پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مدل چیدمان کاشی و سرامیک

مدل چیدمان کاشی و سرامیک

مدل چیدمان کاشی و سرامیک | همانطور که طرح و رنگ کاشی، نوع تم و سبکی که انتخاب می کنیم در زیبایی فضا و محیط مهم و تاثیر گذار است، نوع چیدمان کاشی و سرامیک و استفاده درست از انواع آنها نیز به همان نسبت حائز اهمیت می باشد.

روش های بسیار زیادی برای چینش کاشی و سرامیک وجود دارد اما تقریبا بیشتر از چیدمان ساده مستطیلی یا مربعی که نهایتا محدود به چند شکل مشخص می شود استفاده شده و توجه کمتری به مابقی چیدمان کاشی و سرامیک شده که در ذیل به چند نوع مختلف اشاره شده است ولی نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در زمان خرید کاشی مطمئن شوید که همه کاشی ها از یک خط تولید و تاریخ مشخص باشد تا تفاوت رنگ و ابعاد جزئی بین کاشی ها وجود نداشته باشد و همه یکدست باشند که برای اینکار به سریال ساخت روی جعبه کاشی دقت نمائید.

۱_مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت موزاییکی :

این نوع مدل چیدمان کاشی و سرامیک، ساده ترین مدل می باشد که به آن چیدمان مستقیم و راست هم گفته می شود، که کاشی ها به شکل منظم وساختاری مانند جدول کنار هم قرار می گیرند و زیبایی کاشی و سرامیک را به نمایش می گذارند.  

۲_مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت مورب (لوزی) :

چیدمان مورب یا قطری شبیه چیدمان موزاییکی می باشد با این تفاوت که با زاویه ۴۵ درجه کنار هم قرار می گیرند. این نوع چیدمان جذابیت بیشتری به محیط می دهد و مناسب استفاده در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام یا فضاهایی که دارای ابعاد کوچک هستند می باشد که باعث بزرگتر دیده شدن آن فضا می گردد.

۳_مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت آجری :

این نوع مدل، ابتدایی ترین مدل چیدمان است که کاشی های مستطیلی یا مربعی کنار یکدیگر چیده می شوند اما در ردیف بعدی چینش، باید کاشی ها طوری چیده شوند که انتهای کاشی در وسط کاشی ردیف پایین تر خود قرار بگیرد یعنی هر ردیف کاشی به اندازه ی نصف کاشی ردیف قبل جابجا می شود.

۴_ مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت شطرنجی :

این نوع، مدل چیدمان موزاییکی یا مدل لوزی با دو رنگ متفاوت کاشی و از یکی در میان قرار گرفتن این دو رنگ کاشی چیده می شود، در اصل همان مدل موزییکی یا مدل لوزی است اما با دو رنگ بودن کاشی باعث ایجاد یک نوع مدل دیگر شده است.

۵_مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت حصیری :

این الگوی کلاسیک با مربع ها و مستطیل ها ایجاد شده است که حس طرحی بافته شده را ایجاد می کند.

۶_مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت چرخ دنده ای :

در این مدل، یک کاشی مربعی کوچک با چهار تا کاشی های مربعی بسیار بزرگ تر کنار هم قرار می گیرند که تداعی شکل چرخ دنده را می کند. معمولا برای این نوع چیدمان از دو کاشی با تضاد رنگی بالا استفاده می شود.

۷_ مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت گره انگلیسی :

در مدل چیدمان گره انگلیسی از دو کاشی با سایز متفاوت استفاده می شود به این صورت که در ردیف اول، کاشی با طول بزرگتر قرار می گیرند و در ردیف دوم ابتدا یک کاشی کوچک دقیقا در امتداد نیمه کاشی بالایی قرار داده می شود و کاشی بعدی بین دو کاشی ردیف بالایی گذاشته می شود.

۸_مدل چیدمان کاشی و سرامیک سنگفرشی :

این چیدمان به این شکل است که کاشی های مستطیلی به شکل تیغ ماهی یا چپ و راستی کنار هم قرار میگیرند و در کناره ها، کاشی های مربعی کوچکتر به منظور گسترش طرح در ابعاد بزرگ تر قرار میگیرد و یک نمای سنتی و قدیمی ایجاد میکند.

۹_مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت آسیاب بادی :

در این نوع چیدمان، چهار کاشی مستطیل شکل دور تا دور یک کاشی مربع با اندازه ضلع نصف طول مستطیل ها قرار می گیرند و و حس شبکه ای از نقطه ها را ایجاد می کند که این نوع چیدمان برای کل منزل کمی شلوغ به نظر می آید اما به عنوان حاشیه و کف حمام بسیار مناسب خواهد بود.

۱۰_مدل چیدمان کاشی و سرامیک به صورت چپ و راست موربی :

در این نوع مدل چیدمان، کاشی ها با زاویه ای ۴۵ درجه به صورت چپ و راست کنار هم قرار می گیرند که در این مدل، الگوی  بافت ایجاد شده باعث پیچیده دیده شدن سطح کف می شود.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments