پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

صادرات کاشی و سرامیک از مرز ۵۰۰میلیون دلار گذشت/ رشد ۳۷ درصدی تولید

صادرات کاشی و سرامیک از مرز ۵۰۰میلیون دلار گذشت/ رشد ۳۷ درصدی تولید

صادرات کاشی و سرامیک از مرز ۵۰۰میلیون دلار گذشت/ رشد ۳۷ درصدی تولید

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از کسب جایگاه هفتم ایران در صادرات کاشی و سرامیک در جهان خبرداد و گفت:ارزش صادرات این کالاها سال گذشته از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، حمید صافدل در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک در گفت وگو با خبرنگاران افزود: حضور کاشی ایران در اروپا و در بازار رقابتی این منطقه بیانگر قدرت رقابت و تنوع در تولید کاشی کشور است.
‌بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک همزمان با نمایشگاه بین المللی سنگ از امروز فعالیت خود را در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز کرد. در این رویداد اقتصادی ۱۶۱ شرکت ایرانی و ۲۴ شرکت خارجی از ۹ کشور به مدت چهار روز میزبان بازدید کنندگان هستند .
صافدل با بیان این که صنعت کاشی و سرامیک ایران در حال تحول است ،میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور را سال گذشته ۴۵۵ میلیون متر مربع اعلام کرد و گفت: ‌این رقم نسبت به یک سال قبل از آن ۳۷ درصد رشد داشته است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت این توضیح را نیز داد که ‌با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده انتظار می رود امسال این میزان به ۶۵۰ میلیون متر مربع برسد .
وی میزان تولید کاشی و سرامیک در کشورهای دیگر در سال گذشته را ۱۱ میلیارد مترمربع اعلام کرد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به این که جمهوری اسلامی ایران بتواند سهم بیشتری از صادرات کاشی و سرامیک جهان را از آن خود کند ، گفت : جایگاه ایران در صادرات این صنعت افتخار آمیز است.
صافدل رتبه چهارم ایران در تولید کاشی و سرامیک پس از کشورهای چین ، هند و برزیل را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ در طول یک دهه (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ ) میزان تولید کاشی و سرامیک از ۸۰ میلیون متر مربع به مرز ۳۸۰ میلیون متر مربع رسید.
وی با اشاره به این که هم اکنون ۱۰۰ واحد تولیدکننده کاشی و سرامیک در کشور فعال است، گفت : در این واحدها ۲۴۰ هزار نیروی کار به صورت مستقیم (۴۰ هزار ) و غیر مستقیم مشغول به کار هستند .

کاهش صادرات غیرنفتی نیازمند تحلیل کارشناسی است

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه این گفت وگو به بیان آماری درباره تجارت کشور در ۲ ماه نخست امسال پرداخت و مجموع مبادلات تجاری را در این مدت ۱۱.۸ میلیارد دلار اعلام کرد.
وی گفت :‌از این رقم ۶.۳ میلیارد دلار سهم صادرات و مابقی متعلق به واردات است که به لحاظ ارزشی با کاهش ۳۲ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۳۴ درصدی مواجه بودیم .
صافدل با تاکید بر این که کاهش صادرات غیرنفتی در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۱ نیازمند تحلیل کارشناسی است، تصریح کرد: ‌به نظر می رسد کاهش آمار واردات نیز به دلیل سیاست های جدید تجاری اتفاق افتاده است.
از نظر وی کاهش واردات در بخش کالاهای مصرفی ، پدیده ای مثبت است اما در مورد مواد اولیه این گونه نیست .
بنا براین گزارش ، همچنین ‌محمد روشنفکر ‌رئیس اتحادیه صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک پیش بینی کرد که میزان صادرات این دو کالا در سال جاری به ۱۲۰میلیون متر مربع برسد .
وی گفت: میزان صادرات کاشی و سرامیک در سال گذشته ۹۰ میلیون متر مربع بود و با توجه به اینکه امسال ظرفیت جدید تولید ۳۰ تا ۴۰ میلیون متر مربع در حال نصب و راه اندازی است ، پیش بینی می شود اهداف صادراتی محقق شود.
روشنفکر از کشورهای همسایه ، آسیای میانه و آفریقا به عنوان عمده ترین بازارهای صادراتی کاشی و سرامیک ایران نام برد و گفت :‌ بتازگی کاشی ایران به بازار روسیه راه پیدا کرده است و این کشور سالانه ۷۰ میلیون متر مربع کاشی مصرف می کند.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]
[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments