پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پنل های سیمانی الیاف دار، مصالحی نوین در صنعت ساختمان

پنل های سیمانی الیاف دار، مصالحی نوین در صنعت ساختمان

پنل های سیمانی الیاف دار، مصالحی نوین در صنعت ساختمان

پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) با توجه به مقاومت قابل توجه شان، دارای عملکردی بسیار عالی در نمای بیرونی و داخلی، دیوارهای داخلی و خارجی، پوشش سقف و کف ساختمان ها هستند. الیاف سلولزی به کار رفته در این صفحات، باعث افزایش مقاومت آن ها در برابر تنش های فشاری و کششی ناشی از تغییرات دما شده و از بروز عیوب مختلف همچون ترک خوردگی جلوگیری می کنند.

پنل های سیمانی الیاف دار، مصالحی نوین در صنعت ساختمان

به طور کلی سمنت برد یا فایبر سمنت اصطلاحی است که نشان دهنده تخته سیمانی الیاف دار می باشد و به سه دسته : فایبر سمنت ، کلسیم سیلیکات و MgO برد تقسیم می شود.
صفحات سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت) از مخلوط یک دست سیمان پورتلند ، الیاف فرآوری شده سلولز ،کوارتز ریز و سایر افزودنی های معدنی با استفاده از فرآیند پیچیده و تحت کنترل دیجیتالی تولید می شوند و در مراحل این فرآیند ، به هیچ وجه از آزبست استفاده نمی شود لذا این فناوری دوستدار محیط زیست است و در مواردی که دوام ، استحکام و آسیب ناپذیری در مقابل آفتاب، باران، اشعه UV و ضربه مد نظر باشد، می توان به این صفحات اعتماد کرد.

پنل های سیمانی الیاف دار، مصالحی نوین در صنعت ساختمان

صفحات حداکثر در سایز ۳۱۰۰ در ۱۲۵۰ میلی‌متر عرضه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به راحتی در سایز و شکل دلخواه برش داد. پنل های فایبرسیمان را می‌توان قلمکاری کرد؛ سوراخ کرد یا سمباده کشید. پروسه نصب آن‌ها بدین گونه است که ابتدا آن‌ها را به دیوار پرچ کرده و با پیچ محکم می‌شوند؛ سپس چسب کاری می شوند و در نهایت قاب فلزی یا چوبی آن‌ها با ثابت‌کننده‌های مکانیکی نامرئی محکم می‌شود. از فایبرها برای طراحی‌های داخلی و وسایل دیگر نیز می توان استفاده کرد. این صفحه‌ها در رنگ‌های متنوعی از کرم تا زغالی خیلی تیره در بازار عرضه می‌شوند.

پنل های سیمانی الیاف دار، مصالحی نوین در صنعت ساختمان

با توجه به اینکه پنل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) سطح بسیار صافی دارند، بعد از نصب می توان بدون اجرای نازک کاری اقدام به رنگ آمیزی سطح پنل و یا اجرای کاغذ دیواری و یا هرگونه روکش PVC و ورق HPL بر روی سطح آنها نمود.

مزایای فایبر سمنت برد

از مزایای اصلی اجرای فایبر سمنت برد این است که به صورت خشک اجرا می شود یعنی هیچگونه ملاتی در آن به کار نمی رود که خود عامل سبکی و سهولت در اجرا است. از دیگر نقاط قوت فایبر سمنت برد این است که در برابر رطوبت، آب، آتش، ضربه، حشرات و اشعه ماورا بنفش مقاوم است که از این جهت فایبر سمنت به مصالحی مناسب در صنعت ساختمان مبدل شده است. همچنین در برج ها و ساختمان های بلند مرتبه که استفاده از مصالحی مانند سنگ در نمای ساختمان ممنوع است فایبر سمنت برد انتخاب مناسبی محسوب می شود و به دلیل اینکه پنل های سیمانی ابتدا با قوطی کشی، زیرسازی شده و سپس پنل فایبر سمنت به آن پیچ می شود در نتیجه از نظر ایمنی عملکرد مطلوبی داشته و در مقایسه با نمای سنگی و از این قبیل نماها که امکان جدا شدن سنگ از نما وجود دارد، در نمای فایبر سمنت هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد و در نتیجه از این نظر نمای فایبر سمنت نمایی کاملا ایمن محسوب می گردد.

پنل های سیمانی الیاف دار، مصالحی نوین در صنعت ساختمان

در مجموع مزایای این محصول را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱-ترکیب مواد تمام طبیعی و سازگار با محیط زیست ،طبیعت و انسان
۲-عدم وجود آزبست یا هرگونه ماده مضر دیگر
۳-غیر قابل احتراق( کلاس A1 مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آتش سوزی مطابق با EN13501-1 )
۴-عدم انتشار گازهای خطرناک حتی در زمان قرارگرفتن در معرض دماهای بسیار بالا
۵-مقاوم در برابر آب (نسبت جذب آب سمنت برد پایین تر از ساختمان های بتنی است.)
۶-مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش
۷-زوال ناپذیر، طول عمر بالا، نگهداری آسان
۸-عایق بندی بسیار خوب حرارت و صدا
۹-بدون تاثیر پذیری از حشرات مضر ، غیر قابل سکونت برای حشرات
۱۰-به علت ترکیب مبتنی بر سیمان و سیلیکات با رنگ بیرونی آکریلیک و رنگ داخلی پلاستیک بنیان، قابل نقاشی است .
۱۱-ظاهر گرم و مناسب چوب، اما از نظر فیزیکی بهتر از آن
۱۲-به راحتی قابل فراوری توسط ابزار های چوبی سخت، نصب آسان
۱۳-اقتصادی به دلیل عدم نیاز به اندود
۱۴-با دوام در برابر ضربه های معمولی و شدید
۱۵-سبک، به راحتی قابل انتقال ( وزن واحد بورد ۸ میلیمتری ۱۱.۲ کیلوگرم بر متر مربع می باشد.)
۱۶-بدون بو ، بدون تولید هیچگونه گاز مضر برای سلامتی انسان
۱۷-مقاوم در برابر بسیاری از عناصر شیمیایی و ضایعات حیوانی
۱۸-قابلیت استفاده با خیال راحت و به مراتب راحت تر در کاربردهای گوناگونی که مصالح پوششی مشابه استفاده می شود.
۱۹-مقاوم در برابر یخ زدگی، در سردترین شرایط آب و هوایی با اطمینان قابل استفاده است.
۲۰-چسبندگی عالی به چند ماده عایق، از این رو به عنوان ساندویچ پنل برای اهداف متعدد قابل استفاده می باشد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments