پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مواد شیمیایی شوینده و محافظ سنگ و سرامیک

مواد شیمیایی شوینده و محافظ سنگ و سرامیک

مواد شیمیایی شوینده و محافظ سنگ و سرامیک

مواد شیمیایی شوینده و محافظ سنگ و سرامیک | هر وسیله و ابزاری که بشر از آن استفاده می کند برای افزایش طول عمر و بهره وری بیشتر قاعدتاً نیازمند مراقبت و محافظت هایی می باشد که سنگ و سرامیک هم از این قاعده مستثنی نیست. مواد شیمیایی شوینده و محافظ برای سنگ ها و سرامیک ها به منظور جلوگیری از نفوذ آب و چربی ها و انواع لکه ها استفاده می شوند. برای محافظت از سنگ و سرامیک انواع مواد شیمیایی با انواع برندها در بازارها وجود دارند که هر کدام به منظور خاصی می توانند استفاده شوند.

 

مواد ترمیم کننده سنگ ها

این مواد برای ترمیم سنگ های خورده شده استفاده می شوند و جلای ویژه ای به سنگ ها خصوصاً سنگ های مرمری می دهند. این محافظ ها از مواد کریستالیزه و میکرو کریستالین تشکیل می شوند.

 

مواد ضد شوره

شوره یکی از بزرگ ترین معضلات و مشکلات مصالح ساختمانی خصوصاً سنگ و سرامیک است که به دلیل وجود نمک های محلول می باشد. این مواد مانع از نفوذ آب و رطوبت به داخل سنگ و سرامیک می شوند که این کار باعث می شود که نمک ها نتوانند به حالت محلول در بیایند و شوره، سپیدک، خزه و یا قارچ تولید کنند و محافظت از سنگ و سرامیک را به نحو احسن انجام می دهند.

 

مواد ضد لک و ضد سر خوردن

این مواد هم مانع از جذب آب و مایعات و مواد چرب به سطح سنگ و سرامیک می شوند و به نوعی سطح مصالح را پولیش می کنند و از آن محافظت می کنند.

 

انواع واکس های ایجاد صیقل و درخشندگی

این واکس ها از مواد پلیمری تشکیل می شوند و به عنوان یک پولیش و محافظ در برابر نفوذ مایعات و همچنین خوردگی و سایش برای سنگ و سرامیک عمل می کنند.

 

واکس های ایجاد مقاومت

این واکس ها هم مقاومت سنگ و سرامیک را در برابر سایش و خوردگی بالا می برند. همچنین کاربردهای دیگری مانند جلا دهندگی و درزگیری را دارند.

تمامی این مواد محافظ و واکس ها در برندها معتبر و مختلفی در بازار موجود هستند و به منظور های مختلفی استفاده می شوند. البته قبل از استفاده از این مواد شیمیایی بهترین راه محافظت از سنگ و سرامیک و مصالح دیگر تمیز نگه داشتن آنها در مقابل مایعات، لکه ها و … است.

مواد شیمیایی شوینده و محافظ سنگ و سرامیک

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] مواد شیمیایی شوینده و محافظ سنگ و سرامیک


منبع: ایران سرام

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments