پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

قائم مقام نخست وزیر ترکیه مِحمِت شیمشِک به صنعت سرامیک متوسل شده است

قائم مقام نخست وزیر ترکیه مِحمِت شیمشِک به صنعت سرامیک متوسل شده است

قائم مقام نخست وزیر ترکیه مِحمِت شیمشِک به صنعت سرامیک متوسل شده است

قائم مقام نخست وزیر ترکیه مِحمِت شیمشِک به صنعت سرامیک متوسل شده است: ارائه مـارک تجـاری و طـرح از شمـا، حمــایت از مــا

بزرگترین نمایشــگاه تخصصی ســرامیک ترکیه به نام یونی سرا UNICERA  که نمایشــگاه ســرامیک، لوازم حمام و آشپزخانه است در محوطه نمایشــگاهی در شهر یِشــیلکوی در نزدیکی استانبول به مســاحت ۸۰ هزار مترمربع گشایش یافت. در آغاز نمایشگاه قائم مقام نخســت وزیر با ارائه سخنانی اظهار داشت که بحث تولید در صنعت ســرامیک ارزش افزوده بالایی دارد و بر تمرکز روی تحقیق و توســعه، برند سازی، طراحی و صادرات تأکید داشت. به گفته او «ما دولتمردان، هرگونه حمایتی را که مورد نیازتان باشد، ارائه خواهیم داد.»

نمایشــگاه یونی سرا با مشارکت ســازمان نمایشگاه های بازرگانی استانبول وابسته به شرکت سرمایه گذاریCNR ، فدراسیون سرامیک ترکیه (TCF) و انجمن بازرگانی ملزومات بهداشــتی و ســاختمانی (TIMDER)  تشکیل شده است. این نمایشگاه میزبان سِیدا اِرِم مدیرکل شرکت سرمایه گذاریCNR ، مِحمِت شیمشک قائم مقام نخست وزیر، و اسیپ شاهین فرماندار (استاندار) اســتانبول، اِرِدم جنسیز مدیرکل فدراســیون ســرامیک ترکیه و آیدین اِشِــر مدیرکل انجمن بازرگانی ملزومات بهداشــتی و ســاختمانی بود. قائم مقام نخست وزیر در آغاز نمایشگاه با ارائه سخنرانی اظهار داشت که صادرات محصولی با ارزش افزوده بالا، نقطه ترقی ترکیه می باشد. او خاطرنشان کرد که در صنعت سرامیک شرکت هایی وجود دارند که بیش از ۵۰ درصد محصول تولید شــده خود را صادر می کنند و تأکید داشــت که در این صنعت لازم اســت بر مقوله های توســعه تحقیقات، طراحی، شهرت برندها و نیز صــادرات تمرکز کرد. او در ادامه افــزود : « برای پیش رفتن در عرصه رقابت جهانی، مقوله های تحقیق و توسعه و نیز نوآوری بسیار ضرروی هستند. کشورها برای شهرت یافتن برندهایشان اقدام به خرید شرکت از کشور ایتالیا می نمایند. این مســئله بسیار اهمیت دارد. بر بحث تحقیق و توسعه بیشتر تمرکز کنید، نوآوری را در اولویت کار خود قرار دهید، محصولات بیشتری صادر کنید، در عوض ما نیز همیشه از شما حمایت خواهیم کرد.«

رشد صنعت با کمک ظرفیت های داخلی (بومی)

قائم مقام نخست وزیر توصیه کرد که به جای اخذ وام های اعتباری از بانکها، با استفاده از ظرفیت های داخلی می توان رشد داشت و گفت: «ما برای افزایش سرمایه، مشوق های مالیاتی در نظر گرفته ایم. به همین علت برایمان اهمیت دارد که از طریق به کارگیری ظرفیت های داخلی خودمان رشــد کنیم. به علاوه، باید مراقب بود در حوزه هایی که حاشیه سود پایینی دارند، سرمایه گذاری نکنیم.»

او همچنین به هدف افزایش رقم یک میلیارد دلاری صادرات صنعت ســرامیک تا ۱۰ درصد بیشتر در طی یک سال اشاره کرد و افزود: «از نظر من این نرخ افزایش یافته هنوز ناچیز اســت. شما توانایی دارید آن را بسیار بالاتر ببرید. این صنعت ظرفیت پیشــرفت بســیار بالایی دارد. پس آن را با طراحی های قوی و شــکیل به کمال برســانید و محصولاتی با سود بالاتر تولید کنید.»

نمایشــگاه در محل برگزاری نمایشــگاه های بین المللی CNR در شــهر یشیلکوی در محوطه ای به مســاحت بی سابقه ۸۰ هزار مترمربع افتتاح شد.

در کنفرانس خبری، شــاخص سهم صادرات اعلام شد و سیدا ارم مدیرکل شرکت سرمایه گذاری CNR توضیح داد که انتظار می رود ۸۰ هزار خریدار شامل ۱۰ هزار فرد خارجی از ۱۳۰ کشور به نمایشگاه یونی سرا بیایند. این نمایشگاه در محلی به مساحت ۸۰ هزار مترمربع برگزار شد. سال گذشته ۲۷ شرکت خارجی و ۱۸۷ شرکت داخلی به نمایشگاه پیوســتند. امسال این رقم به ۵۶ شرکت خارجی و ۲۵۸ شرکت داخلی افزایش یافت. همچنین حجم معاملات انجام شــده چشمگیر بود. از این طریق، وزارت اقتصاد شــروع به حمایت از این نمایشگاه نموده اســت. لازم به ذکر است که تعداد شرکت کنندگان و سودی که با خود به نمایشــگاه می آورند، از اهمیت برخوردار است. سال قبل، تعداد قابــل ملاحظه ای از خریداران خارجی از نمایشــگاه بازدید کردند. زیرا در کشورهای متعددی به ویژه فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بازاریابی انجام شــده بــود. بازارهایی که مدنظر دســت اندرکاران این نمایشــگاه است شامل ایتالیا، اســپانیا، ایالات متحده، آلمان، روســیه و نیز کشورهای آفریقایی، آسیایی و شرق دور می باشد.

«هدف ما در ۱۰ سال آینده رسیدن به رتبه اول است»

اردم جنســیز مدیرکل فدراسیون سرامیک ترکیه اظهار داشت که کشور ترکیه در رتبه بندی صادرات کاشی های سرامیکی مقام هفتم و در صادرات تجهیزات پزشکی مقام چهارم دنیا را داراست. او همچنین افزود : «ما در اروپا در بخش صادرات کاشــی سرامیکی جایگاه سوم را داریم و نیز بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده تجهیزات پزشــکی اروپا هستیم. در تولیدات شیشه مانند نیز جایگاه نخست متعلق به ماست. اگر به همین روند رشد ادامه دهیم، در طی ۱۰ سال آینده به رتبه اول دست خواهیم یافت.«

یونی سرا تبدیل به کانون توجهی با اهمیت شده است

آیدین اشر مدیرکل انجمن بازرگانی ملزومات بهداشتی و ساختمانی اظهار داشت نمایشگاهی که در ابتدا با مساحت ۴۰۰ مترمربع شروع به کار کرد، به ســطحی بی سابقه ارتقاء یافته است. به گفته او « توسعه نمایشــگاه باعث پیشرفت رشد صنعت سرامیک شده و در عوض رشد این صنعت منجر به توسعه نمایشگاه شده است. بنابراین، نقش ما در دنیا اهمیت پیدا کرده و ســعی داریم نمایشگاه یونی سرا را تبدیل به کانونی مهم کنیم تا توجه جهانیان جلب شود.» صنعت سرامیک سهم بسزایی در بخش صادرات ایفا می کند. در حین برگزاری نمایشــگاه، آخرین بخش داده های ۳ ماهه آخر ســال ۲۰۱۷ مربوط به شاخص سهم صادرات ترکیه که اقتصاد دان ها با حمایت TSF آماده کرده بودند، اعلام شد. بر طبق این اطلاعات، صنعت سرامیک با احتساب ارزش افزوده ای که به اقتصاد ترکیه تزریق می کند، درست مثل ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۷ ،رتبه اول را به دست آورد. در بین شــاخص ها که ۱۸ صنعت را مورد ارزیابی قرار داده، صنعت سرامیک ساختمان سازی با ارزش ۲۲/۳۳ در بالاترین جایگاه قرار دارد و بعد از آن صنعت پوشــاک با ارزش ۶/۵۳ و صنعت مبلمان و اثاثیه با ارزش ۴/۴۰ در جایگاه های بعدی قرار دارند.

بیش از ۱۰۰۰ طراح و برند معروف به نمایشگاه آمدند

این نمایشــگاه که در آن طراحان مهم سراســر دنیا، گرایش های سال ۲۰۱۹ را مشخص خواهند کرد، با شرکت بیش از ۱۰۰۰ برند پیشتاز در صنعت کاشــی برگزار خواهد شد و تا تاریخ ۳ مارس میزبان صنعت سرامیک اســت که در کنار مزایای قیمت، دسترسی آسان و کیفیت محصولات تولیدی خود به ارزش ۳ میلیارد دلاری دســت یافته است. در طی مدت برگزاری نمایشــگاه ۹ جلسه آموزشی در نظر گرفته شده که طراحانی از ایتالیا، اســپانیا و آلمــان تجربیات خود و آخرین گرایش های ایــن صنعت را در اختیار بازدیدکننــدگان قرار خواهند داد. طراحان مطرحی مثل دیگو گراندی، ســرجیو پرز فورتی، ماســیو فاریناتی، مایکل اشــمیت و مارکا پالوئلی نیز در بین شرکت کنندگان حضور خواهند داشت.

بازدید فعالین ایرانی از نمایشگاه امسال

امسال نیز به مانند سنوات گذشته بازدید کنندگانی از کشور ما از این نمایشگاه بازدید داشتند. دراینجا جا دارد از زحمات خانم مهندس تقی پور بعنوان مســئول بخش ایران نمایشگاه به جهت فرآهم آوردن شــرایطی ویژه به منظور حضور پر رنگ فعالین ایرانی قدردانی نمود. بی شــک این مدل از بازاریابی می بایست ســرلوحه برگذار کنندگان نمایشگاه تهران نیز باشد. کشور ترکیه بدون توجه به رقابت در بخش تولید و صادرات با کشــور ایران هرســاله امکاناتی ویژه جهت بازدید را برای ایرانیان فرآهم می آورد که بی شــک بهره برداری مناسبی نیز از آن بعمل آورده است.


منبع: مجله دنیای سرامیک

گردآوری شده: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments