پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راز موفقیت در نمایشگاه صنعت ساختمان

راز موفقیت در نمایشگاه صنعت ساختمان

راز موفقیت در نمایشگاه صنعت ساختمان

  راز موفقیت در نمایشگاه صنعت ساختمان | هدف از شرکت در یک نمایشگاه ابتدا جذب مشتریان جدید و سپس حفظ مشتریان فعلی از گرایش به سمت رقباست. شرکت ها برای حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان هزینه های زیادی را صرف می کنند، اما می توانند با رعایت یک سری نکات مشتریان جدید بیشتری را جذب کنند و بازگشت سرمایه خود را افزایش دهند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه را درک کنید.

شما باید خودتان را جای معماران، سازندگان، پیمانکاران و سایر مخاطبان نمایشگاه صنعت ساختمان قرار دهید. باید دلایل آنها را برای حضور در نمایشگاه بدانید. با این کار شما یک گام از رقبا جلوتر خواهید بود و می دانید چگونه باید آنها را به غرفه خود جذب کنید.

پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید با چه چیزی روبرو می شوید، بزرگترین چالش تان این است که غرفه شما اولویت کمتری برای اغلب بازدیدکنندگان داشته باشد.

مصاحبه با تعداد زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه صنعت ساختمان نشان می دهد هدف آنها از حضور در نمایشگاه این است که یاد بگیرند چطور موفق تر عمل کنند و همچنین راهکار مشکلات خود را بیابند. برای همین آنها باید زمان حضورشان در نمایشگاه را اولویت بندی و با دقت آن را مدیریت کنند.

ایده هایی که بازدیدکنندگان برای یافتن راهکار مشکلات شان دارند عبارتند از: حضور در کارگاه های دایر در نمایشگاه که اطلاعات مرتبط و جدید به آنها می دهد، شبکه سازی و یافتن ارتباطات کاری و یادگرفتن از بازدیدکنندگان دیگر. پس اولویت اصلی آنها نمایشگاه و غرفه شما نیست!

اولین بازدید آنها از غرفه تامین کننده فعلی شان است

آنها ابتدا جذب غرفه شرکت هایی می شوند که از قبل آنها را می شناسند و از آنها خرید کرده اند، مگر اینکه با یکی از محصولات آنها مشکل داشته باشند. اگر آنها محصولات مشابه شما را از شرکت دیگری خریداری می کنند و هیچ مشکلی با تولید کننده آن ندارند، دلیلی نمی بینند که وقت شان را در غرفه شما صرف کنند. بخاطر داشته باشید آنها به نمایشگاه آمده اند تا راهکار مشکلات شان را پیدا کنند.

غرفه بعدی هنوز شما نیستید!

من قبل از نمایشگاه، لیستی از محصولاتی را که می خواهم در موردشان بیشتر بدانم، تهیه می کنم. مثلا من علاقمند به آبگرمکن های بدون مخزن هستم و می خواهم درباره آنها بیشتر بدانم. بنابراین لیستی از تولید کنندگان پیشرو آنرا تهیه کرده و برای بازدید از غرفه تعدادی از آنها برنامه ریزی می کنم.

زمان اندک برای بازدید از نمایشگاه و شاید بازدید از غرفه شما

همانطور که دیدید شما در انتهای لیست بازدید هستید. شما باید تلاش مضاعفی بکنید تا مشتریان جدید بیشتری از نمایشگاه صنعت ساختمان بدست آورید. بدین منظور باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

۱- چرا بازدیدکنندگان باید از غرفه شما بازدید کنند؟ در نمایشگاه صنعت ساختمان غرفه های بسیار زیادی با پیام های تکراری و شعارهای کلیشه ای مانند آینده ساخت،کیفیت برتر و … حضور دارند. اما چه کسی به آنها توجه می کند؟ شما باید از تابلوها و بنرهایی استفاده کنید که پیام شما را فورا به بازدیدکنندگان برساند که چگونه محصولات تان می توان مشکلات شان را حل کند؛ یا چیزی مانند این «چرا بیشتر سازنده ها از محصولات ما استفاده می کنند؟» یا «سرعت و سهولت در ساخت یا اجرا».

۲- کاری کنید تا هر شخصی وارد غرفه شما می شود یک حس خوب و مهم بودن را احساس کند. تنها به مشتریان فعلی خود بسنده نکنید.

۳- نشان دهید که یک کارشناس محصول هستید. درباره دسته بندی محصولات و نه صرفا خود شرکت به بازدیدکنندگان آموزش و اطلاعات بدهید. مثلا اگر حوزه کاری تان روشنایی است، می توانید نوآوری ها و پیشرفت های اخیر در حوزه روشنایی را به آنها بگویید.

۴- قبل از رسیدن به نمایشگاه خود را آماده کنید. این کار را می توانید از طریق تعدادی از مشتریان احتمالی خود انجام دهید. قبل از نمایشگاه می توانید شخصا با آنها ارتباط بگیرید و برای حضور در غرفه خود تشویق شان کنید، چون شما راهکاری که آنها به دنبالش هستند را در اختیار دارید.

۵- در پایان و مهمتر از همه، بعد از نمایشگاه آنها را دنبال کنید. صبور باشید و در عین حال پیگیر. ممکن است آنها برای چند ماه آمادگی خرید را نداشته باشند. بسیاری از شرکت ها خیلی زود تسلیم می شوند.

جمع بندی: اگر شما در نمایشگاه صنعت ساختمان خودتان را جای مشتری احتمالی قرار دهید و این گام ها را دنبال کنید. مطمئنا خیلی بیشتر از سرمایه گذاری که برای حضور در نمایشگاه کرده اید، مشتری جدید بدست خواهید آورد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments