پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سنگ مایع به عنوان کفپوش سه بعدی ساختمان

سنگ مایع به عنوان کفپوش سه بعدی ساختمان

سنگ مایع به عنوان کفپوش سه بعدی ساختمان | سنگ مایع جدیدترین و به روز ترین محصول در عرصه کفپوش های دکوارتیو و صنعتی است که دارای یکپارچگی و مقاومت بالای شیمیائی است و این مزیت باعث کاربرد وسیع این روکش بی همتا در صنایع مختلف شده است و جایگزینی بسیار مناسب برای کف‌پوش‌های PVC و پارکت، سنگ، گرانیت و سرامیک است با وزن و ضخامتی پایین در مقایسه با مصالح دیگر ضخامت کمتر دارد.

از ویژگی های سنگ مایع داشتن سطحی شیشه ای، سبک و کم حجم بودن،سهولت در شستشو،مقاومت شیمیایی بالا به حلال‌ها، اسیدها، بازها و نمک‌ها، عدم جرم پذیری، ضد باکتری، طول عمر بالا، سرعت بالای اجرای عملیات، تنوع رنگ و طرح، عایق، نظافت آسان، مقاومت مکانیکی و عدم ترک خوردگی می‌باشد.

سنگ مایع به عنوان کفپوش سه بعدی ساختمان

ویژگی های سنگ مایع :

۱- صددرصد ضد آب وواترپروف کننده سطوح مختلف
۲- صددرصد ضد حریق .
۳- ضد شکست و ترک – ضد فرسایش با طول عمر بالای ده سال .
۴- مناسب ترین پوشش جهت مرمت و ترمیم سطح قدیمی و فرسوده .
۵- آنتی باکتریال و بدونه هرگون عوارض شیمیایی .
۶- سبک ( حداکثر تا ۴ کیلوگرم بر متر مربع ) .
۷- انعطاف پذیردر مقابل تنش های مختلف سازه .
۸- متنوع در نوع رنگ و قابل اجرا در تمامی رنگها .
۹- اجرای یکپارچه و بدونه درز.
۱۰- عایق صوتی (به لحاظ سطح اجدار و زبر صدای ناهنجار تایر را در محیط بسته پارکینگ از بین می برد) .
۱۱- عایق حرارتی .
۱۲- کاهش مصرف انرژی ( با توجه به بازتاب کنندگی نور در محیط بسته روشنایی کمتری مورد نیاز است.
۱۳- اجرای سریع و بهربرداری سریع ( اجرا تا ۲۰۰۰ متر در روز و سه ساعت بعد از اجرا قابل استفاده ) .
۱۴- تنوع در زبری سطح ( در رمپهای با شیب تند استطکاک بالای لاستیک با کف باعث می شود تا فشار کمتری به خودرو وارد شود و از این رو استهلاک کمتری متوجه خودرو خواهد شد همچنین کاهش مصرف سوخت.
۱۵- سازگار با محیط .
۱۶- قابل اجرا روی تمامی سطوح( فلزی – بتنی – سنگی – اسفالت – چوبی و غیره) .
۱۷- چسبندگی فوق العاده بالا و سریع .
۱۸- مقاوم در برابر انواع اسیدها – اب باطری- روغن موتور و ترمز- بنزین – گازوئیل و تمامی شویندها .
۱۹- نگهداری و تعمیر پذیری آسان .
۲۰- ضد هر نوع لغزندگی .
۲۱- اجرای خط کشی و علایم ترافیکی با مصالح همجنس .
و دارای طرح های دکوراتیو داخل سرویس ها مراکز اداری تجاری و مسکونی و طرح ۳D

سنگ مایع بهترین انتخاب برای اماکن صنعتی :

با توجه به خصوصیات برجسته مکانیکی، شیمیایی، حرارتی و الکتریکی سنگ مایع بهترین انتخاب برای پوشش سطوح صنعتی ( کارخانجات ، سوله ها ، سالن های تولید و… ) بوده و علاوه بر آن با توجه به امکان اجرای روکش بصورت یکپارچه و بدون درز و همچنین خصوصیات ضد میکروبی و ضد خش بودن آن، می تواند بعنوان مناسب ترین پوشش بهداشتی جهت مراکزی که بهداشت و شستشو با مواد شیمیایی زیاد استفاده می شود ( رستوران ها ، آشپزخانه ها ، سرویس های بهداشتی ، حمام ها و … ) و همچنین مراکز درمانی ( بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، آزمایشگاه ها و … ) مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ مایع رقیب کفپوش اپوکسی :
سنگ مایع رقیب بسیار جدی و قدر برای کفپوش اپوکسی بوده و تمام طرح های کفپوش اپوکسی به نحوی خیلی بهتر ، شکیل تر و با مقاومت و شفافیت بسیار بالاتر قابل اجرا خواهد بود اعم از کفپوش های سه بعدی ، کفپوش معمولی تک رنگ ، کفپوش ابر و بادی ، کفپوش اکلیلی ، کفپوش استیکری و ….

ضد آب بودن این محصول سبب گردیده که اماکنی که رطوبت زیادی دارند ( مثل سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه و … ) بی نیاز از هرگونه آب بندی و ایزوگام خواهند شد . داشتن حالت آنتی اسلیپ بودن ( ضد لغزندگی ) در این اماکن بسیار مهم است و ایمنی بالایی را در این زمینه ایجاد می کند .

سنگ مایع به عنوان کفپوش سه بعدی ساختمان

مقایسه سنگ مایع با کفپوش اپوکسی:

با توجه به اینکه سنگ مایع مدتهاست در کشورهای غربی جهت کفپوش کردن و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گرفت ولی در کشور ما محصولی تازه وارد به حساب می آید و در مقایسه با پوشش های قدیمی ساختمانی نظیر سرامیک ، سنگ ، موزاییک ، پارکت ، لمینیت ، موکت ، پارکت و … مزایای فوق العاده ای دارد .

در باب مقایسه سنگ مایع با کفپوش اپوکسی باید گفت که شاید بتوان از نظر شکل و نحوه اجرا سنگ مایع را هم خانواده با کفپوش اپوکسی دانست ولی ترکیبات شیمیایی خاص این محصول سبب تمایزی جدی در کیفیت ، شفافیت ، ماندگاری و قیمت بسیار مناسب سنگ مایع در مقابل کفپوش اپوکسی گردیده است .

سرعت بالا در نصب و تنوع بالا در طرح ، رنگ و نقش موجب استقبال چشمگیر در بین مردم و افرادی که می خواهند با هزینه کم ، دکوراسیونی خاص ، ویژه و به روز داشته باشند ، گردیده است .

یکی از بارزترین مزیت های این محصول نسبت به کفپوش اپوکسی شفافیت و کیفیت بالای آن در اجرای کفپوش سه بعدی است .

مشخصات فنی سنگ مایع :

زمان خشک شدن سطحی: ( ۲۵C) یک روز
زمان خشک شدن نهایی تا رسیدن به بالاترین مقاومت و استحکام: ( ۲۵C) 7 روز حداقل دمای پخت: ۱۰C
مقاومت فشاری: ۷۰۰،۸۰۰Kgf/cm2
مقاومت خمشی: ~۶۵۰Kgf/cm2
استحکام کششی: ~ ۳۳۰Kgf/cm2
سختی: ~ ۸۰ shore D
مقاومت ضربه ای: ~ ۳KJ/m2
مقاومت چسبندگی : ( در مقابل نیروی برشی ) ~۹۰Kg/cm2

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] سنگ مایع به عنوان کفپوش سه بعدی ساختمان

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments