پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کارآیی و پایداری در تأمین جوهرها

کارآیی و پایداری در تأمین جوهرها

کارآیی و پایداری در تأمین جوهرها

کارآیی و پایداری در تأمین جوهرها | در بیشتر کارخانه های کاشی سرامیکی در ایتالیا و خارج از آن، جوهرهای چاپ دیجیتال هنوز به روش سنتی تأمین شده و جا به جا می شوند.

جوهر های چاپ داخل قوطی های ۵ یا ۱۰ لیتری پُر می شوند و توسط اپراتور به صورت دستی در چاپگرهای دیجیتال تغذیه می گردند. واضح است که این رویه از لحاظ هزینه ها و پایداری محیط زیست بسیار ناکارآمد است و به ویژه با دیدگاه تولید هوشمند امروزی مغایرت دارد.  اپراتور مجبور است تا نیاز به پُر کردن مجدد جوهر را بررسی کند و گزارش دهد؛ به یاد داشته باشید که قوطی ها را تکان دهید تا از خطر رسوب جلوگیری شود و در حالی که سعی دارید تا کمترین میزان ممکن از جوهر دور ریخته شود، عملیات پُر کردن مجدد را انجام دهید.

در کنار اتلاف وقت و ریسک خطای انسانی، مشکل دفع مقدار زیادی از ظروف پلاستیکی به عنوان زباله های ویژه باقی میماند.

Ink Technology Refill

سامانه Technology Refill Ink (فناوری پر کردن مجدد جوهر) که توسط Vibrotech توسعه داده شده است، نه تنها این مشکلات را برطرف می کند بلکه منجر به بهبودهای بیشتر در فرایند تزئین دیجیتال نیز شده است.

اجازه بدهید با جنبه های زیست محیطی شروع کنیم. قوطی های پلاستیکی با یک بشکه ۱۰۰۰ لیتری (یا ظرفیت بیشتر) جایگزین می شوند که تأمین کننده جوهر به شرکت سرامیکی تحویل میدهد؛ به داخل دستگاه های توزیع کننده اختصاصی تخلیه می کند و دوباره برای سفارش بعدی آماده می شود.

همچنین این سامانه علاوه بر حذف تولید و دفع ضایعات پلاستیکی، هزینه های تدارک مواد را کاهش می دهد و یکنواختی رنگ را برای بچ های بزرگ جوهر تضمین می کند؛ این مزیت هم برای تولیدکننده جوهر و هم برای شرکت سرامیکی است.

قلب واقعی Ink Refill Technology شامل توزیع کننده ها است. این توزیع کننده ها که به صورت سری تدارک دیده شده اند، به یک پنل کنترل ۰.۴ Industry مجهز هستند که با نشانگرهای سطح که مصرف را پایش می کنند، تکمیل می شوند و در هنگامی که ذخیره تازهای ضروری باشد، به طور خودکار به تولیدکننده جوهر سفارش می دهند.

مخزن منبع تغذیه با یک شیلنگ که جوهر را می مکد و فیلتر می کند، به توزیع کننده وصل می شود. در داخل این مخازن مخصوص ذخیره سازی (با پایه های شیبدار برای جلوگیری از رسوب کردن)، یک پمپ پنوماتیک اختلاط خودکار جوهر را (با زمان های قابل برنامه ریزی توسط کاربر) انجام می دهد تا آن را به طور مداوم در حال باز گردش نگه دارد، فیلتر کند و آماده مصرف نماید.

Ink Refill Technology می تواند یا در نسخه دستی یا در نسخه خودکار توسط Vibrotech  تأمین شود.

در نسخه دستی، اپراتور با استفاده از یک بطری ۵ لیتری تکی، جوهر را از توزیع کننده به صورت دستی می کشد و چاپگر دیجیتال را به روش مرسوم پُر میکند. در نسخه خودکار، مخزن ذخیره سازی برای پًر کردن خودکار جوهر مستقیما به چاپگر وصل می شود.

کارآیی و پایداری در تأمین جوهرها

 مشخصات سامانه خودکار

 

ویژگی اصلی سامانه خودکار Ink Refill Technology مدار توزیع جوهر است که از توزیع کننده ها به دستگاه های دیجیتال منتقل می شود. این سامانه جهت اطمینان از جریان مداوم جوهرها در کل مدار طراحی شده است و شامل شیلنگ های متصل کننده مخازن ذخیره سازی به دستگاه های دیجیتال و واحدهای شیر مربوطه می شوند. در عمل، فقدان کامل نواحی راکد در مدار جوهر از ریسک رسوب جلوگیری می کند.

این باز-گردش برنامه ریزی شده به طور متوسط دو بار در روز انجام می شود و در طول مدت توقفات تولید، مخصوصا برای دوره های زمانی طولانی بسیار مفید است.

هنگامی که مقدار جوهر در مخازن جوهر افشان به کمتر از یک سطحِ از پیش تعیین شده برسد، نشانگرهای سطح، سیگنالی به سامانه ارسال می کنند که به نوبه خود باز شدنِ خودکار واحد شیر توزیع را کنترل می کند و در نتیجه مقدار مشخصی از جوهرِ از پیش فیلتر شده را تأمین می کند.

علاوه بر این که بار کاری اپراتور را کاهش میدهد، دوباره پُر کردن خودکار مخازن چاپگر دیجیتال خطاهای بالقوه بارگذاری رنگ در دستگاه را حذف می کند و در عین حال از ورود آلودگی و ناخالصی ها به چاپگرها جلوگیری می کند.

سامانه خودکار Ink Refill Technology یک پنل کنترل متمرکز دارد که با یک صفحه لمسی بزرگ که می تواند به سامانه مدیریت کارخانه متصل شود، تکمیل می شود.

این پنل کنترل متمرکز تمام عملکردهای سامانه را مدیریت می کند و برای هر دستگاه منفرد، اطلاعات لحظه ای و تاریخی را در مورد سطوح جوهر و میزان مصارف تهیه می کند و عملکرد تماس خودکار را برای یک سفارش جدید جوهر انجام می دهد. همچنین داده ها از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی تلفن همراه در دسترس هستند.

دستگاه میتواند به هر نوع چاپگر دیجیتالی متصل شود و با هر ماده دیجیتالی مایع (جوهرهای پایه حلال یا پایه آبی، افکت ها، لعاب ها و چسب های دیجیتال) کار کند.

نصب فقط ۱۰ روز طول می کشد و کاملا پیمانه ای (مدولار) است. (مدول ها از طریق پروتکل Ethernet/IP متصل می شوندو بدین ترتیب توسعه های بعدی از لحاظ تعداد رنگ هاو/ یا چاپگرها ساده می شود.

گسترش در بازار

Ink Refill Technology که کمتر از دو سال پیش به بازار عرضه شد، نخستین بار خود را در ایتالیا تثبیت کرد؛ جایی که تولیدکنندگان پیشرو سرامیک که در منطقه اِمیلیا رومانیا   (Emilia-Romagna)فعالیت می کنند، آن را انتخاب کردند. در اروپا و آمریکای لاتین نیز رو به رشد بوده است. در بعضی تقاضا اخیرا ً به پیکربندی موارد، این سامانه که در نسخه دستی تدارک دیده شده و متعاقبا خودکار ارتقاء یافته است، به مزیت دو گانه پایداری بیشتر محیط زیست و بهبود آشکار و سریع در راندمان فرایند تولید نائل شده است.

ویژگی های Ink Refill technology مزایایی را هم برای شرکت های سرامیکی بزرگ و هم برای شرکت های سرامیکی کوچکتر ارائه می دهد. به هر حال، این مزایا در مورد بچ های بزرگ تولیدی یا خطوط اختصاص داده شده به محصولات منفرد یا تولید سایزهای بزرگ که به مقادیر بالای جوهر جهت تضمین یک تُن رنگی یکنواخت نیاز دارند، به وضوح بیشتر است.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] کارآیی و پایداری در تأمین جوهرها


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments