای خارجی ها در نمایشگاه تخصصی ایران کمی آشنایی پیدا کنیم؛

 حضور در نمایشگاه:

تعریفــات زیادی در مورد نمایشگـــــاه ها و فـــــواید حضور در نمایشگاه ها وجود دارد که تمام آن ها به حق و البته درست و منطقی می باشند! در عصر حاضر این نمایشگاه ها هستند که ویترین نهایی یــک صنعت را به نمایش در می آورنــد و اقتصاد صنعت های برگزار شده در خود را رونق می بخشند. این نمایشگاه ها هستند که سبب ارتقا ســطح صادرات و واردات کشورها می شــوند. این نمایشگاه ها هستند که تقاضا و درخواســت های ملت های مختلف را در سطوح بیــن المللی خود، تشــخیص می دهند و برای رفع مشــکلات آنان جمعی از کـــــارشناسان و متخصصان پر آوازه را در کنار هم، جمع مــی نمایند! تمام این موارد و مواردی که شــاید از قلم ما نیز افتاده باشــند، تنها یه دلیل را لازم دارند، و آن حضور در نمایشــگاه ها می باشــد.

شاید اگر هیچ وقت انســان به نمایشگاه های مختلفی که از قدیم برپا بوده اند و با گذشــت زمان رشــد و توسعه پیدا کردند و به شکل و شمایل کنونی در آمدند، نمی رفتند، اکنون نمایشگاه ها نیز معنــا و مفهومی پیدا نمی کردند مثل یک مرحله ســاده تبلیغاتی لااقل به آن ها نگاه می شــد! اما جریان اینگونه پیش نرفت. اشتیاق برای رسیدن هر چه ســریع تر به هدف، سبب جمع شدن انسان ها در کنار هم شد. حضور برجســته آنان و تعاملی که در این مسیر با یکدیگر نشــان دادند، نمایانگر آینده روشــنی بود که می توان گفت بـــا وجود اهمیت های مهمی که نمایشگاه ها در بخش ها و صنایع مختلف امروزه پیدا کرده اند، گشته است!

نمایشگاه:

همانطور که گفتیم تعریفات مختلفی پیرامون نمایشــگاه ها وجود دارد، ولی بــه طور کل می توان نمایشــگاه را مکانی برای نمایش و عرضه مســتقیم کالاها و خدمات و همچنین بنــگاه های اطلاعاتی مهمــی در جهان به حســاب آورد. بــا توجه به قــدرت عملیاتی و تاثیرگذاری غیر قابل انکار نمایشــگاه ها در دنیای امروز، تنها شرکت در آن ها اســت که می تواند سبب قدرتمند شدن شـــــرکت ها و کمپانی های مطرح و نوپای جهانی شــود!

 حضور در نمایشگاه ها در یــک بازه زمانی هــر چند کوتاه می تواند ســبب ایجاد فرصت های شغلی مناسبی شود و در بســیاری از مواقع هم دیده شده است که باعث زنده شدن یک صنعت رو به نابودی شده است. دلایل حضور در نمایشــگاه های مختلف داخلی و خارجی آنقدر مهم و حیاتی شــده است که به طور مثال در کشوری نظیر آلمان؛ سالانه در حدود بیش از پنج میلیون یورو به امور نمایشــگاهی و حضور گسترده در آن ها اختصاص پیدا می کند!

پس خیلی جای تعجبی ندارد که کشــوری نظیر آلمان در زمینه های مختلف صنعتی و غیر صنعتی، حرف اول و آخر را در جهان بزند. نکته اهمیت جایگاه و برگزاری نمایشگاه ها در جایی به اوج می رســد که در آمریکا به رسمی ترین شکل ممکنه به ان پرداخته می شود؛ یعنی تخصیص بودجه همانند سایر بخش های مهم کشوری و ارتشــی! در آمریکا طبق آمار قابل استنادی در حدود ۱۴ درصد از بودجه را به امور نمایشــگاهی و در واقع به امور برگزاری این عرصــه تبلیغاتی بین المللی اختصاص می دهند که با توجه به رابطه نه چندان مطلوب کشور ما با آنان، نمی توان خیلی در خصوص نمایشــگاه های مختلف این کشور اشاره کنیم و مقصود از زدن مثال کشــور آمریکا تنها برای افزایش قدرت درک شما مخاطبان گرامی در مورد نمایشگاه ها و اهمیت آن ها در دنیای امروز است.

انواع نمایشگاه:

 انواع نمایشگاه به لحاظ جغرافیایی: داخلی، خارجی و بین المللی

انواع نمایشــگاه به لحــاظ نوع کالا: مصرفــی، معدنی، خانگی، کشاورزی، فرهنگی و هنری

 انواع نمایشگاه به لحاظ مدت برگزاری: کوتاه مدت و بلند مدت

 انواع نمایشگاه به لحاظ نوع هدف: تجاری، غیر تجاری و تولیدی

 دلایل برجستگی نمایشگاه:

ایجاد بستر مناسب ارتباطی میان فروشنده و خریدار در راستای عقد قرارداد های قابل توجه اقتصادی

مواجه مســتقیم با فروشــنده و تیم فروش کمپانی مورد نظر و آگاهی از نوع رفتار و گویش آنان

پیــدا کردن و یافتن خریدارانــی که در هیچ کدام از بخش های مدیریتی در جهان، نامی از آنان آورده نشده است. فهمیدن نقاط ضعف و قدرت

فهمیدن نیاز بازار

مطلع شدن از میزان آمادگی رقبا

ارتباط، تعـــــامل و پیشبرد اســتراتژی های کلان مالی برای کمپانی های صاحب نام و فعال در دنیا

اهداف حضور در نمایشگاه:

ارتقا قدرت فروش و بالا بردن سهم بازار از میزان فروش نهایی

ارائه و معرفی کالا و محصولات جدید و نوین

ایجاد نام و آوازه مناسب برای خود و تیم تحت سرپرستی خود

دریافت و کسب سفارشات کاری ایده آل و همچنین ایجاد رزومه کاری مناسب

ارتباط مســتقیم با طیف گسترده مصرف کنندگان و آشنایی با سلیقه آنان

جرقــه زدن پل های افزایش کیفی محصولات و خدمات ارائه ای در نمایشگاه

ایجاد جو مصرفی و نگرشی تازه در میان مصرف کنندگان گرامی پیدا کردن طرف معاملاتی جدید

دلایل حضور در نمایشگاه:

همانطور که در قســمت های پیشــین نیز به آن اشــاره داشتیم، حضور در نمایشگاه مزایا و فواید زیادی دارد که برای فعالان اقتصادی و بازرگانــی می تواند فاکتور مهمی به حســاب بیاید؛ حضور چه در یک نمایشــگاه کوچک باشد چه در یک نمایشگاه بزرگ، چه در یک نمایشــگاه داخلی باشد و چه در یک نمایشگاه بین المللی می تواند نتایج قابل توجهی را برای شرکت ها و کمپانی های حضور پیدا کرده در آن داشته باشد.

 یکی از این نتایج می تواند جذب اعتماد مشتریانی از نســل جدید باشد و سبب آشــنایی آنان با برندها و کمپانی های بزرگ قدیمی شــود. به هر حال این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که شــرکت در یک نمایشگاه با هر سطح و ابعادی که باشد، مستلزم پرداخت هزینه هایی خواهد بود که قطعا با طی کردن مراحل درست نمایشــگاهی و رسیدن به خروجی قابل قبولی از آن، می توان گفت: ســودآوری حضور در نمایشــگاه از هزینه های جاری آن بسیار بسیار بیشتر می باشد.

 دلایل حضور در نمایشگاه بسیار گسترده می باشند و اگر بخواهیم مو شــکافانه به تحلیل آن ها بپردازیم، قطعا باعث از بین رفتن انســجام متنی و همچنین خارج شــدن از صبر و حوصله شــما مخاطبان عزیز می گردد به همین سبب ما به طور کلی، چهار تا از مهم ترین دلابل حضور در نمایشگاه را برای شما معرفی خواهیم کرد که عبارتند از:

  • خلق موفقیت های سودآور
  • یادگیری های مثبت و منفی از دیگران
  • رشد و برجسته سازی نام شرکت خود
  • فروش بی واسطه و مستقیم

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%a7%d9%88%d9%84/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”اول” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%af%d9%88%d9%85/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”دوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]


منبع: مجله الماس

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments