پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای انتخاب کاشی

راهنمای انتخاب کاشی

راهنمای انتخاب کاشی

چگونه نوع کاشی را انتخاب نماییم ؟

اندازه سطح، حجم تردد، تجسم زیبایی محیط پس از نصب، نور، میزان پاکیزگی مورد انتظار، شست و شو و بهداشت و نهایتا کاربرد عملی فضائی که می خواهیم دکور کنیم، بهترین راه برای درک مشخصاتی است که کاشی باید داشته باشد. مثلا همه خانم ها برای سرویس بهداشتی (بویژه در آپارتمانهای کوچک) کاشی کوچک و براق انتخاب میکنند. اگر از ایشان بپرسیم چرا؟ ممکن است بگویند:

  • در فضای کوچک باید کاشی کوچک نصب شود
  • کاشی کوچک ارزان است و یا این نکته که کسی برای سرویس کاشی گران نصب نمیکند
  • در محیط سرویس آلودگی زیاد است پس باید کاشی براق و قابل شست و شو باشد
  • استاد کار نصاب میگوید که شیب بندی کاشی بزرگ امکان ندارد و…

بیایید این مطلب را یک بار به صورت علمی تجزیه و تحلیل نماییم. آیا به نظر شما اگر فضا کوچک باشد، استفاده از کاشی های سایز کوچک و ملاحظه تعداد زیادی بند بین کاشی ها (که اجتناب ناپذیر است) سبب کوچکتر شدن محیط نمی شود؟ بیایید یک آزمایش کنیم. دو عدد ورق معمولی با اندازه های کاملا یکسان را انتخاب کرده و یکی کاملا ساده و بدون نقش در نظر بگیرید. روی کاغذ دوم شبکه ای از خطوط بصورت چهار خانه رسم کنید. حال به هر دو کاغد در شرایط یکسان نگاه کنید آیا کاغذ منقوش به خطوط کوچکتر به نظر نمیرسد؟ آیا خود شما از تکنیک مشابهی برای انتخاب و یا برش لباس و دوخت پیراهن میهمانی استفاده نمیکنید؟ آیا میدانید که بند های سنتی کاشی (که معمولا از سیمان سفید و پودر سنگ تهیه میشوند) با توجه به تخلخل های زیاد در بافت سیمان، محل بسیار مناسبی برای جذب و رشد میکروب ها، باکتریها، مواد بدبو و قارچ ها است؟ میدانید تعداد زیاد و عدم استاندارد بودن مواد مورد استفاده در بندهای کاشی پاکیزگی محیط را تحت تاثیر قرار می دهد؟
پیشنهاد ما به شما در محیط هایی که در معرض آلودگی قرار داشته و باید مرتبا تمیز شوند، استفاده از بند کاشی مناسب (انواع ماستیک یا الاستی سین) و نصب کاشی بزرگ است تا با کمک این تدبیر حداقل بند کشی و تجمع آلودگی را داشته باشیم. این تجربه برای اولین در سرویس های بهداشتی عمومی موجود در محل فرودگاه امام (ره) مورد آزمون قرار گرفته و نتیجه کار واقعا عالی و بدون ایراد بوده است.
کاشی کاریهایی که عموما برای منازل مثلا برای سرویسها انجام میشود معمولا در مقابل فشارهای مکانیکی شدید و سایش زیاد قرار ندارند اما حتما باید بتوانند در مقابل مواد شیمیایی تحمل مناسب داشته باشند و از همه مهم تر به سادگی تمیز شوند. لذا استفاده از کاشی دیواری برای این منظور کاملا مناسب است. در حالی که کاشی که برای کف آشپزخانه استفاده می شود علاوه بر مشخصات فوق، باید توان مکانیکی بالایی هم داشته باشد. ملاحظه بفرمایید که مثلا اگر بخواهید راهروی عمومی آپارتمان را کاشی نمایید علاوه بر نیاز به کیفیت بالای تمیز شدن کاشی، استحکام مکانیکی کاشی و مقاومت در برابر عوامل ساینده نیز باید مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه محصولات کاشی و سرامیک آپاداناسرام دامنه وسیعی از بهترین انتخاب را در اختیار شما قرار میدهند تا شما با استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان زبده، بیشترین زیبایی و برترین خدمات را با حداقل قیمت در اختیار داشته باشید. توجه فرمایید رعایت چند اصل ساده تا چه حد می تواند در عمر و زیبایی ممتاز بنا و ساختمان شما و طبعا در حفظ سرمایه شما موثر باشد.

اگر کاشی را برای محلهای عمومی و همراه با شست و شوی مرطوب نیاز دارید توجه کنید که علاوه بر خواص فوق کاشی نباید سطح لیز ایجاد نماید و البته دارای مقاومت به سایش بالا و استحکام مکانیکی و شیمیایی باشد. برای این سطوح کاشی پرسلانی لعاب دار توصیه مناسبی است. هنگامی که کاشی را برای فضای باز در نظر میگیرید علاوه بر تمام مشخصات ذکر شده، عکس العمل حرارتی کاشی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این محیط ها کاشی باید علاوه بر داشتن مقاومت در برابر گرم و سرد شدن مداوم، بتواند در معرض یخ زدگی نیز مقاومت داشته باشد. خوشبختانه امروزه کاشی های پرسلانی (full body Porcelain) با توجه به این شرایط خاص، راه حل بسیار مناسبی برای این فضاها به شمار میرود. استحکام مکانیکی و سایشی بسیار بالای این نوع کاشی، مقاومت در مقابل عوامل شیمیایی، جذب آب بسیار کم و عکس العمل حرارتی بسیار مناسب آن، و از طرف دیگر گستردگی وسیعی از طرح، به شما و یا طراح تان کمک میکند تا اشرافیت خیره کننده ای را به نمایش بگذارید. این موارد اگر درست مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با توجه به آنها کاشی انتخاب شود همگی شواهدی بر انتخاب درست و اصولی شما از یک محصول ایده آل و مدرن است. تلالو زیبای تصویر شما در سطحی پولیش خورده و آیینه وار، ابعاد بزرگ و منحصر به فرد پرسلان های سایز بزرگ، قابلیت نصب بدون درز و بند کاشی پرسلانی به نحوی است که پیداکردن رقیب و کالای مشابه را در این عرصه بسیار مشکل می کند. ابعاد متفاوت کاشی پرسلانی می تواند پوشش سطوح عمودی را بسیار مدرن و جذاب نموده و با دوام بسیار بالا، هزینه های تعمیر، نقاشی، تعویض دکور و شست و شو را برای شما به حداقل رسانده برای ساختمان شما امتیاز و برتری فراهم نماید.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments