پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

زیر سازی کفپوش؛ آماده سازی کف برای نصب کاشی (بخش سوم)

محصول کاشی کف کارخانه میلاد

زیر سازی کفپوش؛ آماده سازی کف برای نصب کاشی (بخش سوم)

یک لایه کفپوش وینیل (PVC)

پلی وینیل کلراید ( Polyvinyl Chloride ) محصولی شیمیایی است که به تدریج جایگزین  بسیاری از مواد و مصالح شده است. بیش از نیمی از پی وی سی تولید شده در ساختمان مصرف می شود.

کاشی و سرامیک را می توان به صورت مستقیم بر روی صفحات وینیل نصب کرد، اما اگر شرایط خاص این کار به وجود بیاید، رعایت موارد زیر برای نصب کاشی و سرامیک بر روی کفپوش وینیل الزامی است:

سطح کفپوش وینیل باید تمیز و بدون آب بند و سایر مواد براق کننده باشد. (سطح بسیار براق وینیل باید از بین برود و یا کمتر شود، تا چسب کاشی اتصالات بهتری را ایجاد کند)

ورق وینیل باید تنها تک لایه باشد و به خوبی نصب بشود. همچنین نباید دارای فضای باز داشته باشد. (به عبارت دیگر، مطمئن شوید که ورق ورقه ای شما به صورت کاملا یکپارچه روی سطح چسبیده باشد و سطح زیرین آن با فوم پر نشده باشد)

انحراف در لایه زیرین کف وینیل باید کمتر از استاندار های موجود باشد (اندازه گیری این معیار برای صاحبخانه کار آسانی نیست اما اگر زمانی که روی کف عبور می کنید، متوجه انعطاف بیش از حد شوید، در واقع در سطح کمی انحراف وجود دارد)

در این مورد به تقویت سطح و یا استفاده از یک پوشش جدید محکم نیاز داریم.

برای بررسی اینکه آیا کفپوش وینیل به صورت کامل به سطح نصب شده است، می توانید از یک چاقوی ابزار برای برش دادن یک تکه کوچک در مرکز کفپوش استفاده کنید. با تیغه تیز چاقو سعی در کَندن و بالا بردن آن سطح کوچک کنید. اگر موفق به این کار نشدید، کفپوش به خوبی روی سطح نصب شده است.

همینطور هنگام نصب کاشی روی کف وینیل از چسب های کاشی مخصوصی که برای اتصال کاشی به کف وینیلی طراحی شده اند، استفاده کنید.

با این حال، کفپوش وینیل، سطح براق و یا سطح مات آن، سطح مناسبی برای نصب کاشی و سرامیک محسوب نمی شوند. نظرات متفاوتی در مورد این است که آیا کاشی های سرامیکی را می توان بر روی کامپوزیت وینیل نصب شوند یا خیر.

بعضی افراد معتقدند اگر وینیل به صورت یکپارچه نصب شوند (بدون اینکه برش داده شوند و همچنین کاشی وینیل نباشند) و همچنین به خوبی روی سطح چسبانده شوند، کاشی های سرامیکی را می توان روی آن ها نصب کرد. با این وجود بعضی از افراد نظر متفاوتی دارند. این افراد معتقدند که وجود شکاف های بسیار روی سطح کفپوش وینیل، آن را به یک سطح نامناسب برای کاشی تبدیل می کند.

یکی از راه حل های مناسب برای حل این مشکل، استفاده از یک لایه سیمانی با ضخامت یک نیم سانتی متر روی کفپوش وینیلی است. بدین ترتیب یک سطح ثانویه روی وینیل را می پوشاند. این روش می تواند یک راه حل خوب محسوب شود، اگر تمام سطح سیمانی در یک ضخامت و بدون هیچ گونه ناهمواری روی سطح پخش کرد.

دیدگاه های متفاوت

در حالی که بسیاری از منابع صنعتی و تحقیقاتی مانند شورای کاشی شمال امریکا، شش سطح ذکر شده را برای نصب  کاشی های سرامیکی شش ضمانت می کنند، اما تعدادی از پیمانکاران و نصابان موافق نیستند. کاشی کاران ممکن است پیشنهاد کنند که حذف پوشش های موجود روی سطح و نصب دوباره تخته های سیمانی، تنها روشی است که بدون هیچ مشکلی کاشی کاری را تضمین می کند.

اگر شما کاشیکار حرفه ای را استخدام کنید، ممکن است متوجه شوید که او از نصب کاشی های سرامیکی روی کفپوش وینیلی و یا استفاده از دیگر روش های گفته شده، مقاومت می کند. اگر چنین است، ایده خوبی است که به توصیه های آنها گوش دهید و به تجربه آنها اعتماد کنید. هدف هر پیمانکاری این است که از شکست پروژه جلوگیری کنند، بنابراین اگر آنها روی روش خاصی را تاکید داشته باشند، احتمالا دلایل منطقی برای انجام این کار دارند.

سطح نامناسب یا ضعیف

از نصب کاشی و سرامیکی بر روی بعضی از سطوح باید اجتناب کنید:

تخته سه لا معمولی (بدون خاصیت ضد آب): آب می تواند به درون بافت های این نوع تخته سه لا نفوذ کند، بنابراین بهترین کار این است که از استفاده این گونه تخته های چوبی برای کف آن جلوگیری شود.

ورق OSB (پانل­های مبتنی بر چوب طبیعی رشته­ ای که همراه با رزین­ مصنوعی ترکیب شده است): مانند تخته سه لا داخلی، OSB در برابر با تماس با آب خوب عمل نمی کند.

چند لایه از وینیل: نصب کاشی و سرامیک روی یک تنها یک لایه از وینیل عملی است.

کاشی های ونیلی: برای نصب کاشی و سرامیک، پوشش وینیل باید به صورت کامل و یکپارچه روی سطح نصب شده باشند.

کفپوش های چوب سخت: کفپوش های چوبی هیچ گونه رطوبتی را تحمل نمی کنند. بنابراین باید از استفاده از آنها به عنوان لایه زیرین کاشی سرامیک اجتناب کنید.

گچ برگ ها و یا دیوار های کاذب: اگر چه کاشی های سرامیکی گاهی بر روی دیوار های کاذب نصب می شوند، اما هرگز نباید کاشی و سرامیک را به عنوان کفپوش روی اینگونه مواد نصب نمود.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments