پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

فرق برش معمولی با رکتی چیست؟

فرق برش معمولی با رکتی چیست؟

فرق برش معمولی با رکتی چیست؟

آشنایی با کاشی و سرامیک رکتی فاید (Rectified Tile)

در صنعت کاشی و سرامیک رکتی نمودن باصطلاح به معنی افزایش دقت در ابعاد محصول نهایی و همچنین افزایش دقت در میزان گونیا بودن محصولات می باشد که با اضافه شدن یک مرحله به فرایند تولید می توانیم محصولات رکتی فاید تولید نمود . یکی از مهمترین ویژگی کاشی رکتی فاید شده اینست که بعد از نهایی شدن کارسطحی و نمای کف یکدست و یکنواختی را داریم . در نتیجه پس از اتمام کار برای اجرای کاشی کاری برای اینکه سطحی بدون بند داشته باشید بهترین گزینه استفاده از کاشی و سرامیک رکتی فاید شده است.

کاشی و سرامیک رکتی فاید شده عملا بین خطوط و درزهای آن فاصله ایی ایجاد نمیشود و حتی اگر از لحاظ بهداشتی و نظافت بخواهیم این مورد را در نظر بگیریم زیبایی زیادی در محیط ایجاد میکند .

بندکشی در سطح و نمای کف به این شکل است که مقداری درز ما بین هر قطعه سرامیک کار شده ایجاد می شود که آنرا با دوغآب و چسب پر میکنند .

اکثر تولیدکنندگان کاشی و سرامیک محصولات خود را با برش معمولی تولید کرده و برای رکتی فاید کردن محصولات خود هزینه ایی جداگانه دریافت می کنند چون این مورد را برتری و مزیت نسبت به برش معمولی می دانند .

در نهایت هدف از کالیبره کردن ابعاد محصولات کاشی، سرامیک، توسط ماشین آلات برا ی رسیدن به موارد زیر می باشد :

افزایش دقت در ابعاد محصولات (کاهش اختلاف ابعاد) .

افزایش دقت در صافی و مستقیم بودن اضلاع (خط کش کردن اضلاع) .

افزایش دقت در میزان گونیا بودن محصول (کاهش انحراف از قائم الزاویه)

امکان چیدمان بدون درز در کنار هم و نمایش پیوسته طرح

اصطلاح دیگری که در مورد رکتی فاید وجود دارد کاشی چمفر شده است ، که این را اگر بخواهیم بدانیم که در واقع چمفر کاشی چه می باشد ، باید اینگونه بیان کرد:

که به سایز کردن کاشی در ابعاد و اندازه مورد نیاز سفارش دهنده با دستگاه مخصوص گفته می شود .

اصطلاحاتی که در زیر به آن اشاره شده است همگی دارای یک معنی می باشند که همگی به برش رکتی اشاره شده است :

  • کاشی و سرامیک کالیبره
  • کاشی و سرامیک رکتی فاید
  • کاشی و سرامیک چمفر
  • کاشی و سرامیک اسکوئر
  • کاشی و سرامیک لیزری
  • کاشی وسرامیک بدون درز
  • کاشی و سرامیک بدون بند

تمامی این موارد در مناطق و بین معماران و حتی تولید کننده کاشی وسرامیک متفاوت بوده ولی در اصل همگی یک معنا و یک مفهوم را در بر دارند.


#سرامیک #کاشی  #سرام پخش

منبع:ساخت کالا

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments