پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نکات مهم در اندازه گیری و برش کاشی

نکات مهم در اندازه گیری و برش کاشی

نکات مهم در اندازه گیری و برش کاشی

نکات مهم در اندازه گیری و برش کاشی | زمانی که در نصب کاشی به لبه های انتهایی برسید باید کاشی را برش دهید. دو روش برای چگونگی انجام این کار وجود دارد
– روش اول این است که تا حد امکان از کاشی¬های کامل استفاده کنید و کاشی های برش خورده را ذخیره کنید
– روش دوم آن است که از کاشی های برش خورده برای لبه ها استفاده کنید

پیش از راه رفتن روی کاشی ها به زمانی که لازم است تا کاشی تثبیت شود طبق نظز سازنده دقت کنید.
فضای مورد نیاز برای نصب کاشی را قبل از برش دادنکاشی اندازه بگیرید و تما فضای اضافی بین کاشی ها را برای ملات و تزریق آن در اندازه گیری¬ها مدنظر قرار دهید.
سعی کنید حدود یک هشتم اینچ از آخرین کاشی تا دیوار فاصله بگذارید تا فضای کافی برای تغییر و یا گسترش طرح وجود داشته باشد. این فضا معمولا با دیوار پوش¬ها پوشش داده می¬شود.

ریختن دوغاب:

دوغاب تنها به اندازه یک خط بین کاشی¬ها قرار می¬گیرد و وظیفه مهم پیوند زدن بین کاشی¬ها و جلوگیری از ترک خوردن بین آنها را بر عهده دارد.بنابراین نقش مهمی را در فرآیند نصب کاشی دارد.

نکات مهم در اندازه گیری و برش کاشی

آماده کردن سطح کاشی برای ریختن دوغاب

در ابتدا لازم است تا فضای کاری خود را برای ریختن دوغاب کاملا تمیز کنید تا دوغاب به طور کامل در محل اتصالات قرار گیرد(تزریق شود)
یک چاقو میتواند ابزار خوبی برای تمیزکردن مفاصل و شیارهای بین کاشی¬ها باشد. حتما سطل آب خود را مرتبا تعویض کنید و با آب تمیز و اسفنج خشک کار کنید. اگر از کاشی¬های دست ساز مانند شیشه، سرامیک یا چینی استفاده می¬کنید میتوانید پس از تمیز کردن سطح تزریق دوغاب را آغاز کنید. ولی اگر از کاشی¬های سنگی طبیعی یا کاشی سیمانی محصور استفاده می¬کنید توصیه می¬شود پیش از تزریق از سیلر سنگی استفاده کنید( خصوصا برای کاشی¬هایی با بافت بسیار سنگین)
برای مخلوط کردن دوغاب با ترکیبات خاص حتما باید به توصیه های سازنده¬گان مراجعه کنید. ممکن است این مرحله در بسیاری از مواردلازم نباشد چراکه پودر آنها به صورت آماده در بازار موجود است. پودر دوغاب را کمک کم به مایع اضافه کنید و آن را آرام مخلوط کنید تا دوغاب به صورت یکنواخت باشد میتوانید آب بیشتری اضافه کنید تا پودر به خوبی در آن مخلوط شود.پس از ترکیب شدن کامل پودر و آب بگذارید مخلوط مدتی در فضای باز بماند.

در حین کار یک سطل آب و اسفنج نیز داشته باشید و به صورت مداوم سطح کار خود را تمیز کنید. اتصالات را از بالا تا پایین کاملا پر کنید در حین کار برای صاف کردن سطح از ابزارهایی شبیه کفگیر یا ماله با لبه مسطح استفاده کنید.
مراقب باشید در حین تمیزکاری از آب زیاد استفاده نکنید زیرا آب زیاد می¬تواند رنگدانه ها را از دوغاب حذف کند و آن را کمرنگ تر کند.
تمیزکردن و تزریق را هر ۱۰ الی ۳۰ دقیقه یک بار تکرار کنید. دوغاب را به اندازه تزریق کنید و از تزریق اضافی آن جدا پرهیز کنید.
پس از ریختن تزریق دوغاب اجازه دهید تا دوغاب برای مدتی بماند تا تثبیت شود. پس از آن با یک دستمال تقریبا خشک یا اسفنج کاشی ها را تمیز کنید. دقت کنید که اسفنج کاملا خشک باشد زیرا آب می¬تواند ذرات پودری دوغاب را جدا کند و منجر به از هم گسیختگی آن شود.

 

آب بندی

انواه سیلرها (آب بند های جلا دهنده) علاوه بر محافظت از کاشی میتوانند به ظاهر کاشی جلوه ای دوباره بخشند. کاشی را براق یا مات جلوه دهند.

تمامی دوغاب ها نیاز به آب بندی ندارند و در این باره باید با سازنده و یا فروشگاهی که از آن خرید کرده اید مشورت بگیرید. پس از آب بندی، سیلرهای اضافی را از روی کاشی ها پاک کنید تا از بوی ماندگاری بد جلوگیری کنید.

بتونه کاری

بتونه برای ایجاد پیوند قوی و ضد آب بین اتصالات اعم از کاشی، دیوار و… استفاده میشود.

با استفاده از بتونه می¬بایست تمامی اتصالات کاشی ۹۰ درجه، چه بین دو دیوار و چه بین کاشی و دیوار را بتونه کاری کنید. روش¬های مختلفی برای بتونه کاری وجود دارد برای استفاده از روش درست و بهترین پیشنهاد بهتر است با یک مشاور مشورت کنید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]نکات مهم در اندازه گیری و برش کاشی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments