پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پیشگیری از قارچ و کپک در دوغاب بندکشی کاشی

پیشگیری از قارچ و کپک در دوغاب بندکشی کاشی

پیشگیری از قارچ و کپک در دوغاب بندکشی کاشی

پیشگیری از قارچ و کپک در دوغاب بندکشی کاشی | در حالیکه جنس کاشی‌های مرمر نسبتا حساس و ظریف هستند، باید حواس‌تان به این مورد نیز باشد که خطوط بین کاشی که دوغاب بین آنها قرار می‌گیرد مستعد نفوذ رطوبت، ایجاد لکه و رشد قارچ هستند.

اگر به درستی از آنها مراقبت نکنید، در طول زمان این خطوط می‌توانند تیره شوند و مانند رشته‌های کثیف و ترسناک بند کفش به پای شما بپیچند.

از بین بردن دوغاب‌ های قدیمی و ریختن دوباره دوغاب یک روش بسیار عالی برای برای بازسازی و ظاهر خوب دادن به سنگ‌های مرمر و کاشی‌ ها است، بدون اینکه نیازی به نصب دوباره و صرف هزینه و زحمت برای این کار باشد.

این روش نسبتا آسان است و می‌تواند به سرعت انجام شود!

در واقع با یک هزینه کم، کار بزرگ و محسوسی را انجام خواهید داد.

میزان سختی کار: آسان

زمان مورد نیاز برای تکمیل کار: ۱ تا ۲ ساعت کار، به همراه ۴ ساعت زمان برای خشک شدن دوغاب

مواد مورد نیاز:

کاردک دوغاب
دوغاب
اسفنج
بتونه مناسب برای سنگ مرمر
برس
بتونه
حتما به این نکته توجه داشته باشید که مرمر سنگی بسیار متخلخل است. اگر به درستی از آن محافظت نشود، هم گرد و خاک و هم دوغاب مرطوب بین حفره‌های کاشی نفوذ می‌کند و در آن شناور می‌ماند، که منجر به ایجاد لکه‌های دائمی می‌شود.

به همین دلیل است که قبل از هر کاری ابتدا به یک پوشش مناسب بتونه‌ای برای سطوح مرمری نیاز دارید تا همه سطح را فراگیرد.

این امر به ویژه برای سطوحی که بیشتر از ۶ ماه از زمان بتونه‌کاری آنها می‌گذرد بسیار حائز اهمیت است.

مراحل روش دوغاب ریختن سرویس بهداشتی به زبان ساده

از بین بردن دوغاب قدیمی
با کمک یک کاردک و یا دیگر ابزارهایی مناسب که دستگیره مناسبی دارند، شروع به جدا کردن دوغاب از بین سطح کاشی‌های مرمر کنید. هنگامی که در حال کار هستید، مواظب لبه‌های کاشی باشید تا اصطلاحا لب پر نشوند و خراش روی آنها نیفتد.

این کار ممکن است باعث پراکنده شدن ذرات گرد و غبار دوغاب در هوا شود، بنابراین از داشتن یک تهویه و یا راه خروج هوا مناسب اطمینان حاصل کنید.

ممکن است نیاز به استفاده از ماسک تنفسی داشته باشید.

اگر می‌خواهید کار سریع پیش رود، فقط دوغاب‌های قدیمی بین کاشی‌ها را جدا کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا کار سریع‌تر پیش رود و تا حدودی بهتر بنظر رسد.

هرچند اگر میخواهید که کار عالی از آب درآید و به بهترین نحو ممکن کار را انجام دهید تا رنگ‌ها جلوه دیگری بگیرند، بهتر است که تا جای ممکن دوغاب‌های قدیمی را از بین ببرید.

بهترین روش تمیزکردن کفشهای چرمی و شوره زده
بهترین روش تمیزکردن کفشهای چرمی و شوره زده
این روزها که همه جا برفی و یخبندان است نمک و ماسه کمک بسیار خوبی برای تمیزکردن معابر به شمارمی رود. اما نمک کف خیابانها لکه های بزرگ سفید روی کفش های چرمی می اندازد که اگر به موقع تمیزنشوند موجب خشک شدن چرم و بعد از آن ترکیدگی می شوند. در این مطلب بهترین روش برای تمیزکردن و پیش گیری از شوره زدن دوباره چرم را تقدیم شما می کنیم.

جارو و تی
وقتی کار تمام شود، احتمالا لایه‌ای گرد و خاک و دوغاب کف زمین را خواهد پوشاند. با کمک یک جارو و یا جاروبرقی بخش زیادی از آن را بردارید.

سپس کف را تی بکشید؛ از محلول آب و سرکه به نسبت مساوی استفاده کنید(یک لیوان سرکه ، یک لیوان آب).

بگذارید تا قبل از اینکه رفت و آمد کنید، سطح کامل خشک شود.

دوغاب جدید و بازسازی

طبق دستورالعمل دوغاب را مخلوط کنید. اگر نیاز است می‌توانید از یک دوغاب جدید با رنگ متفاوت استفاده کنید. گزینه‌های در دسترس شما از رنگ سیاه تا رنگ خاکستری، قهوه‌ای، سفید و حتی قرمز متفاوت است.

حتی رنگ دوغاب نیز می‌تواند ظاهر اتاق را در حد تغییر کل سطح کف عوض کند.

از دوغاب برای درزهای بین کاشی‌ها استفاده کنید، وقتی جارو می‌کشید، آن را در زاویه ۳۰ درجه با سطح بگیرید.

اضافی دوغاب را هنگام کار با جارو کنار بزنید و مطمئن شوید که دوغاب اضافی روی کاشی‌ها باقی نماند.

نظافت سبز و ارزان: فقط و فقط به این پنج قلم جنس نیاز دارید!
هروقت پای خانه تکانی نوروزی و نظافت بهاره به میان می آید بهترین روش، نظافت سبز یا همان دوستدار محیط زیست است. استفاده از شوینده های طبیعی و غیرسمی نه تنها برای سلامتی شما بهتر است، بلکه در این مورد خاص یک مزیت مهم هم دارد : اینجا یکی از جاهایی است که انتخاب روش سبز و دوستدارمحیط زیست، ارزانتر هم هست و کلی پول را به جیب شما برمی گرداند.

شستشوی دوغاب اضافی

از یک اسفنج بزرگ و نرم برای شستن سطح کاشی‌ها از دوغاب استفاده کنید.

باید قبل از اینکه به آنها اجازه دهید روی سطح بنشینند آنها را بشویید.

همزمان باید احتیاط کنید که مایع شوینده اضافی از اسفنج خارج نشود که بین درزها برود و ماده دوغاب را صابونی و لیز کند.

همچنین باید از جارو کردن و تمیز کردن دوغاب‌ بین درزها خودداری کنید.

پر کردن خطوط دوغاب

حداقل ۲۴ ساعت به دوغاب فرصت دهید تا کاملا خشک شود. سپس نیاز است تا پوشش دیگری از بتونه و دیگر مواد شیمیایی را روی آن به کار برید این به این دلیل است که دوغاب نیز متخلخل است و باید در برابر رطوبت و لکه از آن محافظت کرد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] پیشگیری از قارچ و کپک در دوغاب بندکشی کاشی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:سنجاق مگ

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments