پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونگی مراقبت از کاشی‌های مختلف

چگونگی مراقبت از کاشی‌های مختلف

کاشی‌ها یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای محافظت از کف‌های شما و زینت دیوارهایتان هستند. دیگر محدود به آشپزخانه و حمام نیستند، کاشی‌ها اکنون بخشی جدایی‌ناپذیر از دکوراسیون منزل هستند.
آن‌ها بسیار مقاوم هستند، در طرح‌ها و الگوهای مختلف در دسترس هستند و نگهداری آن‌ها آسان است. با این حال، هرچقدر که به نظر می‌رسد آسان است کاشی‌ها را تمیز کرد، آن‌ها گرد و غبار جمع می‌کنند، در طول زمان لکه می‌گیرند یا لایه‌ای از اسکم صابونی به وجود می‌آید.
این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین روش‌های تمیز کردن کاشی‌ها و جزئیات بیشتر در مورد نگهداری عمومی کاشی‌ها بپردازید.

کاشی سرامیک

کاشی‌های سرامیکی نوعی رایج‌ترین کاشی‌ها هستند که در فضاهای مختلف منازل و فضاهای تجاری استفاده می‌شوند. اگر به دنبال روش‌های تمیز کردن کاشی‌های سرامیکی هستید، ما پوشش داده‌ایم!
کاشی‌های سرامیکی درخشش محافظی دارند و در مقیاس کاشی‌هایی که تعمیر و نگهداری پایینی دارند، ویژگی بالایی دارند.
تمیز کردن با استفاده از جارو کردن و سپس تمیز کردن با یک پارچه نرم که در محلول ملایم آب و مایع ظرفشویی آغشته شده باشد، کافی است تا آن‌ها را به خوبی نگه دارید. علاوه بر آن که چگونه کاشی‌ها را تمیز کنید و چگونه آن‌ها را نگه دارید، اهمیت دارد که چگونه سطوح را درخشان کنید. برای تمیز کردن از سرماخورده یا آب لیمو تازه که با آب گرم مخلوط شده است، برای جاروب کردن استفاده کنید تا به کاشی‌های خود براقیت بیشتری ببخشید.

توجه: از یک پارچه نرم و نه از یک مپ اسفنجی استفاده کنید زیرا این مورد به گرد و خاک آب کثیف را به خطوط گروت فشار می‌دهد.

کاشی شیشه ای لعاب دار

کاشی‌های چینی لعاب‌دار، همانند کاشی‌های سرامیکی، دارای لایه محافظتی بر روی آن‌ها هستند. نگهداری آن‌ها شامل جاروبکشی و جاروبکشی منظم است و توصیه می‌شود که در صورت وقوع هر گونه لکه و ریزش، کاشی‌های چینی لعاب‌دار را فوراً تمیز کنید.
یک نکته دیگر مهم این است که خطوط گروت را با یک مسواکی که در محلولی تهیه شده از بیکاربنات سدیم و آب غلیظ شده است، بشویید و تمیز کنید.
توجه: هیچ وقت از پنبه‌فولادی برای سفید کردن و تمیز کردن کف‌های کاشی استفاده نکنید زیرا این کار ممکن است خط‌خطی‌های دائمی روی کاشی‌ها بگذارد.

کاشی‌های موزاییک

مجموعه‌ای از کاشی‌های کوچک، سنگ‌ها، مرمر یا یک آمیزه که در یک قاب گردآمده باشند، کاشی‌های موزاییک را ایجاد می‌کنند. معمولاً در حمام‌ها یا پشت پشتی‌های آشپزخانه استفاده می‌شوند و به دلیل طرح‌های جذاب و رنگ‌های جالبشان، توجه را به خود جلب می‌کنند. طبیعت غیر متخلخل آن‌ها باعث مقاومت آن‌ها در برابر لکه‌ها و قارچ می‌شود، اما سطح درخشان آن‌ها به سرعت اثرات انگشتان، لکه‌های آبی و اسکم صابون را نشان می‌دهد.

برای فوراً تمیز کردن کاشی‌های حمام یا تمیز کردن کاشی‌های آشپزخانه که دارای موزاییک هستند، از یک اسفنج نرم که در محلول ملایم آب و مایع ظرفشویی آغشته شده است، استفاده کنید. هیچ‌گاه از اسفنج ساییده برای تمیز کردن موزاییک استفاده نکنید، زیرا ممکن است خط‌خطی‌هایی روی آن بگذارد.

کاشی‌های موزاییک حاوی چندین خط گروت هستند، بنابراین تمیز کردن منظم گروت هم امری ضروری است.

این نکات حیاتی که به سوالات شما در مورد چگونگی تمیز کردن کاشی‌ها در خانه پاسخ می‌دهند، می‌باشند. از نکاتی در مورد چگونگی تمیز کردن کاشی‌های حمام تا اشاره‌هایی درباره چگونگی تمیز کردن کاشی‌های آشپزخانه، این راهنمای نگهداری از کاشی‌ها کتاب مقدس سطوح تمیز و درخشان است.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments