پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

محافظت از سرامیک ها

محافظت از سرامیک ها

محافظت از سرامیک ها

  محافظت از سرامیک ها | امروزه کاشی و سرامیک به عنوان مهمترین پوشش دهنده‌های ساختمانی شناخته می‌شود. نیاز جامعه به این مصالح ساختمانی تا جایی پیش رفته است که انواع و اقسام کاشی و سرامیک با کیفیت‌ها و طرح‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌گردد.
لزوم رسیدگی به کاشی و سرامیک برای حفظ کیفیت آنها یکی از اصلی ترین اصول خانه داری می‌باشد. اگر می‌خواهید خانه ای که در آن از کاشی و سرامیک استفاده نموده اید همواره بدرخشد لازم است که کاشی و سرامیک‌ها را تمیز کنید و از آنها محافظت نمایید.

روش های محافظت از سرامیک

مهمترین روش‌های محافظت از سرامیک به شرح زیر می‌باشد.

جارو کردن سرامیک‌ها

وجود گرد و غبار بر روی کاشی و سرامیک می‌تواند به مرور جلای سرامیک را از بین برده و به مرور باعث کدر شدن و خرابی سرامیک می‌گردد. در نتیجه جارو کردن سرامیک‌ها یکی از مهمترین روش‌های حفظ تمیزی و محافظت از سرامیک‌ها می‌باشد. لازم است حداقل هفته ای یک بار سرامیک‌ها را جارو کنید. استفاده از جارو برقی برای جارو کردن سرامیک‌ها نسب به استفاده از جاروی دستی روشی کارساز تر برای تمیز کردن کاشی و سرامیک از هر گونه گرد و غبار و آلودگی می‌باشد.

تی کشیدن سرامیک‌ها

تی کشیدن سرامیک علاوه بر جارو کردن می‌تواند به تمیز شدن و جلوگیری از خرابی سرامیک‌ها کمک نماید. تی کشیدن باعث می‌شود سرامیک‌ها جلای اولیه خود را به دست آورند. توجه داشته باشید که استفاده از مواد شوینده در هنگام تی کشیدن الزامی نمی باشد، سعی کنید از شوینده‌های ملایم استفاده نمایید. پس از تی کشیدن سرامیک‌ها را خشک کنید تا مانع از نشستن گرد و غبار بر روی سرامیک‌ها گردد.
لکه گیری سرامیک‌ها

سعی کنید سرامیک‌ها را تمیز نگه دارید و درصورت ریختن مایعات و جامدات بر روی آن سریعا آن را تمیز نمایید تا مانع از تغییر رنگ و ایجاد لکه‌های ماندگار در کاشی و سرامیک گردید.

تمیز کردن درزهای سرامیک‌ها

درزها و بندکشی‌های میان سرامیک‌ها یکی از مهمترین بخش‌هایی است در صورت عدم رسیدگی به سرعت تغییر رنگ داده و فرسوده می‌گردد. این بندکشی‌ها با استفاده از دوغاب سیمان به وجود آمده اند و لازم است برای تمیز شدن آنها اقداماتی صورت گیرد. برای برگرداندن رنگ اولیه درزهای بین سرامیکی می‌توان از مواد شوینده استفاده نمود. برخی از این شوینده‌ها ممکن است باعث فرسودگی دوغاب سیمان گردند در نتیجه استفاده از یک شوینده ملایم یا خمیر جوش شیرین و آب روش موثرتر و بی ضررتری خواهد بود.
خمیر جوش شیرین را می‌توان تنها با مقدار کمی آب و جوش شیرین تهیه نمود. برخی به جای آب از سرکه استفاده می‌نمایند. خمیر به دست آمده را بر روی درزها بگذارید به نحوی که درز کاملا پوشانده شود و پس از چند ساعت با استفاده از یک مسواک نرم درزها را بسابید و خمیر را پاک کنید. پس تمیز کردن درزهای سرامیک‌ها می‌توانید با استفاده از اسپری سرکه بر روی سرامیک‌ها و کشیدن یک تکه ابر جلا و درخشندگی را به سرامیک‌ها برگرداند.

استفاده از شوینده‌های ملایم

سرامیک‌ها برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد بسیار آسیب پذیر هستند در نتیجه برای تمیز کردن آنها از شوینده‌های قوی باید پرهیز نمود. این شوینده‌ها ممکن است به بافت و لعاب سرامیک آسیب وارد نماید و باعث تغییر رنگ و فرسودگی آنها گردد. پیش از استفاده از ماده شوینده مقداری خیلی کمی از آن را در بخشی از سرامیک‌ها که در حاشیه است استفاده نمایید و پس از اطمینان از عدم آسیب رسانی آن به بافت و رنگ سرامیک از آن برای کل سرامیک‌ها استفاده نمایید. شوینده‌ها به مرور از درخشش و جلای کاشی و سرامیک می‌کاهند.
یادتان باشد آب بهترین پاک کننده برای سرامیک‌ها است، سعی کنید تا زمانی که می‌توانید تنها از آب برای تمیز کردن سرامیک‌ها استفاده نمایید از استفاده از شوینده‌ها بپرهیزید تا جلا و درخشش سرامیک‌هایتان را بتوانید سالهای سال حفظ نمایید.

استفاده از پادری در ورودی

یکی از مهمترین بخش‌های سرامیکی ساختمان که مورد آسیب قرار می‌گیرد، بخش ورودی آپارتمان و راهروهای ساختمانی می‌باشد. لازم است با استفاده از پادری در بخش ورودی از سرامیک‌های ورودی و راهروها محافظت نمایید. سعی کنید از تردد با کفش بر روی سرامیک‌ها بپرهیزید به خصوص کفش‌های لژ دار که می‌تواند باعث ایجاد خط و خش برروی سرامیک گردد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]محافظت از سرامیک ها


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments