پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روش خاصی برای نظافت و نگهداری کاشی وجود دارد ؟

روش خاصی برای نظافت و نگهداری کاشی وجود دارد ؟

نظافت و نگهداری کاشی

طول عمر سطوح کاشی شده، علاوه بر کیفیت خود کاشی، به کیفیت نصب و نگهداری صحیح کاشی نیز بستگی دارد. پس از نصب با یک مجموعه یکپارچه از دکور سر و کار داریم. این مجموعه تمام سطوحی که از کاشی و بندها تشکیل شده را در بر میگیرد. بعد از نصب کاشیها برای رفع آثار باقی مانده چسب یا ملات که در کاشی کاری مورد استفاده قرار میگیرد از مواد اسیدی رقیق در آب استفاده نمایید که درصدهای غلظت آن روی بسته بندی موجود در بازار ذکر شده است.در صورت لزوم این کار مکررا انجام شود تا تمام آثار ناخواسته به جای مانده روی کاشی محو شود. مطمئن شوید پس از نظافت، مجددا سطح را با آب کاملا تمیز نمایید زیرا در دراز مدت بقایای مواد اسیدی برای کاشی و بند مضر است. همچنین استفاده از مواد پاک کننده حاوی ساینده (سیلیس) و یا شیوه های نظافت مکانیکی بر مبنای سایش سطح، میتواند باعث خراشیده شدن سطح لعاب یا پولیش کاشی شود. به همین منظور و برای عمر بیشتر محصولات، تقاضا میکینم از مواد و ماشین آلات ساب، پولیش و مواد شوینده حاوی ساینده مثل پودر رخشا، در هیچ صورتی و به هیچ عنوان استفاده نکنید.
برای پاک کردن چربی های روی کاشی همیشه از شوینده های باز یا خنثی که به راحتی در بازار قابل تهیه است استفاده نمایید. توصیه می کنیم به منظور اجتناب از سایش کاشی و از بین رفتن برق سطحی آن (که به خاطر وجود ذرات سنگ و شن در میان شیار های کف کفش و تردد ایجاد میشود) توصیه میکنیم از پادری مناسب استفاده نمایید تا به این وسیله و با پاک کردن این ذرات همیشه بتوانید شاهد براقی و تلالو کاشی بوده، سطح کاشی را به سادگی نظافت نمایید. هرگز از مواد واکسی یا روغنی برای نظافت یا جلای کاشی استفاده نکنید، زیرا به خاطر میزان جذب خیلی پایین که از خواص انواع کاشی های پرسلانی است چربی ها سطح نازکی روی کاشی تشکیل داده که باعث می شود گرد و غبار به راحتی روی سطح کاشی تجمع نماید. برای نظافت کاشی از ابزار ساینده استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خراش میکروسکوپی کاشی به خصوص در کاشی صیقلی می شود. به منظور حفظ همیشگی درخشندگی کاشی سطوح صیقلی بهتر است یک پادری نمدی سایز بزرگ در ورودی آن محل پهن شود تا دانه های شن و غبار کفش افراد در آن گرفته شود. در محل هایی که تردد زیادی دارند نصب یک پادری تا ۸۰% ذرات و غبار را می گیرد.
نگهداری کاشی همچنین بستگی به محل نصب کاشی دارد، مثلا وقتی که در مناطق مرطوب از کاشی استفاده می شود برای جلوگیری از رشد سیستم های گیاهی در زیر و احتمالا روی سطح کف کاشی بهتر است از آب خالص استفاده نشود. در نظافت کاشی دیوارها در صورتی که از نصب خشک استفاده شده است توجه نمایید که فشار ناگهانی آب به زیر سازی نصب کاشی صدمه ای نزند. همچنین لازم است که تمایزی بین الگوی تمیز کردن پس از نصب و الگوی تمیز کردن روزمره داشته باشیم. در الگوی تمیز کردن پس از نصب بعد از این که کاشیها را برای جلوگیری از صدمه به درزها مرطوب نمودید توسط محلول اسیدی نظافت انجام شود، درحالیکه در الگوی روزمره استفاده از شوینده های برطرف کننده چربی و از نوع معمولی کفایت می کند.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments