پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه دوغاب بین کاشی را ترمیم کنیم؟

چگونه دوغاب بین کاشی را ترمیم کنیم؟

دوغاب یکی از مصالح بسیار پر کاربرد در زمینه ترمیم و تعمیر کاشی و سرامیک است و می‌توان از آن به عنوان ماده بسیار مستحکم برای پر کردن درز بین کاشی و سرامیک استفاده کرد.

در این مقاله می‌خواهیم آسیب‌های احتمالی که ممکن است دوغاب میان کاشی و سرامیک را دجار شکستگی یا ترک کند را بررسی کنیم تا بفهمیم چگونه می‌توان دوغاب میان کاشی را ترمیم کرد؟

به طور معمول از سرامیک و یا کاشی در محیط‌هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شود. میزان رطوبت در حمام و سرویس بهداشتی بسیار زیاد است از این رو دوغاب بین کاشی ممکن است بر اثر گذشت زمان دچار تغییر رنگ شود و یا خاصیت ضد آب بودنش را از دست یدهد. طبق آزمایشاتی که در این زمینه انجام شده است، بروز هرگونه تغییر رنگ در دوغاب نشنه رشد قارچ در دوغاب بین کاشی است که از نظر بهداشتی اصلا نشانه خوبی نیست زیرا وجود هرگونه قارچ، کپک و یا باکتری در محیطهای رطوبتی می‌تواند سلامت فرد را به خطر بی‌اندازد. از طرفی ممکن است گاهی اوقات با تماس خیلی شدید یک وسیله با سرامیک دوغاب میان کاشی دچار ترک یا شکستگی شود که در این صورت آب به زیر کاشی جریان پیدا می‌کند و موجب نشتی پوشش اصلی و حتی ترک خوردن کاشی می‌شود در نتیجه در صورت بروز هر گونه ترک یا تغییر رنگ باید سریعا برای ترمیم دوغاب میان کاشی اقدام کرد.

چگونه دوغاب بین کاشی را ترمیم کنیم؟

مراحل تهیه دوغاب چیست؟

برای تهیه دوغاب از یکی از مصالح اصلی به نام سیمان باید استفاده کرد که به طور معمول آن را با پودر خاک سنگ ترکیب می‌کنند. نسبت مخلوط کردن این دو ماده توسط متخصصین کاشی کار مورد سنجش قرار می‌گیرد. بعد از مخلوط کردن این دو پودر کمک کمک به آن آب اضافه می‌کنند تا کمی تبدیل به مایع شود تا فرم خوبی بین درزهای کاشی بگیرد. سپس دوغاب آماده شده را با کاردک‌های مخصوص در بین درزهای کاشی ریخته و سه الی چهار دقیقه صبر می‌کنند تا کاملا خشک شود و بعد از آن سطح کاشی را کاملا تمیز می‌کنند.

چگونه دوغاب بین کاشی را ترمیم کنیم؟

چگونه دوغاب بین کاشی را ترمیم کنیم؟

ترمیم دوغاب بین کاشی کار ساده‌ای نیست و بهتر است برای این کار از نیرو ماهر و متخصص استفاده کرد. نیروهای ماهر و متخصص کاشی کار در مجموعه استادکار با ارائه بهترین خدمات می‌توانند هرگوه ترمیم لازم را برای شما انجام دهند. معمولا کار ترمیم دوغاب بین کاشی به دو روش انجام می‌شود. در روش اول نیروهای ماهر کاشی کار استادکار پس از تمیز کردن درزهای بین کاشی، دوغاب جدید را با کمک کاردک بر روی درزها ریخته و به طور کامل با کاردک آن را می‌پوشانند و پس از خشک شدن دوغاب محل را تمیز می‌کنند. در روش دوم که اصطلاحا بندکشی نام دارد با دقت بیتر با مشخص کردن هر بند درز کاشی ماده دوغاب را داخل درزهای کاشی ریخته که بیشتر این روش برای کاشی‌هایی که فواصل بسیار باریکی دارند بیشتر استفاده می‌شود.

چگونه دوغاب بین کاشی را ترمیم کنیم؟


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:استاد کار

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments