پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

هنر سرامیک در حال رشد است

هنر سرامیک در حال رشد است

هنر سرامیک در حال رشد است

کاترین دوب، هنرمند کالیفرنیایی، عقیده دارد که هنر سرامیک به سرعت راه خودش را پیدا کرده و رشد می کند. او به تازگی با خلق الگوهای طبیعی و تکرار آن در دیوار، اطراف پنجره ها و حتی سقف ها مشهور شده است.

دوبل پس از آموزش پیشرفته در زیست شناسی، بیوشیمی و شیمی و همین طور بیوتکنولوژی به علم سرامیک رسید و پس زمینه علمی او در زیست شناسی الهام بخش کارهای هنری اش شد. در این مقاله با تعدادی از آثار هنری او آشنا خواهید شد؛ همچنین نگاهی به روند جذاب تبدیل خاک رس به محصولات هنری سرامیکی می اندازیم.

هنر سرامیک در حال رشد است

تمام آثار کاترین دوب در پروژه ای با عنوان “رشد” ساخته شده است. کارشناسان هنری کار او را “یک فرصت فوق العاده برای ارائه سرامیک در فضاهای معماری مختلف و درگیر کردن مخاطبان جدیدی که تاکنون خاک رس را در نظر نگرفته است” ارزیابی می کنند.

کاترین دوب در این باره می گوید: پروژه هنری “رشد” که مخلوطی از علم و هنر سرامیک است باعث افزایش توجه من به جهان اطراف می شود. من از فرایند اکتشاف لذت می برم، تمام آثار این مجموعه از الگوها و اشکال رایج طبیعت گرفته شده و در نهایت به نتیجه ای منطقی رسیده است.

همینطور باید در نظر گرفت که خلق این اثر هیچ محدودیتی ندارد، این آثار می توانند در تمام دیوار، اطراف پنجره و حتی سقف نصب شوند.

هر اثر شامل قطعات سرامیکی دست ساز و منحصر به فردی است که روی یک محیط در نظر گرفته شده نصب می گردند. هزاران قطعه به طور جداگانه ساخته شده اند و بعد از لعابکاری روی دیوار نصب می شوند. در تمام این فرآیند از هیچ قالبی استفاده نمی شود.

عکسی که در زیر مشاهده می کنید، “شکوفه” نام دارد. هر قطعه شامل هزاران رشته سرامیکی است که روی کاشی نصب می شود. بنابراین هر کاشی یک اثر کاملا منحصر به فرد تلقی می شود.

هنر سرامیک در حال رشد است

آغاز کار: از چند بلوک خاک رس

هنر سرامیک در حال رشد است

در این قسمت گل رس آماده برای فرآیند صاف کردن می شود. در این فرآیند از غلتک های دستی بزرگ استفاده می شود تا بلوک ها به صفحاتی با ضخامت پایین تبدیل شوند. با استفاده از یک ابزار اندازه گیری ساده می توانید ضخامت صفحات را تنظیم کنید.

هنر سرامیک در حال رشد است

قدم بعدی شکل دادن به این ورقه هاست. می توان این ورقه ها را به اندازه های گوناگون برش داد و سپس به آنها انحنا افزود. به این ترتیب الگوهای موجی شکل می گیرند. به دلیل اینکه خاک رس آهسته خشک می شود، باید آن ها را در کوره پخت.

هنر سرامیک در حال رشد است

پس از پخت، این قطعه ها باید سرد شود. بعد هر کدام از این امواج تمیز شده و لعاب رو آن ها قرار می گیرد. لعاب باید به صورت چند لایه و کاملا یکنواخت روی سطح قطعه ها قرار بگیرد. و دوباره به داخل کوره بروند.

هنر سرامیک در حال رشد است

پس از لعاب خشک، امواج دوباره در قفسه های کوره برای شلیک لعاب انباشته می شوند. پس از آن، درب کوره برای خنک کردن قطعات باز می شود.

هنر سرامیک در حال رشد است


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments