پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاربرد سرامیک در صنایع نظامی

کاربرد سرامیک در صنایع نظامی

کاربرد سرامیک در صنایع نظامی


به سرامیک هایی که در صنایع نظامی استفاده می شوند سرامیک تکنیکی می گویند و کاربرد های زیادی از این سرامیک  ها در صنایع نظامی می شود، ولی مهم ترین مورد مصرف این  سرامیک  ها برای سامانه های زرهی در صنایع نظامی – دفاعی است. خواص منحصر به فرد این سرامیک ها باعث می شود که وسایل بسیار مفیدی برای تجهیزات دفاعی باشند، این  خصوصیات عبارتند از:

  • داشتن وزن پایین
  • تحمل دماهای بسیار بالا
  • اصطکاک پایین و مقاومت بالا در برابر سایش، خوردگی و سختی
  • قدرت مقاومت بالا در برابر ضربه در مقیاس بالستیک

از طرف بعضی از مواد سرامیکی برای فعالیت های نظامی و تجهیزات و کاربرد های زرهی بسیار منایب هستند که این مواد عبارتند از: ” کاربید سیلیسیم، کاربید بور، آلومینا و همچنین تعدادی از کامپوزیت های سرامیکی”  در بین  موادی که گفتیم  آلومینا یکی از پرکاربردترین  این مواد است و برای ساخت جلیقه محافظ از آن استفاده می شود، دلیل استفاده از این مواد این است که الومینا علاوه  بر این  که قدرت سختی و مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه  دارد، از طرفی این سرامیک دارای خواص لاستیکی مانند است و خارج  از همه این  موارد آلومینا به  لحاظ تجاری خیلی راحت به  دست می آید و در دسترس است.

در ادامه  تجهیزاتی که با استفاده از سرامیک  ساخته می شود و در صنایع نظامی کابرد دارد را برای شما معرفی می کنیم.

جلیقه ضد گلوله سرامیک

جلیقه  ضد گلوله، جلیقه محافظ

یکی از استفاده های مفید از سرامیک  در صنایع نظامی استفاده از این  مواد برای جلیقه های محافظ است، این  جلیقه  سرعت گلوله  را کاهش می دهند و در پایان گلوله  تکه تکه کند و به این  صورت از آسیب خوردن فردی که جلیقه  را پوشیده است جلوگیری کند. جلیقه هایی که  تا الان ساخته شده است از سینه، کمر و پهلوها در برابر گلوله محافظت می کند. جلیقه های نجاتی که در حال توسعه و پیشرفت هستند قصد دارند که فسمت هایی ماننذ لگن، پاها و بازو ها را پوشش دهند.

استفاده از سرامیک در زره خودرو ها

از سرامیک می توان درون  پنل های خودرو های جنگی نظامی و برج های متحرک و کشتی های جنگی، هواپیماها و هلیکوپتر ها استفاده کرد و عملکردی تقریبا مشابه  با جلیقه  ضد گلوله، ولی در مقیاس های بالاتری داشت. از زره های سرامیکی برای درب های انبارهایی که  باید امنیت بالایی داشته باشند، درب های پارکینگ های مهم، سپر های محافظ سیستم دوربین مداربسته و سایر موارد مشابه  استفاده می شود.

سرامیک  خودرو زرهی صنایع نظامی

استفاده از سرامیک در تجهیزات نظامی هواگرد

علاوه بر این که در هواگرد ها از سرامیک  برای خاصیت  زرهی آن استتفاده می کنند، بلکه خواص مختلف سرامیک  باعث شده است که برای لایه های زیرین  هوارگرد ها، اجزاء روشنایی آنتن و حسگر نیز استفاده شود.

سرامیک­ های شفاف بالستیکی

تحقیقات جدید و تازه  در زمینه تولید سرامیک باعث شده است که سرامیک هایی شفاف در اندازه های بزرگی ساخته  شود و همین باعث شده است که افراد نظامی به  این موضوع  علاقه مند شوند، چرا که نور بدون هیچ مانعی از این  سرامیک ها عبور می کند و برای استفاده در پنجره های وسایل نقلیه نظامی بسیار مفید می باشد. این  سرامیک ها برای وسایلی که  قصد برقراری ارتباط لیزری دارند بسیار مناسب و مفید است و با این  شرایط شما می توانید علاوه بر مقاومت بالا، شفافیت  را هم داشته باشید.

کاربرد های دیگر سرامیک های شفاف در وسایل نظامی

  • استفاده از این تجهیزات به جای شیشه در هواگردها
  • استفاده برای دوربین های مدار بسته دام موشک ها
  • استفاده برای پنجره های لیزر
  • لنز های هواگردهای نظامی
  • کاربرد در صنعت الکترونیک به عنوان نیمه هادی
  • قابل استفاده در اسکنر پنجره ای
  • زره های سفاف
  • پنجره های مادون قرمز

#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments