پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نصب شوفاژ حوله خشک کن

نصب شوفاژ حوله خشک کن

نصب شوفاژ حوله خشک کن

  نصب شوفاژ حوله خشک کن | آسان ترین راه برای نصب رادیاتور حوله ی جدید، قرار دادن آن در محل رادیاتور معمولی است. در این صورت نیازی به تخلیه ی آب و یا کندن کف و قرنیز ها نیست. سیستم گرمایشی را خاموش کرده و قبل از جدا کردن رادیاتور از دیوار، شیر آن را در طرفین ببندید.

رادیاتور حوله ای به همین لوله ها متصل خواهد شد. اما اگر مایل به داشتن لوله های کرومی هستید که با رادیاتور کرومی جدید هماهنگ باشد، و یا اگر اندازه ی رادیاتور جدید با نوع قدیمی آن متفاوت است، می بایست آب سیستم را تخلیه کرده و لوله کشی را تغییر دهید. در این صورت دست شما در انتخاب رادیاتور جدید باز است. نصب لوله های جدید کار سختی نیست و به گرما و لحیم کاری نیازی ندارد.قبل از شروع کار، از تخلیه ی آب سیستم و برداشتن پوشش کف حمام و قرنیز ها اطمینان حاصل کنید.

نصب رادیاتور جدید

آماده سازی

ابتدا رادیاتور قدیمی و بست های را از دیوار جدا کرده و سوراخ بست را پر کنید. از محکم بودن نگهدارنده های جدید برای تحمل وزن رادیاتور پر از آب اطمینان حاصل نمایید. فاصله ی آخرین ریل از زمین باید حداقل ۲۰ سانتی متر باشد.

لوازم مورد نیاز

آچار فرانسه
مداد
تراز
ردیاب سیم و لوله
دریل برقی با مته ی سرامیکی
پیچ گوشتی
آچار لوله یا انبردست واترپمپ
کاتر مخصوص لوله های کوچک
بتونه
نوار چسب کاغذی
نوار تفلون
رادیاتور حوله ای، نگهدارنده و دیوارکوب
یک جفت شیر رادیاتور
یک لوله کرومی یا روکش کرومی ۱۵ میلی متری
دو عدد پیچ تلسکوپی
لولای زانویی
اتصال رادیاتور حوله به لوله کشی

اگر از یک رادیاتور حوله کرومی استفاده می کند بهتر است لوله ی مسی با روکش کروم را بکار بگیرید. از یک تکه روکش کرومی برای پوشاندن قسمتی از لوله که نیاز به تعویض ندارد استفاده کنید. پیچ تلسکوپی به چفت شدن هرچه بهتر این روکش کمک می کند.

پوشش لوله ها

میتوانید با استفاده از روکش کرومی به لوله های پلاستیکی قدیمی خود جلوه ای نو ببخشید. آنها را به اندازه برش داده رو روی لوله چفت کنید.

تعویض شیر

اگر تمایلی به عوض کردن شیر ندارید می توانید هر از چند گاهی آن را باز کرده و با نوع جدید آن جایگزین کنید.

قدم اول

ابتدا پیچ تلسکوپی را به مجرای ورودی و خروجی رادیاتور حوله ای نصب کنید. بهتر است این کار را قبل از اتصال به دیوار انجام دهید.

قدم دوم

لولای زانویی را به پیچ تلسکوپی متصل کرده و روی مجرای ورودی رادیاتور قرار دهید. سپس با بریدن طول لوله راهی بین زانوی جدید و شیر رادیاتور باز کنید. از نوار تفلون برای محکم کردن اتصال زانویی استفاده کنید.

قدم سوم

شیر قدیمی را باز کرده و شیر جدید را جایگزین کنید. سپس با استفاده از یک زانویی مناسب مجرای خروجی رادیاتور را به سمت دیگر لوله کشی متصل کنید. تنها زمانی اتصالات را سفت کنید که از جای صحیح آنها مطمئن هستید. اتصال را با یک انبردست یا واتر پمپ ثابت نگه داشته و با آچار فرانسه مهره ها را سفت کنید. مراقب باشید که مهره ها بیش از اندازه سفت نشوند.

راه اندازی لوله کشی جدید برای رادیاتور لوله ای

اگر برای داشتن رادیاتور جدید، لوله کشی را تغییر داده اید، میبایست آب سیستم را تخلیه کنید. از تراز بودن اتصالات لوله ها اطمینان حاصل کنید. پس از نصب هر دو سمت رادیاتور به دیوار، سیستم انتقال آب و گرما را روشن کنید. قبل از پهن کردن پوشش حمام و نصب قرنیز ها از نشت ندادن لوله ها مطمئن شوید.

قدم اول

از نوار تفلون برای پوشاندن اتصال بست شیر رادیاتور استفاده کنید. (بهتر است این کار را قبل از نصب رادیاتور روی دیوار انجام دهید.) سپس اقدام به راه اندازی دوباره رادیاتور کنید.

قدم دوم

با استفاده از کاتر مخصوص لوله های کوچک برشی بر روی لوله ی آب گرم ایجاد کنید. سپس برش را با پشم سیم بپوشانید.

قدم سوم

از یک بست فشاری استفاده کنید. پس از اندازه گیری، قسمت کوچکی از طول لوله را برش دهید.این لوله شیر آب گرم را به مجرای ورودی رادیاتور متصل می کند.

قدم چهارم

لوله ی روکش کرومی را پس از اندازه گیری برش دهید. این لوله مجرای ورودی رادیاتور را به شیر آب متصل می کند.

قدم پنجم

بخش های افقی و عمودی مجرای ورودی جدید را با استفاده از اتصال زانویی بهم وصل کنید. استفاده از نوار تفلون بر روی اتصالات را فراموش نکنید. همین روند را در سمت دیگر برای وصل کردن رادیاتور به لوله کشی تکرار کنید.

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments