پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سرامیک کالیبره و مزایای آن

کاشی کالیبره

سرامیک کالیبره و مزایای آن

سرامیک های کالیبره دارای برش لیزری هستند و عملا درزی بین آن ها ایجاد نمی شود و از نظر قیمت کمی بالاتر از نمونه های معمولی هستند که  نداشتن درز در این نوع سرامیک ها، علاوه بر زیبایی بسیار زیادی که در محیط ایجاد می کند باعث نظافت بیشتر می شود.

سرامیک کالیبره چیست؟

کاشی یا سرامیک رکتیفاید (Rectified Tiles) که به آن رکتیفای، کالیبره و به صورت خلاصه رکتی هم می گویند، عبارت است از نوعی کاشی و سرامیک که پس از تولید در دستگاه های بزرگ به صورت لیزری برش می خورد و سبب می شود که در هنگام کار کردن آنها بندی در کار نباشد. هنگام نصب قطعات کاشی یا سرامیک، مقداری درز در میان آنها به وجود می آید که لازم است در انتها با دوغاب سیمان یا چسب پر شود، کاشی یا سرامیک رکتیفاید به گونه ای برش خورده است که این فاصله به حداقل ممکن می رسد و زیبایی کار چندین برابر می شود که سرامیک های رکتیفای شده در حد ۰٫۰۰۰۰۱ میلی متر با یکدیگر تفاوت دارند و همین موضوع قیمت آنها را نیز بسیار بالا برده است.

کاشی کالیبره
کاشی کالیبره

فرآیند تولید سرامیک کالیبره:

برخی از کارخانه ها، سرامیک را به صورت برش معمولی تولید می کنند و برای برش رکتیفای شده مبلغی اضافه دریافت می کنند، به این صورت که در انتهای فرآیند تولید سرامیک کالیبره، دارای مرحله ای مجزا برای لبه های سرامیک وجود دارد که در این مرحله بخش بسیار باریکی از لبه ها به روش هایی مانند برش واترجت (Water Jet) برداشته شده تا لبه های گرد و پخ که حاصل سر خوردن لعاب از لبه ها بیسکوئیت خام سرامیک و یا کاشی است به لبه هایی تیز و برش خورده تبدیل شوند. کاشی و سرامیک به صورت معمولی و در انتهای خروجی کوره دارای لبه هایی گرد و پخ هستند که پس از این فرایند که به آن کالبیراسیون نیز گفته می شود لبه ها در تمامی طول قالب و در تمامی اضلاع دارای لبه ای تیز خواهند بود.

در فرایند کالیبراسیون تمامی خروجی محصول دارای ابعادی دقیقا یکسان و مساوی هستند و هیچ گونه خطا و تفاوت میان ابعاد قالب های محصول نیست که این یکنواختی ابعاد در تمام محصول یک خط باعث می شود تا در زمان نصب و در روش نصب هم بند که در آن بند های کاشی و یا سرامیک در ردیف های کنار هم و در مقابل هم قرار می گیرند هیچ گونه خطا و یا اختلاف در تقاطع بند ها به دلیل جمع شدن اختلاف ابعاد در انتهای دو ردیف موازی رخ ندهد و پس از اتمام کار چیدمانی بدون درز و نمایش پیوسته طرح را داشته باشد.

کاشی کالیبره
کاشی کالیبره

مزیت عملیات کالبیراسیون ابعاد و رکتیفای کردن لبه ها در کاشی و سرامیک:

یکسان کردن ابعاد دقیق و واقعی در قالب ها که باعث می شود تا در هنگام نصب همه بند های بین ردیف های کاشی و یا سرامیک ها در ابتدا و انتها کار یکسان و بدون اختلاف باشد. این مزیت برای سرامیک های با ابعاد بزرگ که برای نصب در محیط های بزرگ و یکدست مانند سالن ها به کار می رود باعث می شود تا خطا در محاسبات و نصب به حداقل برسد.

الف ) افزایش دقت در ابعاد محصولات (کاهش اختلاف ابعاد)

ب ) افزایش دقت در صافی و مستقیم بودن اضلاع (خط کش کردن اضلاع)

ج ) افزایش دقت در میزان گونیا بودن محصول (کاهش انحراف از قائم الزاویه)

د ) امکان چیدمان بدون درز در کنار هم و نمایش پیوسته طرح

و ) حداقل کردن خطا در محاسبات و نصب در محیط های بزرگ


مطالب مرتبط

کاشی کاری و موارد مهم نصب 

لعاب کاشی و انواع آن 

کاشی و سرامیک و تصاویر آن ها

اینستاگرام سرام بخش     

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments