پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معرفی انواع کفپوش، از این ۴ تا کدوم بهتره؟

معرفی انواع کفپوش، از این 4 تا کدوم بهتره؟

معرفی انواع کفپوش، از این ۴ تا کدوم بهتره؟

  معرفی انواع کفپوش، از این ۴ تا کدوم بهتره؟ | پوشش داخلی ساختمان، از رنگ‌ها و کاغذ دیواری گرفته تا کفپوش‌ها، همگی خانه را نونوار می‌کند و شکلی مرتب و زیبا به آن می‌بخشند. در این مطلب از چیدانه قصد داریم که به ویژگی کفپوش‌ها بپردازیم و انواع رایج آن را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با نکته‌های کارآمد قبل از خرید کفپوش، با ما و تجربه گروه طراحی و معماری سارای همراه باشید.

انواع کفپوش برای استفاده در خانه و محوطه

کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام را بنا بر سلیقه و کارایی می‌توانید انتخاب کنید. کارایی کفپوش فقط مختص فضای سربسته نیست و برای فضاهای باز و محوطه نیز می‌توان از کفپوش چمن مصنوعی استفاده کرد. کفپوش‌های فضای بسته، علاوه بر دکوراسیون داخلی خانه و ویلا در فضاهای دیگری همچون سالن‌های ورزشی، رستوران، تالارهای پذیرایی و… نیز استفاده می‌شود.

 از انواع کفپوش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارکت چوبی

پارکت لمینت

موکت

چمن مصنوعی

ویژگی‌های کفپوش پارکت چوبی

یکی از پرقدمت‌ترین کفپوش‌های خانگی، پارکت‌های چوبی است که به سبب راحتی و زیبایی منحصربه‌فردی که به فضای بسته می‌دهد، همیشه پرطرفدار بوده است. رنگ آرامش‌بخش چوب به‌وسیله‌ کفپوش پارکت، در سراسر خانه دیده می‌شود و این یکی از ویژگی‌های زیبایی‌بخش این نوع از کفپوش محسوب می‌شود.

 لایه‌های مستطیلی و تخت چوب درختانی همچون بلوط، کاج، بامبو و افرا،به شکل موازی کنار هم قرار می‌گیرند و کف فضا را پوشش می‌دهند. برای جلا و کیفیت بیشتر این کفپوش زیبا و کلاسیک نیاز است که گاهی سطح آن با لایه‌ای از پلی اورتان پوشیده شود. در اصلاح به این فرآیند لاک زدن گفته می‌شود و استفاده از این ماده براق و شفاف، یکی از ترفندهای نگهداری مطلوب و افزایش طول عمر کفپوش پارکت چوبی است.

ویژگی‌های کفپوش پارکت لمینت

یکی دیگر از انواع کفپوش که امروزه به راحتی جای پارکت چوبی قدیمی را گرفته، کفپوش لمینت است. ویژگی‌های مطلوب کفپوش پارکت لمینت سبب شده که استفاده از آن‌ها نسبت به پارکت چوبی رایج‌تر شود.

این نوع پارکت‌ها معمولاً از جنس HDF هستند و برای نصب آن‌ها برخلاف پارکت چوبی، نیاز به استفاده از چسب نیست و قطعات این نوع کفپوش به‌راحتی کنار هم چفت می‌شوند. تنوع طرح و رنگ پارکت لمینت، دست شما را در انتخاب کفپوش باز می‌گذارد و برای نصب آن‌ها نسبت پارکت چوبی کمتر هزینه پرداخت خواهید کرد.

 عمر ماندگاری کیفیت کفپوش لمینت بالاست و در برابر رطوبت آب و خراش اشیا نسبت به پارکت چوبی مقاوم‌تر عمل می‌کند. برای راهنمایی بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم که از تجربه گروه طراحی و معماری سارای استفاده کنید.

موکت‌های رنگارنگ، نوع دیگری از کفپوش

از گذشته تا امروز، انواع موکت از کفپوش‌های پراستفاده در فضاهای سربسته، به‌ویژه منازل و هتل‌ها بوده است. امروزه تنوع رنگ و طرح موکت و همچنین کیفیت بافت آن نسبت به گذشته بیشتر شده و هنوز هم یک کفپوش رایج و مجبوب در ساختمان محسوب می‌شود.

 اگر اهل کفپوش‌های رنگارنگ با طرح‌های خاص و جذاب هستید، موکت بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. همچنین کفپوش موکت، گرمای خانه را تا حدی حفظ کند و نوع پرحجم آن به دلیل بافت نرمی که دارد، برای استفاده در اتاق کودک بسیار مناسب است.

استفاده از کفپوش چمن مصنوعی برای فضای باز

استفاده از کفپوش چمن مصنوعی در بسیاری از محوطه‌ها، سبب افزایش زیبایی فضا می‌شود و همچنین نظم لذت‌بخشی را در محیط ایجاد می‌کند. استفاده کفپوش چمن مصنوعی در محوطه ویلا، زمین‌های ورزشی و حیاط مدارس بسیار مرسوم است.

چمن

این نوع کفپوش برخلاف چمن طبیعی نگهداری آسان‌تری دارد وحجم مطلوب آن سبب می‌شود که بافتی نرم در سطح ایجاد شود. این بافت نرم آسیب‌های احتمالی در اثر زمین خوردن در فضاهای ورزشی و محیط مدارس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

استفاده از انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی خانه، هتل، ویلا و سایر فضاهای سرپوشیده یا محیط‌های باز، موضوع مهمی در امر دکوراسیون است و امروزه توجه بسیاری به آن می‌شود. قبل از انتخاب نوع کفپوش نیاز است که به سلیقه، کیفیت، قیمت، طول عمر، طرح، رنگ و نوع سطح مدنظر خود بسیار توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و درنهایت نتیجه مطلوبی به‌دست آورید. برای راهنمایی بیشتر در خرید انواع کفپوش و آشنایی با طرح‌های مختلف آن، سری به صفحه پروفایل گروه طراحی و معماری سارای بزنید و از ایده‌های و اطلاعات این مجموعه استفاده کنید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]معرفی انواع کفپوش، از این ۴ تا کدوم بهتره؟


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments