پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

عوامل موثر بر قیمت نصب کاشی و سرامیک

عوامل موثر بر قیمت نصب کاشی و سرامیک

عوامل موثر بر قیمت نصب کاشی و سرامیک

عوامل موثر بر قیمت نصب کاشی و سرامیک | یکی از مهم ترین فاکتور ها برای استفاده از کاشی و سرامیک قسمت نصب کاشی و استفاده از کاشی کار میباشد. قیمت نصب کاشی و سرامیک بر اساس سابقه کار و توجه به جزئیات و ظرافت کار ممکن است قیمت های پیشنهادی متفاوتی به شما بدهند .

علاوه بر آن عوامل دیگری که بر قیمت موثر است را می توان به تایم گذاشته شده برای کار، گلدار یا ساده بودن کاشی، منطقه مورد استفاده و… نام برد .

به طور کلی نصاب کاشی و سرامیک قیمت گذاری را به صورت توافقی انجام می دهند و باید گفت که هیچ گونه استاندارد خاصی در قیمت گذاری وجود ندارد و از حداقل قیمت شروع می شود .

در این مقاله می خواهیم که عواملاصلی که بر اساس آن قیمت نصب کاشی و سرامیک تعیین می‌شود را به شما معرفی کنیم.

یک- متراژ کار

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر اساس آن قیمت نصب کاشی و سرامیک محاسبه می شود متراژ کار مورد استفاده می باشد .

کاشی کارها و سرامیک کارها بر اساس متراژ کار قیمت اولیه خود را اعلام می کنند به گونه ای که اگر متراژ کار از یک حداقلی کمتر باشد قیمت بصورت تصاعدی بالا می‌رود ، چون به طور مثال یک کاری که ده متر مربع مساحت دارد ممکن است یک روز کاری از وقت یک کاشی کار را بگیرند و برای همین برای کارهای خرده کاری و جزئیات باید مبالغ بیشتری پرداخت شود.

عوامل موثر بر قیمت نصب کاشی و سرامیک
دو- محل کاشی کاری

نرخ نصب کاشی و سرامیک بر اساس محلی که کاشی کاران آن را کاشی می کند نیز متفاوت می باشد. به عنوان مثال کاشی و سرامیک در سرویس های بهداشتی که متراژ پایین تری دارد و نیاز به شیب بندی و کار به صورت دست گیر تر می باشد قیمت بالاتری دارد و در محل هایی مانند پذیرایی، هال و اتاق خواب ها و دیوار آشپزخانه که کار راحت تر می باشد قیمت آن پایین ترمی باشد،ولی به طور کلی کاشی کارها قیمت را به طور متوسط برای کل ساختمان در نظر می‌گیرند.

از ارزان ترین قیمت های نصب کاشی و سرامیک مربوط به سالن ها می باشد که دیوار و کف به صورت یکسره بوده و ارتفاع آن از سه متر بیشتر نمی باشد است.

سه – سایز کاشی و سرامیک

نرخ نصب کاشی و سرامیک بر اساس ابعاد کاشی و سرامیک مورد استفاده نیز متفاوت می باشد . بعضی از کاشی ها که سایز کوچکتری دارند مخصوصا کاشی‌های کمتر از سایز ۲۰ در ۲۰ چون شیب بندی و تراز کردن سخت تری دارند، قیمت نصب بالاتری دارند چون برای نصب آنها نیاز به زمان بیشتر و دقت و تمرکز بالاتری باشد ، در نقطه مقابل کاشی و سرامیک که سایز بالاتری دارد قیمت آن تا حدی پایین می آید.

مثلا اگر یک کاشیکارسه عدد کاشی ۶۰*۶۰کار کند بیش از یک متر مربع کاشی کاری انجام داده و در صورتی که اگر ۲۵ عدد کاشی ۲۰*۲۰ کار کند فقط یک متر مربع کار را انجام داده است.

پس هرچه سایز کاشی بزرگتر باشد در محیط‌های بزرگتر زیباتر به نظر آمده و بر زیبایی محیط می افزاید

در پایان این قسمت باید به این نکته اشاره کنیم که کاشی کار هایی که برای نصب کاشی های سایز بزرگ مثلا ۸۰*۸۰ و۶۰*۱۲۰ و بالاتراستفاده می‌شوند باید تبحر و تخصص لازم را داشته باشند زیرا چسباندن و تراز کردن کاشی های بزرگ به مراتب سخت تر از کاشی های کوچک می باشد .

چهار- شهر مورد نظر

نرخ نصب کاشی و سرامیک بر اساس شهری که می‌خواهیم در آن کار کاشی کاری را انجا دهیم می تواند متفاوت باشد .

در بعضی از شهرها تعداد استاد کارهای کاشی و سرامیک کم بوده و متناسب با آن نرخ نصب بالاتر می‌رود و در بعضی از شهرهای بزرگ نیز به علت بالا بودن هزینه زندگی ممکن است نرخ نصب کاشی و سرامیک بالاتر باشد و درمقابل در شهرهای متوسط قیمت پایین تر می باشد چون هرچه تعداد استاد کارها بیشتر شود وضعیت رقابتی بالاتر رفته و در نتیجه قیمت نصب کاشی پایین تر می آید.

پنج – استاد کار مورد نظر

برای نصب کاشی و سرامیک و اینکه بتوانیم نرخ نصب کاشی و سرامیک را تعیین کنیم باید بدانیم که شاید حداقل قیمت برای هر کاری وجود داشته باشد، اما این نکته نیز حائز اهمیت است که هرکاری قیمت مخصوص خود را دارند.

ممکن است با قیمت پایین یک استادکار وسوسه شوید که کار را به او بسپارید اما بعد از نصب و اتمام کار متوجه بالا پایین بودن کاشی و و عدم ظرافت کار و تمیزی نصب شویم .

همچنین اگر نصاب کاشی و سرامیک شیب بندی لازم را به درستی انجام ندهد،هر بار که شست و شو انجام می دهید نیاز به یک طی دارید تا بتوانید آب را به داخل چاه هدایت کنیم.

پس همواره قبل از قرارداد بستن با استاد کار کاشی و سرامیک به کارهای قبلی سری بزنیم و یا به سوابق آن توجه کنیم تا بعد از کار دچار اختلاف و مشکل با کاشی کار و خراب شدن کارتان نشوید.

شش- کارهای متفرقه وزیر سازی

در هنگام نصب کاشی و سرامیک در بسیاری از مواقع ممکن است که مصالح در کنار دست استاد کار کاشی و سرامیک نباشد و استاد کار مجبور شود که مصالح را کنار دست خود بیاورد.

در چنین شرایطی ممکن است قیمت پیشنهادی کاشیکار بالاتر بود و در صورتیکه مصالح را شما در کنار کاربیاورید به قیمت پایین‌تر کار نصب را انجام دهند.

در گام دیگر در ادامه این بحث اگر کاشیکار در قسمت هایی که خواهد کار کند که نیاز به عایق بندی و زیرسازی داشته باشد باید بیشتر دقت کرده و مراقبت بیشتر انجام بده تا لوله ها و سیم کشی برق آسیبی نبینند. ممکن است در چنین مواقعی نیاز به عایق کاری لوله ها وجود داشته باشد که رطوبت به لایه‌های زیرین سرایت نکند .

در چنین مواقعی نیز ممکن است کاشیکار قیمت بالاتری را به شما پیشنهاد بدهد.

در پایان باید گفت که قیمت نصب کاشی و سرامیک صرفاً یک نرخ توافقی بوده و در بازار فعلی از ۱۵ هزار تومان آغاز می گردد .

در کارهایی که فقط چسباندن کاشی روی سطوح باشد ممکن است نصاب قیمت نصب را برای شما پایین‌تر بیاورند خیلی از استاد کارها در کارهایی که متراژ پایین بوده به صورت روزمزدی کار می‌کند و به صورت متری چون توجیه اقتصادی برای آنها ندارد از این کار امتناع می ورزد .در مجموع باید همواره به ظرافت کار کاشی کار توجه لازم را انجام بدهید و بدانید که مهمتر از نرخ نصب کاشی و سرامیک تمیزی کار و ظرافت آن بعد از نصب و هنگام استفاده از منزل می باشد . یکسال بعد از نصب تنها چیزی که مهم است شیب بندی درست و کار تمیز و بند کشی خوب است نه هیچ چیز دیگر.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] عوامل موثر بر قیمت نصب کاشی و سرامیک

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments