پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روز جهانی صنایع دستی

روز جهانی صنایع دستی

روز جهانی صنایع دستی

روز جهانی صنایع دستی و سهم جهان از صنایع دستی ایران

در دنیای خشن امروز که نشانه ملال بر روح انسان است، صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت و تازگی به این زندگی خشن و انسان تا هست لطافت را می‌خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می‌کند. دهم ژوئن مصادف با ۲۰ خرداد ماه، روز جهانی صنایع دستی است. روزی برای گرامیداشت هنر و آثاری که مردان و زنان سختکوش کشورها، آن‌ها را با دل و جان‌شان تولید می‌کنند. در کشورمان ایران، بیش از ۳ میلیون هنرمند و صنعتگر در ۳۰۰ رشته مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی مشغول به کار هستند. همچنین در سال گذشته صنعت صنایع دستی کشور، با درآمدی بالغ بر ۲۸۱ میلیون دلار، نقش به سزایی در صادرات غیر نفتی ایران ایفا کرده است.
صنایع دستی صنعتی‌ست که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان آن را ارج می نهند. برای بهتر شدن صنعت صنایع دستی باید سرمایه گذاری بیشتری دراین زمینه انجام شود. صنایع دستی می‌تواند در صورت سرمایه‌گذاری بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند. قالی بافی، مینا کاری، قلم زنی، خاتم کاری، آینه کاری، گلیم بافی، کاشی کاری، خراطی، زیورآلات زیبا و … جزو هنرهای بشمار می‌روند. تجارت صنایع دستی هم درآمدزاست هم به شناساندن فرهنگ و تاریخ یک کشور یاری می‌رساند. تجارت صنایع دستی می‌تواند با توجه به نازل بودن هزینه تولید، مواد اولیه داخلی وعدم وابستگی به زیرساخت‌های پیچیده، سهم بالایی در ایجاد اشتغال داشته باشد. در نگاه برون‌مرزی هم گذشته از درآمدزایی، صنایع دستی می‌تواند پیام‌آور فرهنگ و تاریخ یک کشور باشند. البته در این میان در نظر گرفتن سلیقه مخاطب و به روز کردن صنایع دستی سنتی، به نیازها و سلیقه‌های روز و هم‌زمان پایبند ماندن به اصالت هنرهای ایرانی، شاید یکی از چالش‌های پیش روی هنرمندان برای حضور در بازارهای جهانی باشد.
این روزها شما می‌توانید کاشی‌ هفت رنگ و سنتی امرتات سرام یزد را بدون لحظه‌ای درنگ در بازار آنلاین سرام پخش ببینید و محصول مورد نظر خودتون را انتخاب کنید. امرتات سرام با تولید کاشی هفت رنگ، کاشی اسلیمی، کاشی سنتی در متراژ بسیار توانسته در معرفی فرهنگ این مرز و بوم و یزد و ارائه این باور و فرهنگ به مرزها دگر تلاشی بیش داشته باشد.

 

 

کاشی سنتی

کاشی سنتی

کاشی سنتی

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments