پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نگهداری از کاشی و سرامیک

نگهداری از کاشی و سرامیک

نگهداری از کاشی و سرامیک

نگهداری از کاشی و سرامیک | عمر کاشی تنها به جنس آن وابسته نبوده و به شیوه نگهداری از آن نیز بستگی دارد. توجه به این نکته ضروری است که برای حفظ خصوصیات فنی و زیبایی کاشی ها باید آن ها را به شیوه مناسب تمیز نمود.
هنگام تمیز کردن کاشی ها بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشیم:


۱.مواد شوینده

برای شستن کاشی ها بهتر است از شوینده های استاندارد یا شوینده های مخصوص کاشی و سرامیک استفاده کنیم. ازمواد اسیدی که از غلظت و خورندگی بسیار بالایی برخوردار هستند، استفاده نکنیم. این گونه مواد شاید به خود کاشی آسیب نزنند، اما به ملات بندکشی بین کاشی ها آسیب می رسانند. لازم به یادآوری است صرفاً ملات های بندکشی ساخته شده از مواد اپوکسی نسبت به خوردگی ناشی از مواد شیمیایی مقاوم می باشند.


۲.روش های شستشو

هنگامی که مشغول تمیزکاری هستیم، از اشیا و مواد زبر و ساینده استفاده نکنیم. اگر مجبوریم از آنها استفاده کنیم، نهایت دقت را به کار بریم. یادتان باشد که استفاده از این گونه مواد بر سطح کاشی های براق آثار خراش و خط افتادگی به جای می گذارند.

 

۳.آلودگی هایی که باعث سایش نیز می شوند

انواع خاصی از آلودگی ها، مثل شن و یا گرد و خاک، باعث سایش کاشی ها می شوند. برای جلوگیری از ورود چنین آلودگی هایی بهتر است از پادری های مناسب استفاده کنیم که قبل از ورود افراد به ساختمان، کف کفش آن ها را تمیز کند و مانع از ورود آلودگی ها به داخل ساختمان شود.

 

۴.احتیاط و محافظت

سطوح کاشی شده کف، سطوح ارتجاعی نیستند. به عبارت دیگر، آن ها فقط در برابر شوک های ملایم مقاوم هستند. باید از افتادن اشیای سنگین بر آن ها جلوگیری کرد. بهتر است در جاهایی که احتمال افتادن اشیا زیاد است، مانند مقابل اجاق گاز و سینک ظرفشویی در آشپزخانه ها از کفپوش هایی که خاصیت ارتجاعی دارند، استفاده نمود.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نگهداری از کاشی و سرامیک


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:باکس

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments