پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

وضعیت صادرات کاشی و سرامیک به عراق

وضعیت صادرات کاشی و سرامیک به عراق

وضعیت صادرات کاشی و سرامیک به عراق

۳ خبر مهم در رابطه با وضعیت صادرات کاشی و سرامیک به عراق

خبر اول : وقتی دو سوم کارخانه‌های کاشی و سرامیک کشور اضافه هستند، صادرات رمز بقای کارخانه های
فعال می شوند.
 

۱۰۰ کارخانه از ۱۴۷ کارخانه کاشی سرامیک ایران، مازاد محسوب می شوند:

خبرگزاری فارس: مهدی فکری، عضو انجمن کاشی و سرامیک ایران، در یک نشست خبری با بیان اینکه از مجموع ۱۴۷ واحد تولید کاشی و سرامیک در کشور، ۱۰۰ واحد (حدود دو سوم) مازاد محسوب می‌شوند، اظهار داشت: کاشی و سرامیک ایران از نظر کیفیت کمی پایین تر از تولیدات ایتالیا و اسپانیا ارزیابی می‌شود، اما از لحاظ قیمت ارزان تر است و به همین دلیل تولیدات این کشورها توان رقابت با محصولات ایرانی را ندارند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد تولید کاشی و سرامیک کشور یعنی ۲۰۰ میلیون متر مربع در داخل مصرف شد و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال نیز همین میزان مصرف کاشی و سرامیک در داخل داشته باشیم.

وی در ادامه از امضای قرارداد صادرات ۵۰۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک ایران طی ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: صادرات به عراق دارای پیچیدگی زیادی است و در حال حاضر شرکت های ایرانی از طریق واسطه ها محصول خود را به صورت ریالی عرضه می‌کنند، اما دلالان، آن را به صورت ارزی به طرف عراقی می‌فروشند که سود قابل توجهی به دست می‌آورند.

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۷۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در سند چشم انداز ۱۴۰۴، گفت: تحولات اقتصادی کشور باعث رشد تولیدات صنعتی از جمله مس و فولاد شده، اما صنعت کاشی و سرامیک بر بستر عرضه و تقاضا و صادرات به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وضعیت صادرات کاشی و سرامیک به عراق
خبر دوم : پیچ و خم صادرات کاشی به عراق: ممنوعیت ورود برخی کالاها به عراق منحصر به ایران نیست

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ممنوعیت واردات برخی کالاها همچون انواع نمک خوراکی و ماکارونی به عراق منحصر به ایران نبوده و برای تمامی کشورهای صادرکننده به عراق وضع شده است. به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسعود کمالی اردکانی با اعلام این خبر افزود: تصمیمات مرتبط با ممنوعیت ورود کالاها به عراق در وزارت صنایع یا کشاورزی این کشور بررسی می شود و با توجه به آمارهای سالیانه تولیدات داخلی عراق، اگر تولید کالایی پاسخگوی نیاز داخلی این کشور باشد ممنوعیت ورود آن از جانب نخست وزیر عراق ابلاغ می شود.

وی بیان کرد: رویکرد عراق از تجارت صرف به تولید تغییر کرده و صادرکنندگان ایرانی برای حفظ این بازار نسبت به برنامه ریزی های دیگری همچون ایجاد کارخانه در عراق با تولید مشترک اقدام کنند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک محدودیتی برای صادرات به عراق ندارند.

وضعیت صادرات کاشی و سرامیک به عراق
خبر سوم : برگزاری اولین نمایشگاه مجازی اختصاصی صادرات کالای ساخت ایران به عراق

به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این خبر گفت: در چارچوب برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در سال ۱۳۹۹ در زمینه توسعه صادرات به کشورهای همسایه از طریق برگزاری نمایشگاه‌های معرفی کالا و محصولات ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، این نمایشگاه از ۱۳ لغایت ۱۹بهمن‌ماه سال جاری توسط شرکت مجری خدمات نمایشگاهی پارس رستاک و تحت نظارت دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه مجازی دارای مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران است و موضوع فعالیت آن لوازم و تجهیزات ساختمان، مواد شوینده و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی، مبلمان و دکوراسیون خانه و آشپزخانه، مواد غذایی و صنایع مرتبط، انواع ماشین‌آلات، پلاستیک و صنایع وابسته، کلیه صنایع مورد نیاز عراق و توریسم سلامت بوده و مشارکت‌کنندگان در آن از تسهیلات حمایتی سازمان توسعه تجارت ایران برخوردار خواهند بود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این نمایشگاه به صورت دو بعدی برگزار و مشارکت‌کنندگان امکان بارگذاری اطلاعات شرکت خود، نمایش محصولات، پخش تیزر و بروشور را در سامانه آن خواهند داشت.

پیلتن گفت: همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند بعد از مشاهده اطلاعات مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه که شامل بروشورهای دوزبانه (فارسی و عربی)، تماشای تیزر با زیرنویس انگلیسی با غرفه‌دار از طریق فضای وب تماس گرفته و مذاکره کنند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه نفوذ شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در کشور عراق و به ویژه اقلیم کردستان بسیار بالاست، امید است که برگزاری این نمایشگاه مجازی بتواند فرصت مناسب و کم‌هزینه‌ای برای معرفی بیشتر محصولات کشور به بازار عراق و برقراری ارتباط میان شرکت‌های ایرانی و تجار عراقی فراهم کند.

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت مشارکت در نمایشگاه مجازی اختصاصی صادرات کالای ساخت ایران به عراق می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، با مراجعه به پورتال سازمان توسعه تجارت ایران از طریق فراخوان این رویداد با شرکت مجری تماس حاصل کنند.

وضعیت صادرات کاشی و سرامیک به عراق

منبع: خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری بازار

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments