پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

شیرآلات چشمی (اتوماتیک) چیست؟ مزایا و معایب شیر چشمی و کاربرد آن

شیرآلات چشمی چیست؟

شیرآلات چشمی (اتوماتیک) چیست؟ مزایا و معایب شیر چشمی و کاربرد آن

فهرست مطالب

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی در همه عرصه‌ها به چشم می‌خورد اما ظهور آن در عرصه تولید شیرآلات بهداشتی به‌گونه‌ای است که برای برقراری یا قطع جریان آب نیازی به لمس شیر نخواهید داشت. کم‌تر کسی وجود دارد که شیرآلات روشویی چشمی را در اماکن عمومی ندیده باشد. این محصولات از چهار بخش شیر کنترل برقی، بدنه شیر، منبع تغذیه و حسگر الکترونیکی تشکیل شده‌اند. وظیفه شیرآلات چشمی کنترل برقی، قطع یا وصل کردن جریان آب بوده و منبع تغذیه همان تامین کننده انرژی برای کار کردن شیر است که در حالت عادی از جریان برق و در صورت قطع شدن برق از باتری استفاده می‌شود. حسگر الکترونیکی نیز حضور اشیا و اجسام را در مقابل خود حس کرده و دستور برقراری یا قطع جریان را ارسال می‌کند. بدنه شیر به عنوان یک پوشش بر روی سایر اجزای این محصول قرار گرفته است.

 خرید آسان و اقساطی شیرآلات چشمی از بازار آنلاین سرام پخش

عملکرد شیرآلات چشمی

به طور کلی شیر‌های اتوماتیک به دو گروه شیرآلات لمسی و چشمی و گروه چشمی، به دو گروه دارای حسگر‌های نوری و حسگر‌های مادون قرمز تقسیم شده‌اند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب شیرآلات چشمی با حسگر مادون قرمز می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شیرآلات چشمی چیست

مزایای شیرآب اتوماتیک

  • کاهش انتقال بیماری

همان‌طور که می‌دانید دست زدن به اهرم شیرآلات، عامل انتقال ویروس و میکروب از فردی به فرد دیگر است. در مکان‌های عمومی نیز به‌دلیل استفاده همگانی از شیر آب و آلوده بودن چینی بهداشتی موجود در این مکان‌ها، جلوگیری از این انتقال از اهمیت بالاتری برخوردار است. نمونه بارز آن شیر توالت‌های مکان‌های عمومی هستند که باید با انتخاب مناسب‌تری جایگزین شوند. استفاده از شیر‌های چشمی به شما در حل این مشکل کمک می‌کند؛ زیرا دیگر نیازی به دست زدن به اهرم ندارید.

  • استفاده آسان

استفاده آسان از مزایای استفاده از شیرآلات چشمی است. برای استفاده از آن‌ها کافی است دست خود را مقابل شیر بگیرید و کمی‌ تکان دهید. معمولا در آشپزخانه که مکررا از آب استفاده می‌شود، وجود این ویژگی در محصولات اتوماتیک، شیر‌های چشمی را به جایگزین مناسبی برای شیرآلات ظرفشویی در آشپزخانه تبدیل می‌کند.

  • کاهش مصرف آب

به‌دلیل کمبود آب در ایران، نیاز است مصرف آن به‌خوبی مدیریت شود. مقدار قابل توجهی از آب در مصارف خانگی هدر می‌رود که کاهش این هدر رفت با استفاده از شیرآلات مناسب می‌تواند در مدیریت آب موثر باشد. از مهم‌ترین مزایای شیرآلات چشمی، کاهش مصرف ۵ درصدی آب است. در صورت استفاده از نازل‌های ترکیب کننده ‌هوا می‌توانید تا۵۰ درصد کاهش مصرف آب نیز داشته باشید.

مزایای استفاده از شیرآلات اتوماتیک

معایب شیرآب چشمی

خرید ارزان شیرآلات یکی از مزایای محصولات بهداشتی است، اما با توجه به کارایی و کیفیت بالاتر این محصول، برای خرید آن باید هزینه بیش‌تری بپردازید و قیمت بالای آن می‌تواند یکی از معایب شیرآلات چشمی محسوب شود.

  • تعمیر و نگهداری دشوار

نصب و نگهداری آسان شیرآلات، از مزایای آن‌ها به‌شمار می‌رود؛ شاید بعضی از مشتریان در نظر داشته باشند خودشان مراحل نصب را انجام دهند. اما در مورد شیر‌های اتوماتیک شاید مشتری به‌تنهایی نتواند نصب را انجام دهد؛ زیرا ساختار پیچیده‌ای دارند و برای نصب و تعمیر نیاز به کمک گرفتن از فرد متخصص خواهند داشت.

  • تنظیم حسگر

اگر حسگر را به‌خوبی تنظیم نکرده باشید شیر آب عملکرد مناسبی نخواهد داشت. برای مثال پس از قرار گرفتن دست در مقابل شیر، جریان آب با تاخیر وصل می‌شود و استفاده از آن را بسیار دشوار می‌کند. تنظیم نامناسب شیر آب چشمی می‌تواند باعث هدررفت زیاد آب شود.

معایب استفاده از شیر چشمی

سخن پایانی
شیرآلات چشمی حاصل پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه شیرآلات هستند. امروزه تهیه و استفاده از آن‌ها در منزل برای همه افراد امکان‌پذیر است. محصولات متنوعی از آن در بازار وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز افراد با سلیقه‌های مختلف باشد. در این مقاله بعد از آشنایی با شیرآلات چشمی، به بررسی مزایا و معایب این محصول پرداخته شده است. شما عزیزان می‌توانید شیرآلات چشمی با ویژگی‌های مورد نظرتان را در فروشگاه سرام‌ پخش انتخاب کرده و در کنار سایر محصولات مانند شیر روگازی و غیره به آسانی آن را خریداری کنید.

سوالات متداول…

شما می‌توانید انواع شیرآلات اتوماتیک (چشمی و لمسی) را از فروشگاه‌ آنلاین سرام پخش با شرایط اقساطی و ویژه خریداری کنید.

شیرآلات چشمی با حسگر نوری، مربوط به نسل قدیمی شیرآلات چشمی است که به‌دلیل نواقصی مثل تاثیرگذاری نور محیط بر حسگر، شیر‌های دارای حسگر مادون قرمز جایگزین آن‌ها شده‌اند.

شیرآلات چشمی نسبت به سایر شیر‌ها کاربرد بیش‌تری دارند. نمونه آن عدم نیاز به تماس دست با شیر و صرفه جویی در مصرف آب است.

شیرآلات چشمی در همه مکان‌ها قابل استفاده هستند اما اکثر موارد استفاده از آن‌ها در مکان‌های عمومی و برای آبخوری و روشویی است.

در شیر‌های چشمی یک گیرنده و فرستنده تعبیه شده‌ است.. فرستنده سیگنال‌هایی را در محدوده‌ای خاص ارسال می‌کند و درصورت قرار گرفتن شئ خارجی در مقابل شیر، سیگنال‌ها تغییر می‌کنند و گیرنده متوجه قرار گرفتن آن شی خواهد شد.

شیرآلات هوشمند

خرید شیرآلات هوشمند از بازار آنلاین سرام پخش

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۳

اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments