پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

رویداد معرفی نیازهای فناوری صنعت کاشی، سرامیک و لعاب در یزد

رویداد ملی معرفی نیازهای فناورانه صنعت سرامیک

رویداد معرفی نیازهای فناوری صنعت کاشی، سرامیک و لعاب در یزد

 

کاشی و سرامیک جزء هفت صنعت انتخابی استراتژیک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد که بیشترین نقش را در شاخص‌های منتخب از جمله سهم ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، صادرات، سهم از بازار و مزیت نسبی از زنجیره تامین و سطح دانش و فناوری را دارد.

صنعت کاشی و سرامیک کشور با برخورداری از تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا توانایی رقابت با محصولات روز دنیا و اروپا را دارد، اما از طرفی به دلیل نبود نوآوری‌ها و دانش و فناوری لازم و نحوه بکارگیری آن در جهت رفع نیازهای خود، همچنین عدم ایجاد و انتقال نوآوری و فناوری قابل بکارگیری در صنعت با وجود ظرفیت بالای تولید قریب به ۵۰ درصد ظرفیت این صنعت بلا استفاده مانده است.

نوآوری و آمادگی فناوری یکی از شاخصه‌های مهم رقابت‌پذیری در عرصه تجارت بین‌الملل است، از این رو سیاست‌گذاری در عرصه فناوری و نوآوری در صنعت سرامیک با برنامه‌ریزی “رویداد معرفی نیازهای فناوری صنعت کاشی و سرامیک و لعاب” با هدف همرسانی عرضه و تقاضای نوآوری و فناوری در حوزه‌های تولید و فرآوری مواد اولیه لعاب، کاشی و سرامیک، سرامیک‌های مهندسی، قطعات و تجهیزات، کاهش بازیابی ضایعات و مدیریت مصرف آب و انرژی با همت مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مجموعه بازار آنلاین سرام پخش و شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و دانشگاه یزد در تاریخ ۲ و ۳ بهمن ماه با حضور ۶۰ شرکت دانش بنیان و فناوری در هتل مشیرالممالک یزد برگزار شد.

در این برنامه ضمن معرفی ۴۴ نیاز فناورانه در شش بخش زنجیره تامین صنعت کاشی و سرامیک از سوی شرکت‌ها و کارخانجات کاشی و سرامیک و لعاب، شرکت‌های دانش بنیان با ارائه فناوری‌های تخصصی و نوآورانه توانسته‌اند به رفع نیازهای احتمالی این شرکت‌ها کمک کنند و بعد از جلسات مذاکره در این همایش، در پایان پیمان‌نامه‌های اولیه برای رفع نیاز انعقاد گردید.

امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران با تصویر ارائه شده از گذشته و آینده این صنعت در کشور زمینه‌ای برای رونق کسب و کارها، توسعه سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت خارجی و کاهش هزینه‌های مبادله ایجاد کند. به اعتقاد متولیان این حوزه، این تصویر به بخش خصوصی که عامل اصلی پویایی اقتصاد کشور است، کمک می‌کند بهتر و آسان‌تر درباره توسعه فعالیت‌های خود تصمیم بگیرد.


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments