پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روند تولید کاشی

روند تولید کاشی

روند تولید کاشی

کاشی و سرامیک یکی از پر مصرف ترین متریال های مورد استفاده در ساختمان هستند

 

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تولید کاشی وسرامیک از کجا شروع شده است؟ چط.ر تولید میشود؟روند تولید آن به چه صورت جلو میرود ؟و چگونه این روند در بهبود کیفیت کاشی تاثیر گذار است ؟

مراحل تولید این محصول را میتوان به شش دسته تقسیم کرد.

مرحه اول : آماده سازی مصالح

مرحه دوم: ساخت گل

مرحله سوم: قالب گیری

مرحله چهارم: خشک کردن

مرحله پنجم: پخت کاشی

مرحله ششم: لعاب دهی

روند تولید کاشی

که درابتدا  مواد اولیه ی به جهت تولید بهتر آماده میشود که از ترکیب خاک رسی که بدون مواد اضافی و تکه های ریز سنگ می باشد همراه با ۲۰ تا ۲۵ درصد سیلیس که از ترکیب این مواد را هوا میدهند و آسیاب میکنند تا گرد یکنواختی تولید شود هر چقدر خاک رس تهیه شده مرغوب تر باشد در مراحل بعدی کار آسان تر انجام میشود.

در مرحله بعدی از خاک آماده شده گل تهیه  میشود و تلاش می شود که گل حالت پلاستینه بیشتری داشته باشد درصورتی که رنگ خاک رس موجود در آن تیره باشد مقداری اکسید کرم به آن اضافه می شود و به جهت تغییر حجم ندادن و نچیدن طرح در موقع کار مقداری سنگ چخماق به مواد اضافه میشود. و در مرحله بعدی مواد تولید شده در قالب های موجود با ابعاد مشخص ریخته میشود و به وسیله پرس به آن فشار وارد می شود  در مرحله چهارم قالب ها را در معرض حرارت طبیعی که حدودا به دمای هوای معمولی نزدیک است قرار میدهند تا خشک شود. اگر قطعه و بیسکوییت کاشی پس از خروج از پرسکاری با حرارت خشک شود یا در معرض هوای خشگ و گرم قرار گیرد به سرعت خشک میشود در بسیاری از موارد برای سریع تر خشک کردن کاشی از تونل های با حرارت گرم استفاده می شودکه به جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی از دمای ابتدای تونل با دمای بیرون تونل برابر است.

در ابتدا کاشی در معرض پخت اول قرار می گیرد و در پس از آن روی آن لعاب کشیده میشود و مجددا در معرض پخت قرار می گیرد البته لازم به ذکر است در صورتی که طرح گل روی آن لازم باشد طرح بر روی آن اعمال میشود و نهایتا بر روی آن لعاب کشیده میشود و مجددا در معرض پخت قرار میگیرد.

 


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:کالاساخت

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]
[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments