پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهکارهای جلا دادن کفپوش و براق کردن آن

راهکارهای جلا دادن کفپوش و براق کردن آن

راهکارهای جلا دادن کفپوش و براق کردن آن

  راهکارهای جلا دادن کفپوش و براق کردن آن | تمیز بودن و براق بودن کفپوش در ظاهر خانه نیز تاثیرگذار است. هر قدر کفپوش خانه بیشتر بدرخشد و همیشه سالم و تمیز دیده شود خانه شما نیز زیباتر دیده خواهد شد. اما متاسفانه این امر همیشگی نیست. شاید تا مدت‌ها پس از نصب کفپوش از براق بودن و تمیزی آن لذت ببرید اما به مرور زمان متوجه رنگ پریدگی یا کدر شدن کفپوش می‌شوید به طوری که شاید بعد از مدت طولانی تصمیم بگیرید دوباره کفپوش خانه را عوض کنید. اما باید بدانید که راهکارهایی برای جلا دادن کفپوش و براق کردن انواع کفپوش‌ها وجود دارد که بد نیست در برنامه ماهانه تمیزکاری خانه خود قرار دهید تا با انجام این کارها همیشه کفپوشی براق و تمیز داشته باشید.

راهکارهای جلا دادن کفپوش و براق کردن آن

براق کردن کفپوش چوبی

کفپوش چوبی از جمله کفپوش‌هایی است که ممکن است خیلی زود ظاهر براق و با کیفیت خود را از دست بدهد. اما نگران این موضوع نباشید. اگر این نوع کفپوش مورد پسند شماست و برای خانه‌تان انتخاب کرده‌اید لازم است بدانید که کفپوش چوبی را به راحتی می‌توانید با سرکه و آب گرم تمیز کرده و نسبت به براق کردن آن اقدام کنید. ابتدا کف خانه را با جاروبرقی کاملا تمیز کنید تا هیچ آلودگی روی سطح باقی نماند. سپس یک سطل را از آب گرم پر کنید و با توجه به اینکه چقدر سطحی که می‌خواهید تمیز کنید وسیع است بین ¾ تا ۱ پیمانه سرکه در آن بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. تی را داخل سطل فرو کنید اما به خوبی آب آن را بگیرید تا فقط نمناک باشد. با تی نمناک روی سطح کفپوش چوبی بکشید تا ظاهری براق و جذاب‌تر به خود بگیرد.

جلا دادن و براق کردن کفپوش ها
با استفاده از ترکیب آب گرم و سرکه می‌توانید به سادگی کفپوش چوبی را برق بیندازید.

جلا دادن کفپوش کاشی و سرامیکی

تمیزکردن کفپوش کاشی و سرامیک نیز ساده است. پیش از شروع باید این سطوح را نیز با جارو برقی کاملا تمیز کنید. در یک سطل آب داغ مقداری الکل بریزید. تی را نمناک کرده و به روی سطح کاشی و سرامیک بکشید. لازم است تا برای از بین بردن لکه‌های موجود روی سطح از فشار بیشتری برای تمیز کردن کاشی و سرامیک استفاده کنید. پس از تی کشیدن با یک دستمال یا حوله تمیز و خشک روی سطح کاشی و سرامیک بکشید تا کاملا خشک شود و هیچ لکه‌ای روی سطح باقی نماند. براق کردن کاشی و سرامیک بسیار سریع و بی دردسر است.

جلا دادن و براق کردن کفپوش ها
کاشی و سرامیک را با ترکیب آب و الکل تمیز کنید.

براق کردن کفپوش مرمری

بر خلاف براق کردن کفپوش چوبی که با سرکه انجام می‌شد، برای براق کردن و جلا دادن کفپوش سنگ مرمری هرگز نباید از سرکه استفاده کنید. هر ماده اسیدی نظیر سرکه، سودا، آبمیوه‌ها و مواد اینچنینی با برخورد روی سطح سنگ مرمر موجب می‌شوند ظاهر طبیعی آن از بین برود و کفپوش مرمری برای همیشه رنگ پریده و بی روح شود. در عوض، برای براق کردن سنگ مرمر، یک سطح بزرگ را از آب گرم پر کنید و به آن یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی بریزید. بهتر است کفپوش سنگ مرمری را با اسفنج تمیز برق بیندازید. اسفنج را در محلول آب و مایع ظرفشویی بزنید و پس از اینکه آب آن را کامل گرفتید به روی کفپوش مرمری بکشید تا کاملا تمیز شود.

هرچند برای سطوح وسیع‌تر این کار طاقت فرسا خواهد بود و ممکن است مجبور باشید از وسایل و تجهیزات دیگری جهت جلا دادن کفپوش مرمری استفاده کنید. در نهایت لازم است سطح سنگ مرمری را با یک حوله خشک و تمیز خشک کنید تا هیچ ردی روی آن باقی نماند.

جلا دادن کفپوش مرمری با دست کار دشواری خواهد بود اغلب اوقات برای اینکار از دستگاه‌های پولیش سنگ مرمر استفاده می‌شود.

براق کردن کفپوش لمینت

برای تمیزکردن کفپوش لمینت و براق کردن آن نیز از سرکه سفید استفاده می‌شود. همانند روشی که برای تمیزکردن کفپوش چوبی پیش گرفتیم، این بار نیز از یک سطل آب گرم و مقداری سرکه سفید استفاده کنید و با تی به روی کفپوش لمینت بکشید. اما فراموش نکنید برای تمیزکردن کفپوش لمینت نیز باید پیش از انجام هر کاری ابتدا آن را جارو بزنید تا گرد و خاک و آلودگی‌ها از سطح آن پاک شود. وجود گرد و خاک روی سطوح همه کفپوش‌ها موجب لک شدن و گاهی خراش افتادن روی سطح می‌شود. اگر با همان آلودگی نسبت به تمیزکردن کفپوش اقدام کنید بدتر کفپوش را کثیف و آلوده خواهید کرد.

جلا دادن و براق کردن کفپوش ها
ترکیب آب و سرکه سفید بهترین انتخاب برای تمیزکردن و جلا دادن کفپوش لمینت است.

سخن پایانی

جلا دادن کفپوش‌ها و براق کردن آن‌ها کار دشواری نیست. همانطور که دیدید با بسیاری از مواد طبیعی که در خانه وجود دارد به راحتی می‌توانید انواع کفپوش‌ها را تمیز کرده و برق بیندازید. اما نکته‌ای که باقی می‌ماند نحوه محافظت از کفپوش است. نباید این نکته را فراموش کنید که کفپوش‌ها نیاز به تمیز شدن مکرر دارند و نباید به این بسنده کنید که با استفاده از این ترکیب‌ها هرگاه که لازم بود آن‌ها را برق بیندازید. باید در برنامه تمیزکردن خانه خود زمانی را به کفپوش‌ها اختصاص دهید و مرتب آن‌ها را گردگیری کرده و تی بکشید تا آسیب نبینند و زود دچار رنگ پریدگی نشده و کیفیت خود را از دست ندهند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که هر نوع کفپوشی مناسب فضای خاصی است، با انتخاب کفپوش اشتباه موجب می‌شوید کفپوش خانه شما سریع‌تر آسیب ببیند.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments