پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای انتخاب کاشی مناسب کاشی کاری

راهنمای انتخاب کاشی مناسب کاشی کاری

راهنمای انتخاب کاشی مناسب کاشی کاری

  راهنمای انتخاب کاشی مناسب کاشی کاری | زمانی که داشتیم آشپزخانه ی مان را طراحی میکردیم متوجه شدیم اساسا دو نوع اصلی از کاشی وجود دارد، چینی و سرامیک. تفاوت میان این دو در ساخت اولیه ی آنهاست. کاشی سرامیک از رس قرمز، قهوه ای یا سفید ساخته شده اند، همچنین ممکن است حاوی مواد دیگری هم باشند، در حالی که کاشی چینی از رس سفید ساخته شده و دارای مقدار کمی کائولن، فلدسپار یا سلیس هم هست.کاشی های چینی نسبت به سرامیک تحت فشار و حرارت بسیار بیشتری قرار میگیرند که باعث می شود سخت تر، بادوام تر و تقریبا در برابر آب مقاوم تر باشند.

چینی

کاشی های چینی برای استفاده در کف زمین مناسب تر هستند زیرا محکم ترند و آن هم به دلیل سخت و بادوام بودن آنهاست. کاشی های چینی کم منفذتر از سرامیک ها هستند، به همین دلیل سختی بیشتری دارند و در برابر رطوبت مقاوم ترند.

کاشی چینی لعاب کاری شده با لعاب کاری کردن سطح کاشی ساخته می شود.این راه شبیه به چاپ کردن عکس روی سطح کاشی است که اکثر اوقات ارزانتر نیز می باشد.کاشی چینی لعاب کاری شده ای که از راه ارزانتر به عمل آمده باشد، ممکن است یک الگو را چندین بار تکرار کند که پس از ساخته شدن کاملا مشهود خواهد بود.

چینی بدون لعاب نوعی از کاشی است که رنگ و الگو در سراسر آن یکسان است، اما آسیبها و ترکها در آن قابل شناسایی نیست.

سرامیک

همه ی سرامیک ها از رس گداخته شده ساخته شده اند. اگر سرامیک ترک بردارد، در سطح آن نمایان می شود که ظاهر شدن آن خوشایند نیست. سرامیک به دلیل سبکی و کم تراکم بودن، بیشتر بر روی دیوارها مورد استفاده قرار میگیرد.که همین موضوع باعث می شود به راحتی بشکند و برای استفاده در کف زمین مناسب نباشد.

اما تراکم علاوه بر زیان، سودهایی هم دارد.سرامیک کم تراکم تر از کاشی چینی است و به دلیل سبک بودن و آسان بودن استفاده از آن، کارکردن و نصب کردن آن برای افراد همه فن حریف آسانتر می شود.

سنگ طبیعی

اگر قصد خرید کاشی سنگ طبیعی را دارید حتما درباره ی طرز استفاده ی آن پس از نصب اطلاعات لازم را کسب کنید.

گرانیت: سخت و متراکم ترین نوع سنگ است. میتوان گرانیت را صیقل داد، نرم یا صاف کرد و یا به طور طبیعی از آن استفاده کرد. در برابر زنگ زدگی و آب مقاوم است اما بسیار متخلخل است پس باید پس از نصب کاملا درزگیری شود.
اسلیت: شامل ورقه های صاف، سخت (که تحت فشار لایه های زیرین زمین بوده اند) می باشد که باعث شده تقریبا به اندازه ی گرانیت سخت باشد. این ماده دارای ساختار بسیار محکمی است، که باعث می شود در برابر شکسته و شکافته شدن مقاوم باشد، اما احتمال ترک خوردن در لبه های آن وجود دارد. مانند بقیه ی سنگها، این سنگ نیز به طور طبیعی متخلخل است بنابراین باید پس از نصب با ترکیبات شیمیایی درزگیری شود و این درزگیری باید هر چند وقت یکبار احیا شود.
سنگ آهک: سنگ آهک از تراکم و سختی کمتری برخوردار است. این سنگ با گذشت زمان بر اثر هوازدگی شکلی زیبا و قدیمی به خود میگیرد.این سنگ نیز متخلخل است و نیاز به درزگیری دارد.
ماسه سنگ: سنگی بسیار متخلخل است به همین دلیل برای استفاده در حمام و مکان های نمناک توصیه نمی شود. درزگیری آن به زحمت و دقت نیاز زیاد دارد.
کاشی چینی و سرامیک می توانند نشان دهنده ی شمایل سنگ باشند، ولی کاملا نمیتوانند نشان دهنده ی شکل واقعی آن باشند.به همین دلیل معمولا مردم کاشی کم دوام تر را انتخاب میکنند با اینکه این کاشی ها نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

نکات مهم انتخاب کاشی

کاشی های چینی به دلیل مقاومت در برابر نفوذ آب مناسب ترین نوع کاشی برای استفاده در کف حمام هستند و سرامیک ها مناسب برای استفاده بر روی دیوار هستند.

نمونه ای از کاشی های انتخاب شده ی خود را تهیه کرده و به خانه ببرید. با کفش های گلی روی آنها راه بروید و بررسی کنید که آیا علامتی روی آنها باقی می ماند یا نه، با اینکار کیفیت آنها را امتحان می کنید. روی آن راه بروید و بررسی کنید لبه های آن ترک میخورد یا نه.

%۱۰ درصد بیشتر از مقدار مورد نیازتان کاشی بخرید تا مقدار کافی از آن برای کنده کاری و طرح اندازی داشته باشید(و تعدادی از آنها را هم محض احتیاط در گاراژ خود نگهدارید)

کاشی ها دسته بندی دارند، موقع خرید حتما شماره ی آنها را بررسی کرده و مطمئن شوید همه ی کاشی ها از یک دسته باشند(درست مانند کاغذ دیواری)

کاشی های مخصوص کف زمین میتوانند برای دیوار هم مورد استفاده قرار بگیرند اما کمی سنگین هستند پس باید بررسی کنید که آیا دیوار توان نگهداری آن را دارد یا خیر. و حتما از چسب های مناسب برای نصب آنها استفاده کنید.

در کاشی های لعاب کاری شده، لعاب باعث می شود کاشی در برابر خراش و آسیب مقاوم تر شود و آن را بادام تر می کند.
از کاشی های سرامیک در مکان های پر رفت و آمد مانند اتاق نشیمن وسالن استفاده نکنید.
دوغاب تیره لکه های کمتری را نشان می دهد، که بهترین انتخاب برای حمام و کف اتاق است!

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] راهنمای انتخاب کاشی مناسب کاشی کاری


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments