پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک برای دستشویی

راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک برای دستشویی

راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک برای دستشویی

  راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک برای دستشویی | مهم نیست طراحی و ساخت سرویس بهداشتی چگونه باشد، اگر از کاشی و سرامیک نا‌مناسب استفاده کنید کل ظاهر و حس آن را از بین می‌برید. استفاده از کاشی و سرامیک زیبا در سرویس بهداشتی باعث می‌شود این مکان به نقطه زیبایی در خانه شما تبدیل شود. اگر الان سرویس بهداشتی منزل شما در مرحله گچ و خاک است می‌توان چنین گفت که نصب کاشی و سرامیک مانند ایجاد تصویر در آن است، پس در انتخاب کاشی و سرامیک برای دستشویی بسیار دقت کنید.

راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک برای دستشویی

انتخاب سرامیک و کاشی مناسب و زیبا می‌تواند باعث شود که دستشویی از یک مکان معمولی به «وای چقدر زیبا» تبدیل شود. اندازه، شکل، جنس و رنگ، همه موارد مهمی هستند که در انتخاب کاشی و سرامیک باید به آن توجه شود ولی فاکتور‌های دیگر نیز جود دارند. در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد که تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.
اندازه، شکل و طرح سرویس بهداشتی تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر اندازه و شکل کاشی و سرامیک است. عموما، وقتی محیط بزرگ باشد از کاشی در ابعاد بزرگ استفاده می‌شود و همچنین بر عکس. البته در دکوراسیون مدرن هیچ باید و قانون قطعی وجود ندارد.

معمولا کاشی و سرامیک در ابعاد بزرگ در محیط کوچک و بسته باعث می‌شود، محیط کوچکتر به نظر برسد. البته همین سرامیک‌های بزرگ در محیط کوچک می‌توانند مناسب باشند اگر هنگام نصب، برش نخورند و در همان اندازه کامل نصب شوند.به سطح و طرح کاشی‌های که دوست دارید انتخاب کنید، فکر کنید. قرار است طرح کف چگونه باشد؟ پشت آینه و کابینت می‌خواهید چه شکلی داشته باشد؟ اطراف توالت و درب باید چه ویژگی داشته باشند؟
فکر کردن به این موارد باعث می‌شود یک طرح کلی از دکوراسیون سرویس بهداشتی در ذهن خود تجسم کنید و در این فضا حس و جریان جالبی به وجود بیاورید.

تناسب اندازه سرامیک و کاشی در دستشویی

اگر قصد دارید از اندازه‌های مختلف سرامیک و کاشی استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که این اندازه‌ها با هم تناسب داشته باشند. خیلی مهم است که کاشی و سرامیک‌ها دقیقا در نقطه‌ای با هم تلاقی داشته باشند و بین آنها با گچ و سیمان و یا چسب، پر نشود. این وضعیت یک نظم کلی به محیط می‌دهد. برای مثال اگر برای کف از سرامیکی در اندازه ۳۰۰×۳۰۰ استفاده کردید، باید ابعاد سرامیک دیوار ۱۰۰،۱۵۰،۶۰۰ و یا ۹۰۰ باشد. دقت کنید که سرامیک‌های کف و دیوار چگونه در کنار هم قرار می گیرند. اگر عرض دو سرامیک کف برابر با یک سرامیک دیوار باشد، خط اتصال کف و دیوار دقیق خواهد بود.

بند کشی بین سرامیک و کاشی در دستشویی

اغلب وقتی کاشی و سرامیک دلخواه خود را تصور می‌کنید، به بند بین سرامیک‌ها در نهایت فکر نمی‌کنید. در حالیکه این روز‌ها کاشی های کوچک مورد استقبال قرار گرفته و مد شده‌اند، کمتر کسی در انتخاب آنها به میزان بند و خطوط بین کاشی فکر می‌کند. تصور کنید سطح وسیعی را با استفاده از کاشی‌های ریز فرش کنید، حالا به میزان بند کشی و رنگ آن هم فکر کنید. کاشی‌های ریز و بند کشی با رنگ متضاد باعث می‌شود یک محیط شلوغ و سر‌گیجه آور داشته باشیم.

 

اغلب وقتی کاشی و سرامیک دلخواه خود را تصور می‌کنید، به بند بین سرامیک‌ها در نهایت فکر نمی‌کنید. در حالیکه این روز‌ها کاشی های کوچک مورد استقبال قرار گرفته و مد شده‌اند، کمتر کسی در انتخاب آنها به میزان بند و خطوط بین کاشی فکر می‌کند. تصور کنید سطح وسیعی را با استفاده از کاشی‌های ریز فرش کنید، حالا به میزان بند کشی و رنگ آن هم فکر کنید. کاشی‌های ریز و بند کشی با رنگ متضاد باعث می‌شود یک محیط شلوغ و سر‌گیجه آور داشته باشیم.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر از سرامیک‌های بزرگ برای کف استفاده می‌کنید از نصاب بخواهید که آنها را هم سطح و بدون بند کشی نصب کند و اگر قصد دارید از کاشی‌های کوچک استفاده کنید و محیط دستشویی کوچک است، اگر امکانی وجود دارد، کاشی را در جایی که کار شده است ببینید و تصمیم بگیرید که به درد شما می‌خورد یا نه. همچنین برای اینکه محیط دستشویی شلوغ و بی نظم به نظر نرسد می‌توانید از کاشیکار بخواهید که کاشی‌های کوچک را با رنگی هماهنگ، بند‌کشی کند.

تعداد بسیار متنوعی از کاشی و سرامیک‌ها وجود دارد که به خودی خود بسیار زیبا هستند ولی اگر شما بدون توجه به خصوصیات ساختمان و دکوراسیون مد نظر خود آنها را انتخاب کنید شاید تاثیر نا‌زیبایی در ظاهر نهایی کار داشته باشند.
همچنین بسیار مهم است که به عمر کاشی و سرامیک فکر کنید، اگر مبلغ بالایی برای کاشی و سرامیک صرف کنید همچنین هزینه‌ای برای نصب آنها بپردازید و بعد این کاشی و سرامیک زیبایی و کارایی خود را از دست بدهند، برای شما بسیار ناراحت کننده خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که در دستشویی و سرویس بهداشتی از طرح‌های همگام با طبیعت مانند طرح سنگ و ماسه و غیره استفاده کنید که در گذر زمان با از دست دادن جلای خود، همچنان زیبا باشند.

نورپردازی در دستشویی

اگر در دستشویی نور طبیعی نتابد و مجبور باشید از نور‌پردازی مصنوعی استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از کاشی و سرامیک با رنگ روشن استفاده کنید. این رنگ از کاشی و سرامیک‌ها نور بسیار بیشتری منعکس می‌کنند و در نتیجه فضا روشن‌تر خواهد بود. اما اگر نور آفتاب به مقدار زیادی در محیط می‌تابد، بهتر است از کاشی و سرامیک نوع شیشه‌ای استفاده نکنید چون میزان انعکاس و درخشش زیاد و آزار دهنده می‌شود. می‌توانید از انواع نیمه‌شیشه‌ای استفاده کنید. بطور کلی استفاده از کاشی و سرامیک هم‌رنگ در دیوار و کف، باعث می شود محیط بزرگتر به نظر برسد.

نورپردازی در دستشویی اگر در دستشویی نور طبیعی نتابد و مجبور باشید از نور‌پردازی مصنوعی استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از کاشی و سرامیک با رنگ روشن استفاده کنید. این رنگ از کاشی و سرامیک‌ها نور بسیار بیشتری منعکس می‌کنند و در نتیجه فضا روشن‌تر خواهد بود. اما اگر نور آفتاب به مقدار زیادی در محیط می‌تابد، بهتر است از کاشی و سرامیک نوع شیشه‌ای استفاده نکنید چون میزان انعکاس و درخشش زیاد و آزار دهنده می‌شود. می‌توانید از انواع نیمه‌شیشه‌ای استفاده کنید. بطور کلی استفاده از کاشی و سرامیک هم‌رنگ در دیوار و کف، باعث می شود محیط بزرگتر به نظر برسد.

نکات دیگر درباره انتخاب کاشی و سرامیک در دستشویی

نکات دیگری برای انتخاب کاشی و سرامیک برای دستشویی وجود دارد:

– هنگام انتخاب، حتما به درجه اصطکاک کاشی و سرامیک در سرویس بهاشتی دقت کنید. همچنین به درجه جذب رطوبت در کاشی و سرامیک توجه داشته باشید و از متخصص دکوراسیون و یا فروشنده، راهنمایی دقیق بگیرید.
– اگر در دیوار و کف دستشویی، از سرامیک ابعاد بزرگ استفاده کنید، تمیز کردن آن بسیار راحت‌تر خواهد بود چون میزان بند کشی در بین آنها کمتر است.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک برای دستشویی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments