پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC | پس از اینکه کفپوش مناسب خانه انتخاب شد، آخرین گام قبل از سفارش محصول و نصب آن، اندازه‌گیری اتاق است. این یک مرحله اساسی براینصب کفپوش تلقی می‌شود زیرا یک سفارش خیلی کوچک باعث ایجاد دردسر می شود و یک سفارش خیلی بزرگ هزینه را به هدر می‌دهد.

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

اجرای کفپوش pvc شامل ۴ مرحله است : زیرسازی، نظافت، نصب کفپوش و اجرای قرنیز

نحوه اجرای کلی

در مواقعی که سطح اولیه دارای پستی و بلندی قابل توجهی است، قبل از هر کار زیر سازی لازم است. از آنجا که کف هر اتاق در معرض رطوبت است برای زیرسازی، استفاده از ترکیب سیمان، پودر سنگ و چسب بتن پیشنهاد می شود. کفپوش های PVC  پس از زیر سازی توسط چسب روی سطح زمین قرار می گیرند. لازم به ذکر است که به دلیل خاصیت ارتجاعی کفپوش های PVC نیازی به استفاده از فوم های سایلنت در زیر آن نیست. نصب کفپوش های پی وی سی بسیار آسان بوده و زمان کمی صرف نصب آن خواهد شد، علاوه بر این بدون هیچگونه ملات ساختمانی و فقط با چسب به کف چسبیده می شود.

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

کفپوش های pvc مرغوب دارای یک لایه UV روی کار هستند که آن را در برابر نور خورشید مقاوم ساخته و باعث ثبات رنگ آن می شود. در موقع چسب کاری باید دقت نمود که اگر این لایه به چسب آغشته شد بلافاصله با استفاده از پارچه نخی تمیز و خشک کاملا نظافت شود زیرا این لایه در برابر مشتقات بنزین حساس است.

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

معمولاً جهت افزایش زیبایی و جلوه انواع کفپوش PVC و همچنین پارکت و لمینت در کنار دیوارها، از قرنیز مناسب استفاده می‌شود. کفپوش PVC روی هر سطح مسطح مانند موزاییک، سرامیک، سنگ و یا سیمان صاف و بدون موج قابل اجرا است. برای نصب کفپوش PVC چوبی روی کف ابتدا باید زیرسازی مناسب انجام شود. بدین صورت که اگر قرار است روی کفسرامیک یا سنگ نصب شود، باید سرامیک‌هایی که آسیب دیده‌اند ترمیم شوند تا هر گونه پستی و بلندی از بین برود. در غیر این صورت به دلیل ضخامت بسیار کم کفپوشPVC ، تمامی پستی و بلندی‌های کف از پشت کفپوش احساس خواهند شد. کفپوش PVC با چسب به کف چسبانده می‌شود و امکان جابجایی ندارد. همچنین بهتر است با توجه به ضریب انبساط بالای PVC دمای اتاق در هنگام نصب بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد باشد. بدین منظور بهتر است کفپوش را حداقل ۲۴ ساعت در اتاق قرارداد تا با اتاق هم دما شود.

نحوه نصب کفپوش PVC با طرح های گوناگون

نصب کفپوش pvc از نظر طرح نیز به روش های مختلفی صورت میگیرد، طرح های لوزی، آجری، موزاییکی و خشتی از جمله این طرح های نصب هستند. هریک از این روش ها ضمن ایجاد نوعی از زیبایی، کاربرد های فنی و معماری خاصی نیز دارند.

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

روش لوزی

روش نصب لوزی باعث می شود فضا وسیعتر به نظر آید. این روش معمولا در فضاهایی به کار می رود که با توجه به ابعاد کفپوش، میزان پرت مصالح  قابل ملاحظه نباشد. در فضاهای پر زاویه این روش به کار نمی آید. برای روش لوزی تنها کفپوش pvc به ابعاد مربع می تواند استفاده شود و کفپوش pvc مستطیل برای طرح های دیگر نصب مناسبتر است.

نکته مهمی که قبل از شروع کار باید مد نظر نصاب قرار گیرد، نحوه چیدمان مبلمان در هر فضا است. به این ترتیب بخش هایی که به ناچار برش خورده تر است در قسمتهایی از کف قرار می گیرد که جلوی چشم نیست.

روش موزاییکی

در روش نصب موزاییکی قطعات دقیقا مجاور و در امتداد همان طول و عرض اجرا می شوند.

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

روش آجری

روش نصب آجری راه دیگر اجرای کف است که دیرتر از روش موزاییکی مرسوم شد. در این طرح از آنجا که درز سنگ و سرامیک در امتداد هم نیست، باعث می شود کار در مقابل تردد ثبات بیشتری داشته باشد. از دیگر محاسن این روش، محافظت از لبه های چهار گوشه کفپوش pvc است که معمولا آسیب پذیرتر می باشند.

نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC

روش خشتی

در روش نصب خشتی برخلاف روش آجری بندها نه در وسط، بلکه در قسمتی از طول قطعه قبل کار اجرا می شود. روش آجری معمولا برای قطعات مربع و روش خشتی برای قطعات مستطیل شکل کاربرد دارند. از این روش برای نصب کفپوش های pvc تایل نیز استفاده می شود. در مواقعی که کفپوش PVC دارای برش نادقیقی باشند، روش نصب خشتی باعث گم شدن ایراد کار نیز می شود.

اصول نگهداری از کفپوش PVC

  • کفپوش پی وی سی به راحتی با یک پارچه مرطوب یا طی قابل تمیز شدن است.
  • قابل شستشو بوده و در صورت خیس شدن مشکلی ایجاد نمی شود.
  • باید از به کار بردن مواد شیمیایی و اسیدی جهت نظافت خودداری شود.
  • همیشه باید مقداری بیشتر از کفپوش نصب شده خریداری شود و بقیه آن جهت تغییر دکوراسیون در آینده نگهداری گردد.
  • باید از یک نصاب حرفه ای استفاده شود.
  • باید شرایط گارانتی محصول پرسیده شود.
  • باید از کشیدن اجسام سنگین یا نوک تیز روی کفپوش خودداری شود.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نحوه نصب و نگهداری کفپوش های PVC


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments