پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

هفت خان فروش اینترنتی کاشی و سرامیک

هفت خان فروش اینترنتی کاشی و سرامیک

هفت خان فروش اینترنتی کاشی و سرامیک

هفت خان فروش اینترنتی کاشی و سرامیک | علت غیبت طولانی مدت صنعت کاشی و سرامیک ایرانی در بازار آنلاین در چیست؟ این مقاله به دنبال پاسخ این پرسش است. همچنین داستانی را روایت می­کند که چطور فروشگاه اینترنتی سرام پخش توانسته هفت چالش بزرگ بر سر راه فروش اینترنتی کاشی و سرامیک را با موفقیت طی کند…

علت غیبت صنعت کاشی و سرامیک در بازار آنلاین

زمانی که اولین کارخانه کاشی سرامیک در سال ۱۳۳۹ افتتاح شد، هیچکس فکرش را نمی­کرد که روزی صنعت کاشی و سرامیک ایران به جایگاهی برسد که ۳۸ هزار نفر بطور مستقیم در آن مشغول بکار باشند و انواع سرامیک ایرانی فروش موفقی را در بیش از ۴۰ کشور تجربه کند.

هم اکنون کارخانجات کاشی سرامیکی ایرانی با تولید ۳۹۸ میلیون متر مربع، رتبه هفتم را در بین تولیدکنندگان برتر بین المللی دارد. سهم مصرف­کننده داخلی چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون متر مربع از این رقم می­باشد. مابقی تولیدات  نیز صادر می­شود. با این حال حضورِ کم­رنگ این صنعت در بازار آنلاین کاملا مشهود است:

فروشندگان کاشی و سرامیک هیچگاه از یک وبسایت یا پیج اینستاگرامی تبلیغاتی با محصولات محدود به یک برند خاص فراتر نرفته­اند. بیشتر خرده­فروشان کاشی و سرامیک اجاره ی بنرهای سطح شهر را مقدم بر مارکتینگ آنلاین می­دانند. اما دلیل تمایل فروشندگان کاشی و سرامیک به حفظ بازار محلی در چیست؟

« بر سَر مسیر فروش اینترنتی کاشی و سرامیک و سایر مصالح ساختمانی، هفت خان فروش اینترنتی قرار دارد؛ اگر در کار فروش کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ فعال هستید و یا معمار، ساختمان­ساز و علاقه مند به مباحث کسب و کار آنلاین می­باشید، خواندن این مقاله کمک بزرگی در درک راه حل­های فروشگاه سرام پخش برای مقابله با هفت خان فروش اینترنتی کاشی و سرامیک خواهد کرد. »

خان اول) تفاوت ها در بازاریابی و فروش کاشی و سرامیک

تفاوت زیادی بین خرید و فروش انواع سرامیک و دیگر مصالح ساختمانی با سایر کالاها و خدمات دارد. اگر بخواهید کالایی را (چه حضوری، چه آنلاین) بفروش برسانید، تنها به برندینگ قوی و خلق تجربه شخصی برای مصرف­کننده نیاز دارید. در حالیکه در بازار کاشی سرامیک، فعالیت بازاریابان، مشاوره و روابط آنها نقش تعیین کننده­ای در انتخاب مشتری خواهد گذاشت. انتقال چنین تجربه­ای در قالب فضای آنلاین، چالش اصلی هر فروشگاه آنلاین می­باشد.

هفت خان فروش اینترنتی کاشی و سرامیک

راهکار فروشگاه آنلاین سرام پخش ایجاد پلی ارتباطی قوی برای مشتریان و بازدیدکنندگان سایت است. با امکان گفتگوی آنلاین و رایگان با کارشناسان سرام پخش می­توانید در همه مراحل انتخاب و خرید اینترنتی کاشی سرامیک و سایر محصولات موجود در سرام پخش، مشاوره بگیرید.

خان دوم) نسبت وزن به قیمت کاشی و سرامیک

یکی از تفاوت های اصلی فروش اینترنتی سرامیک با سایر کالاهای دیجیتال، پوشاک و محصولات سوپرمارکتی، نسبت وزن به قیمت بالای کاشی و سرامیک و سایر مصالح ساختمانی است. شما می­توانید هزینه ۵ الی ۵۰ میلیونی بابت یک گوشی موبایل حداکثر  ۳۰۰ گرمی که به راحتی از طریق پُست ارسال می­شود.

این وضعیت در حالیست که اگر قصد خرید سرامیک کف بصورت آنلاین را برای سالن پذیرایی داشته باشید، بسته به ابعاد و جنس سرامیک، وزن خرید شما چیزی در حدود ۸۰۰ کیلوگرم می­شود؛ پس نمی­توانید روی خدمات رایج پستی حسابی باز کنید!

خان سوم) معرفی ویژگی­های هر کالا و دسترسی مشتری به اطلاعات صحیح

مشتریان به اطلاعاتی موثق و معتبر پیش از خرید آنلاین نیاز دارد. این مطلب در موقع خرید اینترنتی انواع کاشی و سرامیک هم صدق می­کند. اما به دلیل غیبت طولانی این صنعت در بازار آنلاین، پرسش­های زیادی که برای فروشنده آنلاین کاشی و سرامیک پیش می­آید: مشتریان نیاز به چه اطلاعاتی دارند؟ آیا تنها به مشخصات کلی اکتفا کنند یا استانداردهای فنی و تخصصی محصول به صورت کامل شرح دهند؟

راهکار سرام پخش، مجموعه­ای از اطلاعات کلی، مشخصات فنی و تخصصی و همچنین امکان مشاهده دکور زنده، می باشد. مهم نیست ملاک مشتری برای خرید کاشی، تنها ظاهر باشد یا بخواهد تمامی اطلاعات کمی و کیفی محصول را مطالعه کند. همه­ی مشخصات در فروشگاه سرام پخش به راحتی در دسترس شماست.

خان چهارم) برآوردِ دقیق سرامیک مورد نیاز مشتری

هیچ کس از کارتن­های سرامیک اضافی انباشته شده در انبار خانه­اش خوشش نمی آید! قطعا یکی از چالش­های در خرید اینترنتی، محاسبه متراژ کاشی مورد نیاز مشتری است. فروشگاه سرام پخش این مشکل را با استفاده از ابزار محاسبه متراژ کاشی سرامیک برای هر اندازه فضایی و به تعداد دفعات نامحدود، حل کرده است.

خان پنجم) مسافت های طولانی، هزینه­های بالای ارسال

قبلا هم به این اشاره کردیم که بالا بودن نسبت وزن به قیمت سرامیک، یک مشکل اساسی است. هزینه های بالای ارسال کاشی و سرامیک زمانی که مسافت بین فروشگاه با مقصد طولانی باشد، بسیار بیشتر خواهد شد.

سرام پخش تنها یک فروشگاه اینترنتی با تعداد محدودی برند نیست! ویژگی مارکت پلیس (Market Place) بودن سرام پخش پلتفرمی است که در آن فروشندگان کاشی و سرامیک در هر نقطه­ای از ایران می­توانند به صورت آنلاین محصولاتشان را بفروش برسانند. در نتیجه کمتر شدن فاصله­ها، هزینه­های بالای ارسال سَر شکن خواهد شد.

خان ششم) تحویل در کوتاه­ترین زمان ممکن

چالش تحویل فوری در خرید آنلاین کاشی سرامیک و پرسلان همواره مطرح بوده است. مدیریت ارسال کاشی سرامیک یک برند خاص چندان سخت نیست اما در نگاه اول، مدیریت و ارسالِ سفارشی که شامل چند مدل سرامیک از برندهای گوناگون، که هر کدام از انبارهای جداگانه­ای بارگیری می­شود، امکان ناپذیر به نظر می­رسد.

فرآیند فروشگاه سرام پخش به صورت آنلاین و با متصل کردن سفارش شما به نزدیک ترین انباری که دارای کاشی و سرامیک موردنظرتان است، صورت می­گیرد. در نتیجه خبری از پیچیدگی­های تحویل سرامیک از برندهای مختلف خبری نیست.

هفت خان فروش اینترنتی کاشی و سرامیک

خان هفتم) همراهی پس از فروش  

اهمیتی ندارد خرید آنلاین کاشی، سرامیک و پرسلان به صورت جزئی یا عمده باشد. اغلب مشتریان به اطلاعات بیشتری برای نصب و تکمیل کاشی کاری خانه خود نیاز دارند. این اطلاعات گاهی در قالب اینفوگرافی یا معرفی و امکان خرید آنلاین مصالحی که در نصب کاشی مورد استفاده قرار می­گیرند مثل چسب کاشی، پودر بندکشی مخصوص یا ابزار نصب سرامیک مثل دستگاه برش و ماله در فروشگاه و همینطور مجله سرام پخش در دسترس می­باشد.

برای مشاهده خدمات و خرید انواع کاشی، سرامیک، پرسلان، تجهیزات نصب آن ها و همچنین دیگر مصالح ساختمانی به فروشگاه سرام پخش مراجعه کنید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments