پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی و سرامیک در سالی که گذشت

بررسی 8 روند برتر کاشی و سرامیکِ حمام در سال 2019

کاشی و سرامیک در سالی که گذشت

 

بررسی ۸ روند برتر کاشی و سرامیکِ حمام در سال ۲۰۱۹ توسط سرام پخش

کاشی و سرامیکِ حمام

انتخاب کاشی ها برای پروژه ساخت و ساز یا بازسازی دیگر انتخاب آسانی نیست. در طراحی، شکل، رنگ و بافتِ کاشی آنقدر تنوع وجود دارد که گزینه های دردسترس افزایش زیادی پیدا می کند.

چند سال پیش، کاشی ها بیشتر به دلیل مزایای عملکردی آنها (مقاومت در برابر آب، دوام، نیاز کم به نگهداری) مورد توجه بودند، اما امروزه تأثیر فاکتورهای زیبایی شناسیِ کاشی ها به همان اندازه عملکرد آنها اهمیت دارد. به همین دلیل تولید کنندگان سبد محصولاتِ خود را تا حد زیادی گسترش دادند تا توانایی ایجاد سبک های منحصر به فرد برای هر خانه به وجود آمده است.

با تمام شدن سال میلادی ۲۰۱۹، سرام پخش با بررسی بازارهای بین المللی در این سال روند های برتر کاشی و سرامیک را شناسایی کرده است.کاشی و سرامیک در سالی که گذشت، لیستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد روی فاکتور هایی نظیر رنگ، شکل، الگو و پرداخت کاشی و سرامیک ها تمرکز می کند.

 

روند شماره ۱: الگوهای گرافیکی

به عنوان کفپوش یا دیوارپوش، کاشی گرافیکی مناسب برای هر نوع فضایی ست! کاشی های گرافیکی اغلب در دو یا سه رنگ هم خانواده و یا در تضاد با یکدیگر و همراه با الگوهای پیچیده شناخته می شوند.

استفاده و نصب کاشی های گرافیکی در اتاق، نگاه ها را به خود جلب می کند و در نتیجه عیوب موجود در اتاق را کمتر نمایان خواهد کرد.

الگوهای گرافیکی شماره یک این لیست هستند. پیش بینی می شود که محبوبیت این طرح از کاشی ها گسترش بیشتری خواهد یافت. از کاشی های حیاطی کوچک گرفته تا پرسلان ها، این الگوهای گرافیکی می توانند بر روی هر نوع کاشی اجرا شوند.

همچنین کاشی های گرافیکی در هر فضایی قابل نصب و کاربرد هستند. این سبک از کاشی ها به طراحان اجازه می دهد تا خلاقیت خود را در تولید طرح های گوناگون و متنوع به کار ببرند. در حال حاضر بیشتر شاهد این هستیم که کاشی های سرامیکی با طرح کاشی های سیمانی از محبوب ترین طرح های گرافیکی دنیای کاشی هاست. با این حال در سال ۲۰۱۹ مجموعه ای از پرسلان ها با طرح های جذاب به بازار عرضه شده است.

کاشی و سرامیکِ حمام

کاشی و سرامیکِ حمام

 

روند شماره ۲: گذر از کاشی های براق؛ سطوح مات باقی ماندند

کاشی های مات توانستند محبوبیت خود را تا پایان سال میلادی ۲۰۱۹ حفظ کند. آنها از ویژگی های ظاهری جذاب و قدرتمندی برخوردارند و در عین حال هیچگاه خسته کننده به نظر نمی رسند.

مزیت اصلی کاشی های مات این است که برخلاف کاشی های براق، آنها لکه های آب و سایر مایعات را به راحتی نشان نمی دهند. همین ویژگی باعث می شود که کاشی های مات به خصوص در حمام ها و آشپزخانه ها گزینه ی ایده آلی به شمار روند.

شفافیت پایینِ کاشی های مات، تعمیر و نگهداری آنها را آسان تر می کند. هنگام نصب کاشی های مات اطمینان حاصل کنید که حمام شما به اندازه کافی از روشنایی (طبیعی یا مصنوعی) برخوردار است، زیرا این کاشی ها برای بازتاب نور را انجام نخواهد داد.

 

کاشی های براق جلوه چشمگیرتر و برجسته تری به فضا می دهند. این کاشی ها تمایل به ایجاد یک ظاهر زیبا، لوکس و پُر احساسی دارند. به همین دلیل آن ها هنوز هم محبوب هستند. آنها به خصوص برای اتاق های کوچک و کم نور انتخاب بسیار عالی هستند زیرا این کاشی ها به صورت ذاتی منعکس کننده نور هستند و فضاهای کوچک و کم نور را بزرگتر از آنچه به نظر می رسد، نشان خواهند داد.

 

کاشی و سرامیکِ حمام

اما این کاشی ها به صرف زمان بیشتری برای شستشو و تعمیرات نیاز دارند و همچنین در مقایسه با کاشی های مات لغزندگی بیشتری دارند. بنابراین از کاشی های براق اغلب برای دیواره ها و یا فضاهایی با ترافیک پایین تر استفاده می شوند.

اگر به دنبال کاشی کاری هایی ظریف همراه با پیچیدگی های ناگفته هستید، کاشی های مات را انتخاب کنید. این کاشی ها برای سبک های مدرن و مینیمالیستی (ساده گرا) عالی هستند. اما اگر دنبال فضایی جذاب تر و چشمگیرتر هستید، کاشی های براق مناسب شما هستند.

کاشی و سرامیک در سالی که گذشت

روند شماره ۳: کاشی هایی با رنگ خنثی

کاشی و سرامیکِ حمام

 

در سال ۲۰۱۹، کاشی با رنگ های خنثی از جمله محصولات پرطرفدار بازارهای بین المللی بودند. طراحان داخلی برای خلق حمام های مدرن از رنگ های خنثی استفاده زیادی می کنند؛ در نتیجه این روند برای کاشی های سال  ۲۰۱۹ همچنان باقی ماندند.

کاشی های رنگی مانند آبی، قرمز و زرد در برای چنین دکوراسیون هایی چندان معمول نیستند. درعوض، رنگ های خنثی مانند خاکستری یا کرم رنگ جزو رنگ های پرطرفدار و محبوب معماران و طراحان داخلی می باشد.

 

ایده های سرام پخش را بررسی کنید تا برای پروژه های خود الهام بگیرید.

برای فضاهایی که به روشنایی بیشتری نیاز دارند، رنگ سفید گزینه مناسبی است. اگر فضایی را می خواهید کاشی کاری کنید، برای استراحت در نظر گرفتید، این رنگ ها این آرامش را تقویت می کنند.

این کاشی ها با وجود رنگ خنثی آن، به ذهن اجازه می دهند که آرامش خود را حفظ کرده و با ایجاد یک پناهگاه در خانه، راحتی را در فضا ایجاد می کند.

شما می توانید از کف تا سقف اتاق از این تناژ رنگی استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه فضای شما خیلی خسته کننده به نظر نمی رسد، از کاشی هایی با سایه های مختلف و ترکیبی از رنگ های خنثی، بافت ها، شکل ها و یا پرداخت های مختلفی استفاده کنید تا همه چیز را به روندی مدرن و دوست داشتنی تزئین کنید.

ادامه روند ها در “کاشی و سرامیک در سالی که گذشت (بخش دوم)” …

 


 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments