پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!

روف گاردن یا بام سبز یکی از مدرن ترین فضاهای شهری است . زندگی در شهر و محیط های آپارتمانی انسان را از طبیعت و محیط های سبز دور کرده و به واسطه کوچک شدن تراکم های ساختمانی دیگر آن حیاط های سرسبز و بزرگ را نمی توان در آپارتمان های مدرن مشاهده کرد . روف گاردن بهترین پیشنهاد در زندگی شهری کنونی است تا بتوان منظر بصری حیاط های گدشته و تاثیر روانی آرامبخش آن هارا در زندگی انسان امروزه داشت.
روف گاردن ها به دلیل محل اجراشان که بر روی بام است باید به صورتی اصولی و طراحی شده اجرا گردند تا علاوه بر ایجاد کالبدی زیبا بر روی بام ، در عملکرد بام و ساختمان خللی ایجاد نکنند . طراحی و اجرای صحیح روف گاردن موجب می شود این فضا در هر کاربری ، مسکونی ، تجاری ، اداری ، کافه و رستوران ، انتخاب اول افراد گردد و لحظاتی ماندگار و دلپذیر را برای آنان به وجود آورد .

برای آشنایی بیشتربا شیوه طراحی و اجرای اصولی روف گاردن ، چیدانه پروژه ای موفق را از شرکت مهرآداک به شما معرفی می کند تا با بررسی ابعاد متفاوت آن اطلاعاتی مفید از روف گاردن به دست آورید.

طراحی روف گاردن با کاربری متفاوت!

روف گاردن ها به طور معمول برای آپارتمان های مسکونی، فضا های تجاری، کافه ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما یکی از بهترین موارد کاربردی آن ها در فضاهای اداری و محیط کار است. محل کار عموما فضایی ساکن و متمرکز است که در نتیجه کاربری آن شکل گرفته از این رو بهتر است برای ایجاد تنوع در این محیط از فضای سبز و طبیعت کمک گرفت. روف گاردن بهترین ایده برای به دست آوردن چنین فضایی در محیط های اداری است. کارکنان در روف گاردن ساعاتی آرام را سپری میکنند و از این رو کیفیت کاری آن ها بالاتر می رود. روف گاردن برای شرکت های بین المللی که مهمانانی از دیگر کشور ها دارند نیز مکانی مناسب برای پذیرایی از آن ها است و همینطور به واسطه طراحی و ظاهر زیبا روف گاردن جلوه بصری فراوانی را به وجود می آورد. گروه مهر آداک نیز توانسته با این رویکرد در پروژه روف گاردن یک شرکت بین المللی، طراحی خاص و کاربردی را پیشنهاد دهد.

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!

روف گاردن را اصولی طراحی و اجرا کنید!

روف گاردن نیازمند طراحی مهندسی شده است تا بتواند کاربری خود را به خوبی انجام دهد . در پروژه روف گاردن شهرک غرب با توجه به نیاز های کارفرما و طراحی در نظر گرفته شده ، چندین اصول تاسیساتی و فنی رعایت شده که تمامی آن ها در ایجاد منظر زیبا و کالبد نهایی متاثر بوده است .

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!

ایده روف گاردن با طراحی متفاوت آب روها

یکی از مهم ترین ابعاد اجرا روف گاردن طراحی مناسب آب رو ها است . روف گاردن فضایی همراه با گیاهان متعدد است که این موضوع آبیاری آن ها به شیوه ای که در کاربری آن اختلالی ایجاد نکند ، موجب می شود . مهندس طراح شرکت مهر آداک برای حل این موضوع با ایجاد آب رو هایی قرار گرفته بر زیر فلاور باکس ها و دیگر گیاهان قرار گرفته در روف گاردن لوله کشی ای اصولی را پدید آورده تا علاوه بر آبیاری گیاهان این سیستم در معرض دید نباشد و ظاهر روف گاردن را حفظ کند.

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!

۲- بکار گیری متریال های ساده اما کاربردی

برای طراحی این روف گاردن از متریال های شناخته شده ای استفاده شده و برند خاصی در آن بکار نرفته است. این موضوع را می توان نقطه قوت این پروژه دانست زیرا طراح توانسته با استفاده متریال هایی که به چشم افراد شناخته شده است و هزینه ای به صرفه تر محیطی جذاب را خلق کند. چوب متریالی محبوب برای بیشتر افراد است که بکارگیری آن در این پروژه انتخابی هوشمندانه در جهت اجرای نیاز کارفرما و هدف کلی پروژه بوده است. ترمووود چوبی فرآوری شده است که در مقابل عناصر آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان داده و به دلیل ظاهر زیبا انتخاب اصلی برای اجرای روف گاردن در این پروژه بوده است. طراح توانسته ترموود را با خلاقیت خود و با اجرایی با کیفیت در روف گاردن به نمایش دهد.

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!

۳- روف گاردن ، فضایی برای تمامی فصول

فضا باز روف گاردن موجب می شود که در فصل های گرم نیز محل استراحت افراد باشد. در زمستان روف گاردن به دلیل باز بودن امکان استفاده کمتری را دارد و از این رو باید راه حلی مناسب برای آن پیدا کرد. شرکت مهرآداک برای این موضوع راه حلی دو جانبه اندیشیده است. قرار دادن شومینه در مرکز روف گاردن هم گرما را به محیط می افزاید و هم به موجب محل قرارگیری اش که در مرکز است تبدیل به نقطه مرکزی و توجه در فضا می گردد. این موضوع به دلیل طراحی زیبا شومینه آن را به عنصر اصلی محیط تبدیل کرده و زیبایی آن را به دیگر بخش های روف گاردن نیز منتقل می کند. ایده مناسب طراح توانسته دما مناسب در فصل سرما و زیبایی کالبدی را با اجرا یک شومینه در روف گاردن ایجاد کند.

طراحی حساب شده، فضا را به شما معرفی می کند!

یکی دیگر از نقاط فوت این پروژه طراحی متفاوت مسیر های حرکتی آن است . طراح با قرار دادن تایل هایی چوبی و نورپردازی شده مسیر حرکت و نشستن را به مهمان نشان داده و این هوشمندی باعث شده فرد جایگاه خود را به راحتی پیدا کند و در مسیر حرکتی خود گنگ نشود . این مسیر های حرکتی تعبیه شده بواسطه نورپردازی اعمال شده ، را خلق کرده که باعث می شود افراد از آن لذت برده و ساعات بیشتری را در آن سپری کنند .

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!
ترکیب آلاچیق و روف گاردن ، خلق فضایی برای آرامش!

روف گاردن محیطی برای استراحت و آرامش است و ایجاد فضایی مختص به نشستن در آن همانند آلاچیق، آن را رضایت بخش تر می کند. در طراحی روف گاردن پروژه شهرک غرب، آلاچیق در بخش اصلی روف گاردن و پس از ورودی آن قرار گرفته، شومینه در میان آن و مبل هایی راحتی در اطراف آن تعبیه شده است. نورپردازی این بخش به نقطه قوت آن بدل شده و باعث شده چه در روز و چه شب فضایی روشن را در روف گاردن خلق کند. علاوه بر آلاچیق ، بخش هایی دیگر نیز در روف گاردن قرار گرفته که تنها کاربری آن را معطوف به آلاچیق نمی کند. قرار دادن سایه بانی به همراه میز و صندلی مکانی دنج را برای صرف غذا به وجود آورده که روف گاردن را تبدیل به مکانی با کاربری های متفاوت کرده است.

فضایی سبز در ارتفاع ، روف گاردن طبیعت را به آپارتمان ها میاورد!

نزدیکی انسان به طبیعت با زندگی شهری کمی دشوار شده است اما می توان با استفاده از راه حل هایی همچون اجرا روف گاردن حیاطی کوچک و دلنشین را در آپارتمان های امروزی ایجاد کرد و علاوه بر آن مکانی دنج را برای پذیرایی از مهمانان پدید آورد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments