پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معرفی محصولات نانو مرتبط با صنایع کاشی و سرامیک (قسمت اول)

معرفی محصولات نانو مرتبط با صنایع کاشی و سرامیک

معرفی محصولات نانو مرتبط با صنایع کاشی و سرامیک (قسمت اول)

  • محصولات های تصفیه کننده هوا

فناوری نانو (نانو تکنولوژی)، عرصه علمی نوینی است که در حال حاضر طرح های بزرگ سیاسی و تحقیقاتی و توسعه سرمایه گذاری مربوط به این فناوری، به شدت مورد توجه اکثر کشورهای صنعتی جهان قرار گرفته است. ویژگی های اساسی این فناوری سبب شده تا تحلیلگران بدین باور دست یابند که فناوری نانو می تواند در دراز مدت پایه و اساسی برای بهره وری و رشد اقتصادی کشورها باشد.

از طرفی هوا یکی از عناصر اصلی برای بقای موجودات از جمله انسان است. بنابراین حفظ آن از انواع آلودگی هایی که ناشی از فعل و انفعالات طبیعت یا فعالیت های بشری می باشد از مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه می باشد. مشکلات ناشی از آلودگی روزافزون هوا دانشمندان را بر آن داشته است تا با استفاده از تکنولوژی مدرن و پیشرفته به کمک منابع طبیعی و محیط زیست بشتابند که از جمله آنها می توان به فناوری نانو و کاربرد آن در حفظ محیط زیست اشاره کرد.
نانو پوشش های جدید برای تصفیه گازهای آلاینده خروجی از خودروها و واحدهای صنعتی، یکی از روش های کاهش میزان آلودگی هواست که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

نانو پوشش تصفیه کننده هوای نانو هورسان


این پوشش بر پایه رزین های اکریلیک و سیلیکون امولشن و فناوری نانو بوده که ضمن دارا بودن قدرت پوشش بالا و ایجاد سطحی زیبا با ویژگی آب گریزی و غبارگریزی و مقاومت فوق العاده نسبت به شرایط مختلف جوی دارای خاصیت خود تمیزشوندگی نیز بوده و قادر است سطوح ساختمانی را به مدت طولانی از گردو غبار و سایر آلاینده ها محافظت نماید. نانوذرات موجود در این پوشش، انرژی لازم را از نور خورشید دریافت کرده و در حضور رطوب و بخار آب موجود در هوا، رادیکال های هیدروکسیل و پروکسیل آزاد می نماید. این رادیکال های آزاد ایجاد شده در کسری از ثانیه، طی واکنشی باعث شکسته شدن عناصر آلاینده موجود در هوا می شوند. اکسیدهای شکسته شده در واکنش با ذرات رنگ خنثی شده و منجر به تولید دی اکسید کربن و آب می شوند.

مزایای نانو پوشش تصفیه کننده هوا

نانوذرات در طی واکنش، صرفا به عنوان یک کاتالیزور زیستی عمل کرده و به هیچ وجه مصرف نمی شوند و به همین دلیل فرآیند فوق در صورت وجود نور و رطوبت هوا به صورت دائمی ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است به دلیل وجود نانوذرات، رنگ های تصفیه کننده هوا دارای خواص خودتمیزشوندگی و ضد بو و ضد باکتری نیز می باشند.

  • کاربردهای نانو پوشش تصفیه کننده هوا

این پوشش همچنین می تواند تا حد زیادی باعث تجزیه فرمالدئید، بنزن، گازهای فرار و دیگر آلاینده ها شود و از طرفی حتی می تواند آلودگی ناشی از باکتری ها و قارچ ها را نیز تجزیه نماید.

نمای ساختمان های مسکونی، تجاری، صنعتی و ….
منازل ، مطب پزشکان ، متخصصان و ادارات
مهد کودک ها، مدارس،آسایشگاهها و سرای سالمندان
بیمارستانها و اورژانس ها
خوابگاهها ،سالن های غذا خوری ، ورزشی و سینما
کارخانجات صنایع گوناگون مانند صنایع غذایی ، دارویی
آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی
محل نگهداری و پرورش انواع حیوانات مانند گاو ، گوسفند ، ماکیان و …

  • شرایط محیطی

این محصول را می توان در دمای ۱۰ الی ۳۵ درجه سانتی گراد روی سطح خشک اجرا کرد .

  • روش اعمال

  1. در صورت نیاز سطح را بتونه بزنید.
  2. بر روی سطوحی که قبلا رنگ نشده یا دارای خلل و فرج بوده می توانید پرایمر مخصوص رنگهای آکریلیک را رقیق نموده و برروی سطح اعمال کنید.
  3. رنگ را کاملا بهم زده و با آب به مقدار لازم رقیق نموده و بر روی سطح اجرا نمایید.

نکات ایمنی

  • این محصول بر پایه آب بوده و قابل اشتعال نمی باشد، ولی توصیه می شود در صورت تماس با پوست، آن را با صابون و مقادیر زیاد آب شستشو داده و در صورت حساسیت و تحریک بیشتر پوست به پزشک مراجعه نمایید.
  • عملکرد هر هزار متر مربع از این نانو پوشش معادل عملکرد ۷۰ درخت کاج تبریزی برآورد شده است.
  • شرایط نگهداری ۵ درجه سانتی گراد نگهداری شود . – به مدت دو سال، در محیط بسته با تهویه مناسب در دمای ۵ الی ۳۵ درجه سانیگراد نگهداری شود .

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”اول” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-2/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”دوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]


جمع آوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments