پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چه تعداد کاشی باید بخرم؟

چه تعداد کاشی باید بخرم؟

چه تعداد کاشی باید بخرم؟


هنگام انجام هر پروژه ای برای نصب کاشی سرامیک اولین کار محاسبه تعداد کاشی برای تکمیل کار است. این که چه تعداد کاشی برای دیوارها و کف فضاهای بزرگ یا کوچک ، باید خریداری شود، یک مرحله پایه و اساسی است. در ادامه، یک روش سریع و آسان برای تعیین تعداد کاشی و تخمین هزینه ها به شما معرفی می کنیم.

قبل از اینکه تو شروع کنید، شما باید ایده ای دقیق از اندازه و شکل محدوده ای را که می خواهید کاشی کنید و همچنین چگونگی استفاده از کاشی ها را در ذهن داشته باشید. برای اولین بار فضای خود را بر روی کاغذ رسم کنید. این روش بسیار مفید است. به عنوان مثال، دو دیوار و یک کف را بکشید. سپس تعیین کنید که آیا کاشی ها تمام فضا را پوشش می دهد یا تنها در بخشی از آن استفاده می شود .

پیش از آن که از یک الگوی چینش برای کاشی استفاده کنید، یادداشت مدل چیدمان کاشی و سرامیک را بخوانید. به خاطر داشته باشید که فضاهایی برای پنجره ها را در نظر بگیرید، همچنین یک میلی متر فضای بین کاشی ها را هم لحاظ کنید. لوازم جانبی که میخواهید در کاشی کاری خود از آن ها استفاده کنید را بنویسید. به علاوه، همیشه باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد، تعداد کاشی اضافی سفارش دهید، زیرا حتی اگر از آنها در پروژه استفاده نکنید، ممکن است بعداً در آینده برای تعمییرات لازم باشند.

مجله اینترنتی سرام پخش

  1. اندازه گیری های فضا را انجام دهید

اگر کف را می خواهید کاشی کنید، با استفاده از متر طول یک طرف اتاق و سپس عرض یک طرف دیگر از اتاق اندازه گیری کنید. برای دیوارها، طول دیوار را از پایین به بالا و عرض را از سمت راست اندازه گیری کنید.

  1. اندازه گیری های خود را چند برابر کنید

اندازه گیری طول و عرض را که بدست آوردید، متر مربع از دیوار را در متر مربع از فضای کف ضرب کنید. بنابراین، اگر دیوار یا کف، ۴ متر طول و ۶ متر عرض داشته باشد، ۴ را در ۶ را ضرب کنید و نتیجه این محاسبه ۲۴ متر مربع است. این کار را برای هر دیوار یا سطح زمینی که نیاز به کاشی دارد انجام دهید و سپس تمام اعداد را با هم جمع کنید.

  1. پوشش را محاسبه کنید

حالا شما متراژ فضا را بر حسب متر مربع دارید ، اما شما کاشی های بیشتری برای پوشش فضا نیاز دارید. به این نکته توجه کنید که تعدادی از کاشی ها به دلیل شکستگی و ضربه خوردگی بلااستفاده می شوند. بنابراین مقدار متراژ را تا  ۱۵ درصد افزایش دهید، این مقدار، مقدارِ واقعی متراژی است که شما باید برای آن کاشی بخرید.

  1. مقدار کاشی را به دست آورید

اندازه کاشی معمولا در مشخصات کاشی بسته بندی شده ذکر می شود. در نتیجه تعداد کاشی مورد نیاز از تقسیم متراژ فضا بر متراژ کل کاشی در جعبه، به دست می آید. به عنوان مثال، اگر اتاق ۱۲۰ متر مربع باشد و در هر جعبه ۱۰ متر مربع کاشی داشته باشیم، پس شما ۱۲ جعبه نیاز دارید.

منبع: مجله اینترنتی ســرام‌پخـــش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments