پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سیستم نصب خشک سرامیک پرسلانی

سبک شناسی معماری ایران

سیستم نصب خشک سرامیک پرسلانی

سیستم نصب خشک سرامیک پرسلانی به روش نمایان یا VISIBLE:

سیستم نصب خشک سرامیک پرسلانی | این روش مورد تایید و پیشنهاد اکثر متخصصین و مهندسین نصب خشک سرامیک پرسلانی و آشنا به سرامیک می باشد. در این روش هیچگونه فعالیتی نظیر شیار یا سوراخ در بدنه سرامیک انجام نمی شود تا احتمال بروز استرس در سرامیک را در آن نقاط بوجود آورد.این روش از نظر اجرایی ساده ترین روش و علی رغم کاربردی بودن آن ارزان ترین و سبک ترین روش نیز می باشد.

در این روش کلیپس های اتصال از جنس استیل و نمایان می باشند، از این رو پیشنهاد می گردد تا ارتفاع یک طبقه سرامیک ها به روش چسبی یا ملاتی با اتصالات صحیح اسکوپ نصب شده و بالاتر از ارتفاع یک طبقه ، نما به صورت نصب خشک با دیتیل نمایان (Visible) اجرا شود. بدلیل ارتفاع کم این کلیپس ها که چهار گوشه یک سرامیک ۱۲۰×۶۰ را دربر می گیرند در ارتفاع بالاتر از ۳ متر مشهود نبوده و در عین حال می توان این کلیپس ها را همرنگ با سرامیک رنگ نمود.

انواع روش های نصب کاشی پرسلان

روش اجرا:

در همه روش های نصب بهتر است نما و سطح بیرونی ساختمان توسط دوربین برداشت شده و تمام مختصات آن مشخص شوند. سپس بر اساس مدول و ابعاد سرامیک، و با توجه به باز شوها ، تقاطع ها و برگشت ها چیدمان سرامیک ها مشخص شوند.لازم است پیش از اجرای نما یک نقشه شاپ (Shop Drowing) توسط گروه اجرایی تهیه شده و همه مشخصات اجرایی شامل نوع پروفیل ها ، نحوه اتصالات ، محل قرار گیری پروفیل ها بهمراه چیدمان سرامیک ها در آن مشخص شوند.

ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقف ها ایجاد می نمایند. در روش نصب خشک بصورت نمایان ( Visible)، تنها یک نوع پروفایل بصورت عمودی بنانم Runner  وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپس های نگهدارنده سرامیک در آن قرار گرفته و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه می دارد. رانرها که T شکل هستند توسط براکت ها که اتصالاتی L شکل می باشند به سازه پیرامونی ساخته شده از قوطی آهنی متصل می شوند.

دیتیل ابتدایی نصب

در ابتدای نصب، رانرهای عمودی روی سازه آهنی ایجاد شده در قسمت پیرامونی ساختمان، نصب شده و کلیپس اولیه بر روی همه رانرها در یک تراز اولیه به رانرها پیچ می شوند و کلیپس بالایی باکمک فنر در جای خود ثابت شده و سرامیک را از بالا نگه می دارد. در تمام مراحل نصب، کلیپس های پایینی سرامیک ها درجای خود پیچ شده و کلیپس های بالایی با کمک فنر در جای خود ثابت می شوند.

دیتیل میانی نصب

در همه روش های نصب خشک سرامیک امکان استفاده از لایه عایق مابین پوسته سرامیکی و دیواره پیرامونی وجود دارد.از آنجایی که روش نصب خشک سرامیک پرسلانی را Ventilated System  می نامند و هوا در پشت آن در جریان است، لزومی به پر کردن بندهای مابین سرامیک ها نیست؛ فقط در اقلیم هایی که دارای کج باران هستند مانند شهر رشت و همچنین اگر در بستر کار عایق رطوبتی مناسبی اجرا نشده باشد می توان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود.

دیتیل انتهایی نصب

در پایان نصب سرامیک به روش خشک، کلیپس انتهایی نیز در جای خود با پیچ ثابت می شود و کل قسمت بالایی با کمک سرامیک بالایی یا ورق کامپوزیت بسته می شود.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] سیستم نصب خشک سرامیک پرسلانی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments