پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه کاشی مناسب برای حمام خود را انتخاب کنیم؟

همانطور که در مقاله قبلی خود در مورد نحوه انتخاب کاشی مناسب برای آشپزخانه صحبت کردیم، در آنجا نکات منحصر به فردی را برای خرید کاشی در نظر گرفتیم که جنبه های مهم طراحی، عملکرد و مقرون به صرفه بودن را در نظر می گرفت – ما با لیستی از کارهایی که باید انجام دهید و کارهایی که نباید در انتخاب کاشی حمام برای خانه خود انجام دهید، بازگشته ایم.
طبق معمول، این راهنما را به دو بخش تقسیم کرده ایم. ابتدا به بحث در مورد برخی نکات برای انتخاب بهترین کاشی های حمام می پردازیم. پس از آن، لیستی از بهترین انواع کاشی حمام را که می توانید برای نصب در خانه خود انتخاب کنید، به اشتراک خواهیم گذاشت.

پس، بیایید کاشی کاری را شروع کنیم!

کارهایی که باید و نباید در انتخاب کاشی حمام انجام دهید
انتخاب کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی شما فراتر از رنگ و الگو است. شما باید اصول اولیه را به خوبی بدانید تا تصمیمی بگیرید که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و کاربردی باشد. کاشی ها توانایی این را دارند که حتی به ساده ترین حمام ها نیز حس لوکس بودن اضافه کنند. شما ممکن است از قبل بدانید که کاشی های حمام در چندین ماده موجود هستند که هم کاربردی و هم مقرون به صرفه هستند. خواه سراغ سرامیک یا شیشه بروید، کارهایی وجود دارد که باید در انتخاب کاشی حمام برای خانه خود در ایران انجام دهید و کارهایی که نباید انجام دهید.
با این گفته، در اینجا برخی از نکات برای انتخاب بهترین کاشی حمام برای روشن شدن بیشتر موضوع آمده است:
به دنبال سادگی باشید
پایه توالت شما چیزی است که می تواند به آن شخصیت منحصر به فردی بدهد و بر زیبایی آن بیافزاید. کاشی ها حرف های زیادی برای گفتن دارند و به طور قطع به اندازه ای ارزان نیستند که هر چند وقت یکبار آنها را جایگزین کنید. بهترین ترفند برای انتخاب بهترین کاشی حمام، انتخاب طرح های ساده با بافت های ساده است، چیزی که بی انتها باشد و با تم فعلی خانه مطابقت داشته باشد. در صورت شک، بدون هیچ تردیدی کاشی های سفید مترو را انتخاب کنید.

کارهایی که نباید در انتخاب کاشی حمام انجام دهید:

به سراغ طرح های پیچیده بروید
همانطور که قبلا ذکر شد، کاشی ها برای نصب مجدد ارزان نیستند و هر چند وقت یکبار قابل تعویض نیستند. اشکالی ندارد که زیاده روی کنید و ویژگی های مجلل خانه خود را به رخ بکشید، اما نباید با چیزی که نیاز به صرف هزینه و انرژی زیادی برای تعویض دارد، ریسک کنید. طرح های تزیینی یا شلوغ مانند حاشیه ها، معرق کاری ها، موزاییک های شلوغ و کاشی های برجسته نیز اگر می خواهید سرویس بهداشتی شما ظاهری ماندگار داشته باشد، گزینه مناسبی نیستند.
انتظار عملکرد بدون مشکل داشته باشید
کاشی های سرویس بهداشتی نسبت به سایر قسمت های خانه به نگهداری بیشتری نیاز دارند و اگر سرویس بهداشتی مشترک باشد، وضعیت بدتر می شود. بنابراین، شما باید در مورد طرح، بافت، کیفیت و رنگ بسیار وسواس باشید. فقط هر چیزی که به نظر خوب می رسد را نخرید و انتظار نداشته باشید که بعدا کار کند. کاشی ها می توانند در صورت انتخاب با دقت و توجه لازم، یک دهه دوام داشته باشند. مطمئن شوید که کیفیت کاشی با دکوراسیون و تم رنگ فعلی خانه شما مطابقت دارد، نه اینکه با آن در تضاد باشد.
نصب کاشی های صیقلی
این مورد به توضیح زیادی نیاز ندارد. کف حمام شما مستعد رطوبت است و خیلی زود خیس می شود. به غیر از این، احتمال سقوط در حمام نسبت به هر جای دیگری در خانه بیشتر است. کاشی های صیقلی یا براق وقتی با آب – به خصوص آب صابون – برخورد می کنند، بسیار لغزنده تر می شوند. در چنین مواردی، کاشی های بافت دار یا مات بهترین گزینه شما هستند. بنابراین، از نصب کاشی های صیقلی در دوش خودداری کنید.
مناسب ترین انواع کاشی برای حمام شما
درست مانند آشپزخانه خانه شما، حمام شما نیز برای کف و دیوار به انواع مختلف کاشی نیاز دارد. این کار عمدتا برای جلوگیری از لغزش های ناخواسته و افزایش کاربردی بودن است. علاوه بر عامل ایمنی، کاشی های حمام خانه شما باید به راحتی تمیز شوند و نگهداری از آنها نیز نباید کار دشواری باشد.

فقط برای راحتی شما، لیست کوچکی از بهترین انواع کاشی حمام برای خانه شما در پاکستان را گردآوری کرده ایم که ضد لغزش و بادوام هستند:
کاشی های سرامیکی
کاشی های شیشه ای
کاشی های سنگی
کاشی های سرامیکی
کاشی های سرامیکی بدون شک بهترین نوع کاشی حمام موجود در بازار امروز هستند. آنها همچنین به دلیل دو دلیل در بین صاحبان خانه بسیار محبوب هستند. اول، آنها نسبتاً مقرون به صرفه هستند و به راحتی در هر بازار داخلی منزل یافت می شوند. دوم، طیف رنگ ها و بافت های آنها باعث محبوبیت آنها در بین صاحبان خانه شده است.
در حالی که نصب کاشی های سرامیکی روی کف حمام شما ممکن است آسان نباشد، اما پس از نصب، در نگهداری آنها مشکلی نخواهید داشت. کاشی های سرامیکی همچنین به مقاومت در برابر خراشیدگی شهرت دارند.
کاشی های شیشه ای

کاشی های شیشه ای بهترین نوع کاشی حمام برای کسانی است که می خواهند خانه خود را از بقیه متمایز کنند اما نمی خواهند هزینه هنگفتی بپردازند. اگر کاشی های شیشه ای به درستی [توسط یک متخصص] نصب شوند، به خوبی دوام می آورند و نسبت به سایر گزینه های موجود در لیست ما ماندگاری بیشتری دارند.
به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از افتادن و لغزش های ناخواسته، یک شیشه بافت دار یا شیشه ای با درزهای گروت انتخاب کنید. آنها برای کف مناسب هستند، اما می توانید خلاقیت به خرج دهید و از آنها برای دیوارهای حمام خود استفاده کنید.


کاشی های سنگی

کاشی های سنگی نیز امروزه از محبوب ترین انواع کاشی حمام هستند. آنها در گذشته فقط در راهرو یا ورودی خانه محدود می شدند. همانطور که از نام آن پیداست، کاشی های سنگی از مخلوطی از سنگ آهک، تخته سنگ، گرانیت و مرمر ساخته می شوند. آنها همچنین در رنگ ها و بافت های مختلفی موجود هستند که می توانند هر حمام ساده ای را به فضایی مجلل برای استراحت تبدیل کنند.
در مقایسه با کاشی های سرامیکی، کاشی های سنگی نیاز به نگهداری بیشتری دارند. آنها نیاز به تمیزکاری منظم دارند و برای اینکه کاشی ها نو به نظر برسند، هر سه ماه یکبار آب بندی توصیه می شود. لازم به ذکر است که سنگ معمولا از سایر گزینه های موجود در لیست ما گران تر است.
ما در کنار معرفی بهترین انواع کاشی حمام برای خانه شما در ایران ، به کارهایی که باید و نباید در انتخاب کاشی حمام انجام دهید، پرداخته ایم. اگر سوال یا پیشنهادی دارید با ما در ارتباط باشید.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments