پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سرامیک اسلب یا سایز بزرگ چیست؟

سرامیک اسلب چیست؟

سرامیک اسلب یا سایز بزرگ چیست؟

فهرست مطالب

اگر با صنعت ساختمان‌سازی و مصالح مورد استفاده در آن آشنایی زیادی نداشته باشید، واژه سرامیک اسلب، برایتان غریب و ناآشنا خواهد بود. منظور از سرامیک اسلب، سرامیک‌‌هایی در ابعاد بزرگ هستند که به‌صورت ورقه‌ای یا تخته‌ای تولید و روانه بازار می‌شوند. این محصولات برای پوشش نما و کف مناسب هستند و به‌دلیل سایز بزرگ، در مکان‌هایی با ابعاد بزرگ، کاربرد بیش‌تری دارند.

اگر برایتان سوال به‌وجود آمده است که کاربرد سرامیک اسلب چیست، از چه موادی ساخته می‌شود و چه مزایایی دارد، تا انتهای این مقاله از مجله سرام پخش با ما همراه باشید.

سرامیک اسلب (سایز بزرگ) چیست؟

واژه “اسلب” به معنای ورقه یا سطح پهن است و سرامیک اسلب نیز به‌دلیل شیوه تولید، به‌صورت ورقه‌ای و تخته‌ای با این نام شناخته می‌شود. در تولید این محصول، همه مواد به‌کار رفته، به‌صورت یکنواخت پخش شده و به همه‌جای آن رسیده است. سرامیک اسلب، با داشتن ابعاد بزرگ، برای کاشی‌کاری در مکان‌های بزرگ مناسب است و به کاشی‌کاری سرعت می‌بخشد.

سرامیک اسلب همچنین از مواد طبیعی ساخته شده است و در پوشش کف و نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما هر روزه شاهد تولید محصولات جدید سرامیک اسلب با طرح و رنگ‌های متفاوت هستیم؛ به‌طوری که علاوه‌بر رفع نیاز‌های متفاوت مشتریان، قابل رقابت با سنگ اسلب خواهد بود.

سرامیک اسلب چیست؟

مزایای استفاده از سرامیک سایز بزرگ

نظافت آسان

به هر اندازه ابعاد کاشی و سرامیک بزرگ‌تر باشد، میزان شیار‌ها و بند‌های آن کاهش پیدا می‌کند. وجود شیار کم‌تر، تجمع آلودگی را کاهش می‌دهد و نظافت سرامیک را آسان‌تر می‌کند.

یکپارچگی

از مزایای دیگر این محصول به همان ابعاد بزرگش می‌توان اشاره کرد. هنگامی که از اسلب به‌عنوان سرامیک کف یا نمای ساختمان استفاده می‌کنید، باعث ایجاد فضایی یکپارچه و بهره‌مندی از زیبایی منحصر به‌فرد آن خواهید شد.

مقاومت در برابر رطوبت و مواد شیمیایی

روی این سرامیک‌ها با استفاده از یک لعاب پوشیده شده است که از نفوذ آب و مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند. این ویژگی به شما امکان استفاده از سرامیک اسلب در مکان‌های مرطوب، به‌عنوان کاشی حمام و دستشویی را می‌دهد. علاوه بر این، لعاب موجود روی محصول، درخشندگی بالایی دارد و به زیبایی محیط اضافه می‌کند.

 خرید سرامیک (اسلب) از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی

استحکام و مقاومت بالا

یکی از توقعات مشتریان درباره سرامیک و کاشی دیوار و کف، مقاومت بالای آن‌ها در برابر عوامل خارجی و ضربه است. محصولاتی که به‌سرعت آسیب می‌بینند و به‌راحتی شکسته می‌شوند، هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیر را به خریدار تحمیل می‌کنند، اما با خرید و استفاده از سرامیک اسلب، می‌توانید از این نظر آسوده‎‌خاطر باشید؛ چراکه این محصول از کیفیت، مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است.

تنوع در طرح و رنگ

امروزه کارخانجات زیادی سرامیک اسلب را تولید و روانه بازار می‌کنند. به‌دلیل رقابتی که میان تولیدکنندگان برای جلب رضایت مشتریان وجود دارد، محصولات متنوع‌تر و زیبا‌‌تری به بازار عرضه شده است. پس اگر قصد خرید سرامیک اسلب را دارید، به‌راحتی می‌توانید سرامیک، با طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون خانه خود را پیدا کرده و خریداری کنید.

امکان چاپ طرح دلخواه

با انتخاب سرامیک‌های اسلب، نه‌تنها انتخاب‌های متفاوتی در طرح و رنگ در اختیار دارید؛ بلکه امکان چاپ طرح فانتزی و سفارشی را نیز خواهید داشت. بدین ترتیب، می‌توانید طرح مورد نظر خود را روی پوشش دیوار یا کف اجرا کنید.مزایای سرامیک اسلب

معایب استفاده از سرامیک اسلب

استفاده از این محصول، علاوه بر مزایایی که بررسی شد، معایبی نیز به همراه دارد که برای خرید باید در نظر گرفته شوند. در ادامه به بررسی این معایب می‌پردازیم.

سرد شدن در فصل سرما

هنگامی که از اسلب به‌عنوان کاشی سرامیک کف یا دیوار داخلی ساختمان استفاده می‌کنید، به‌خاطر ابعاد بزرگ، در فصول سرد سال، شاهد سرد شدن آن‌ها خواهید بود که امکان ترک خوردن سرامیک وجود دارد پیشنهاد می شود در فصل سرما روی سرامیک ها را بپوشانید.

لغزندگی

سختی و یکپارچه بودن سطح این محصول می‌تواند به‌عنوان یکی از مشکلات آن نیز به شمار رود؛ زیرا باعث لغزندگی و سر شدن آن می‌شود. اگر کودکان یا افراد سالخورده روی این متریال زمین بخورند، احتمال آسیب‌دیدن آن‌ها وجود دارد.

نصب سخت

هنگامی که از کاشی و سرامیک با ابعاد کوچک برای پوشش قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود؛ تسلط بر آن‌ها هنگام نصب و اجرا بیش‌تر خواهد بود. در نصب کاشی و سرامیک با ابعاد بزرگ، نصب سخت، به دلیل ابعاد بزرگ و وزن بالا از معایب آن‌ها به شمار می‌رود.

معایب سرامیک اسلب

کاربرد سرامیک‌های اسلب

با توجه به مزایای زیادی که سرامیک اسلب دارد، از آن در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌شود. شاید تصور کنید تنها از آن می‌توان در نمای خارجی ساختمان استفاده کرد؛ اما جالب است بدانید، سرامیک‌های اسلب، در اتاق‌ها، نشیمن، حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول به‌خاطر داشتن ابعاد بزرگ نه تنها در خانه‌ها بلکه برای استفاده در مکان‌های بزرگ مثل تالار‌ها، سالن‌های زیبایی و غیره نیز مناسب است.
سایر موراد استفاده سرامیک اسلب عبارتند از:
• پله
• سینما
• کلینیک زیبایی
• اداره‌ها
• شرکت‌های پر رفت و آمد
• کارخانه‌ها
• و…

کاربرد سرامیک سایز بزرگ

انواع پرسلانی سرامیک اسلب

منظور از سرامیک‌های پرسلانی، سرامیک‌های با استحکام، بادوام، باکیفیت و زیبایی بالاتر نسبت به سایر سرامیک‌های موجود در بازار بوده که از ابعاد بزرگی نیز برخوردار هستند. این محصول، از خاک رس و سایر مواد طبیعی تولید شده است و در نهایت به دو نوع پولیشی و لعاب‌دار تقسیم می‌شود؛ اما از نظر طرح، رنگ، ضخامت و غیره نیز می‌توان آن‌ها را در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار داد.

 خرید عمده کاشی و سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی

خرید عمده کاشی سرامیک

سخن پایانی
در این مقاله به بررسی سرامیک اسلب، مزایا، معایب و کاربرد آن پرداخته شد. به طور کلی مزایای استفاده از سرامیک اسلب شامل یکپارچگی فضای کاشی‌ شده، نظافت آسان، مقاومت بالا در برابر شکستگی، ترک خوردگی و عوامل خارجی، مقاومت در برابر نفوذ مایعات، مواد شیمیایی و غیره است. سرد شدن در زمستان، سختی، لغزندگی و نصب سخت نیز جزو معایب آن به شمار می‌رود. اگرقصد خرید سرامیک اسلب، کاشی تزئینی، تجاری و پارکینگ، پرسلان و غیره را دارید، می‌توانید از فروشگاه سرام‌پخش و به‌صورت اقساطی آن را خریداری کنید.

سوالات متداول…

بله؛ هنگامی که از سرامیک اسلب برای رویه کانتر کابینت و میز استفاده می‌کنید؛ به دلیل ابعاد بزرگ این سرامیک، سطوحی یک دست و یکپارچه خواهید داشت. از طرفی اگر از نوع پرسلانی سرامیک اسلب استفاده کنید، سطحی با محافظت بهداشتی بالاتر، غیرمتخلخل ومقاوم در برابر حرارت و لکه در اختیار خواهید داشت.

بله؛ کاشی و سرامیک‌های بزرگ در برابر سرما مقاومت بیش‌تری از خود نشان می‌دهند.

خیر؛ سرامیک‌های اسلب از نظر مقاومت همانند سرامیک‌های معمولی هستند اما ابعاد بزرگ‌تری دارند.

هنگام اجرای سرامیک‌های اسلب، برای از بین بردن حباب‌هایی که پشت ان ایجاد می‌شوند، از چکش‌های پلاستیکی کمک بگیرید.

سرامیک و سنگ اسلب، هر دو از مواد طبیعی تشکیل شده‌اند. مقاومت سرامیک اسلب در برابر سنگ اسلب بالاتر بوده و ارزان‌تر است. همچنین نفوذ ناپذیری و براق بودن سطح سرامیک اسلب، از دیگر مزایای آن نسبت به سنگ اسلب است.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۳

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments